Teetkö kotihommia kun vauva hereillä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oonks mä outo, mut mul on semmonen olo, et mun pitäis kaikki aika vaan ja ainoastaan viihdyttää vauvaa( 5,5kk) ja sit vasta ku se nukkuu teen jotain hyödyllistä...esikoinen kyseessä tietenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oonks mä outo, mut mul on semmonen olo, et mun pitäis kaikki aika vaan ja ainoastaan viihdyttää vauvaa( 5,5kk) ja sit vasta ku se nukkuu teen jotain hyödyllistä...esikoinen kyseessä tietenkin...

Teen, ei se vauva kärsi vaikka ei kokoaika ole viihdyttämässä. Pienempänä se seurasi sitterissä hommia, nyt pyörii jaloissa lattialla tai istuu tuolissaan.

Sun olo on ihan normaali, mutta jos vauva viihtyy itsekseen niin sun ei tarvitse olla mikään viihdeautomaatti. :) Älä pode huonoa omaatuntoa siitä, että teet kotihommia vauvan ollessa hereillä. Tuon ikäinen ei mielestäni ole edes enää niin pieni, etteikö hänkin saisi siitä viihdykettä ja ktseltavaa kun äiti puuhastelee.

Vauvan hereillä ollessa just teen ne kotihommat. Vauvan nukkuma-aika taas on mun vapaa-aikaa jolloin nukun, katon telkkua, oon tietokoneella yms. Meidän vauva ei tosin ikinä nuku kerrallaan kun max. 1,5 h, että varmaan eri tilanne jos pidempään nukkuis. Teen kyllä joskus esim. ruokaa vauvan nukkuessa.

Minä oon kyllä molempien lasten vauva-aikoina tehny kotihommia lasten hereilläoloaikana. Ja nukkunut silloin kun nekin nukkuivat. Ihan vauvana möllöttelivät sitterissä tai huovalla ja myöhemmin ovat leikkineet jaloissa tai muuten vaan lähettyvillä.

Silloin kun esikko oli vauva, tein kaikki kotityøt vauvan ollessahereillæ. Kun vauva nukkui, keitin itselleni kahvia, luin lehtiæ, lepæilin ja nautin elæmæstæ =)

teen kotihommia vauvan ollessa hereillä! silloin kun nikkuu olen koneella tai luen. vauva on tottunut siihen, että viihdyttäjää ei koko ajan ole (tottakai välillä leikitään yhdessä) ja viihtyy todella hyvin itsekseen. nyt 8kk ja saattaa tunninkin viipottaa itsekseen ympäri kämppää ja tutkii paikkoja eikä kaipaa äitiä.

Tavallinen rauhallinen arki on Sinkkosen mielestä parasta mitä lapset yleensä haluaa. Eli yhdessä tehdyt kotityöt ja yhdessä lorvailu. Eikös sen voi aloittaa jo vauvasta... :D

Meillä vauva viihtyi hyvin sitterissä ja katseli siinä, kun minä tein kotihommia. Samalla tietysti "juttelimme" ja tokihan pikkuista tuli tuon tuostakin käytyä paijaamassa, sitteriä keinuttamassa.

teen, eilenkin imuroin ja 11kk taapero taaplasi perässä ja katteli ihmeessään ja tiskasinkin ja syöttiksessä tyytyväisenä sitäkin katseli :) Nykysin teen kotitöitä silloin kun lapsi on hereillä ja lepään ne ajat kun lapsi nukkuu. Jaksaa paljon paremmin.

No teen! Meillä kun vauva ei ees nuku päikkäreitä kuin 5-15min torkkuja, niin minä huilaan aina ne ajat! Ja sitten teen kaikki kotityöt kun vauva on hereillä, mikäpä parempaa viihdettä vauvalle, kun katsella että äiti laittaa pyykkejä kuivumaan, tai astioita koneeseen :)

Teen kotihommat nimenomaan silloin, kun vauva (ja lapset) on hereillä. Silloin, kun lapset nukkuu, teen niitä hommia, joita ei voi lasten hereillä ollessa tehdä (jos sellaisia on) tai lepään itsekin.

Sitterissä meillä ei ole lapset viihtyneet, mutta lattialla peiton päällä kylläkin, etenkin kun asettaa peiton niin, että vauva näkee mun puuhailut.

Silloin kun esikko oli vauva niin tein mahdollisimman paljon kotitöitä ja muita silloin kun vauva nukkui.Hän olikin kyllä ihan uskomattoman hyvä nukkumaan.Veteli tuntikausien unia joten sain hyvin hoidettua siivoilut,keitettyä itselle kahvit ja luettua lehdet.Sitten kun kuopus tuli taloon niin muttui aikalailla nämä meidän rytmit! =)

Tottakai teen. Tai en kotihommiakaan välttämättä, mutta siis jotain muuta kuin olen vauvan kanssa. Ja näin tein jo esikoisen kohdalla. Nyt lapset 5v, 3v ja 7vkoa.

Mutta jos on aina vauvan hereillä ollessa sen viihdeautomaattina niin en ihmettele, että on näitä lapsia jotka ei osaa leikkiä ellei aikuisen perse ole lattiassa kiinni. Minusta on hyvä, että lapsi osaa myös leikkiä itsekseen. Ja vauva ilmoittelee kyllä jos kyllästyttää ja tarvii seuraa.

Juu, ja jos ei vauva muuten viihdy, sitterissä tms. niin laita vaikka kantoreppuun niin vauva roikkuu mukana ja siltii pystyt tekemään kotihommiakin..ruuanlaitossa ei ehkä oo turvallista mut muuten.

Yhteistyössä