teetkö valintoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karuski

Vieras
Minkälaisia ihmisiä päästät osaksi elämääsi?

Tossa toisessa ketjussa jo kerroin,että olen itse katunut nyt viimeisen vuoden,että elämäämme on tullut mukaan ihminen,jolla takana vuosikymmeniä,joihin on mahtunut linnatuomioita ja jatkuvaa sekakäyttöä..tähän tarinaan liittyy kaksi muutakin ihmistä,jotka ovat käyneet tämän miehen mukana meillä..kummallakin epämääräinen tausta..

..itse olen varjellut kotiani ja pitänyt tätä suojapaikkana..nyt joudun oikeesti harkitsemaan,että asennutanko hälytysjärjestelmät kotiini..

Osaan puolustaa itseäni, mutta tyttäreni lapsuutta en halua pilata tälläisillä riski-ihmisillä..

Tietenkin teen, välillä poistan totaalisesti elämästäni ihmissuhteita, joista saan vain harmia ja olen likakaivona ja hyväksikäytettävänä. Etsiköön itse tiensä, minä en turhilla päätäni vaivaa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Juu, teen. Olen ehkä vähän liiankin tarkka siitä, millaisen sakin kanssa suostun olemaan tekemisissä. Ja millaisten ihmisten kanssa annan lasteni olla tekemisissä.

peesaan

Kyllä valikoin tarkkaan ne ihmiset, joiden kanssa on "järkevää" olla tekemisissä. Mulla ei ole koskaan ollut todella vaikeita ihmissuhteita, saati sitten ketään vaarallisia tuttavia. Kaikenlaisten ihmisten kanssa kyllä tulen juttuun siinä määrin, että pientä small talkia voin heittää kenen kanssa tahansa, mutta syvempään tuttavuuteen en ryhdy ihan tuosta noin vaan. Olen aika hyvä arvioimaan ihmisiä käytöksen, puhetyylin, vaatetuksen, koulutuksen, ammatin jne. perusteella (vaikka näiden kaikkien perusteella ei muka mitään johtopäätöksiä voi ihmisestä vetää, mutta kyllä vaan voi!).

vaikea kysymys.
Jos esim. lasten isovanhemmat ovat vain taakkana, aina vailla, vaikka itse ovat terveitä ja varakkaita ja hyvillä eläkkeillä, mutta meillä on pulaa ajasta, rahasta.

Oma isäni ei ole koskaan tehnyt vuokseni mitään. (yh-äidin kanssa kasvanut, isä ei käytännössä ole koskaan muistanut mitenkään) Teenkö väärin jos lapset eivät edes tutustu häneen?

Jos on heikot lähtökohdat,niistä ei koskaa pääse eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oma isäni ei ole koskaan tehnyt vuokseni mitään. (yh-äidin kanssa kasvanut, isä ei käytännössä ole koskaan muistanut mitenkään) Teenkö väärin jos lapset eivät edes tutustu häneen?

Poikani (1v2kk) on nähnyt isoisänsä tasan kerran, serkkunsa ristiäisissä. Toista kertaa ei tule näkemään jos se minusta riippuu.

Yhteistyössä