Teenkö ikävästi?

Työpaikasta siis kyse... Eli olen nyt (pienen painostuksen alla) lupautunut jatkamaan nykyisessä työpaikassani ensi kauden. Tosin olen samaan aikaan hakenut aktiivisesti vakituista työtä (nykyinen siis määräaikainen). Ihaa varma en ole siitä, että onko pomoni selvillä, että haen edelleen vakipaikkoja... Mutta siis, jos sattuisin vakituisen paikan saaman muualta, niin teenkö ihan törkeästi, jos otan sen vastaan? Tiiän kyllä, että itseähän näissä työasioissa on ensin ajateltava...Mutta jotenkin harmittaa "valehdella" tälleen... :ashamed:
 
No ei siinä ole mitään ikävää jos haluaa itselleen vakipaikan!!! Tottakai sä lähdet vakituiseen työhön jos semmoisen saat! Vakipaikka on kuitenkin vakipaikka... paitsi jos duuni ei muuten kiinnosta pätkääkään ja maistuu puulta niin sit en jäis vakiduuniinkaan....
 
salla
otathan huomioon, että määräaikainen sopimus päättyy silloin kun sopimukseen on merkitty elleivät molemmat osapuolet suostu sen purkamiseen. eli työnantajan ei ole pakko päästää sinua kesken sopimuksen vaikka saisit viisi vakipaikkaa.
 
Tottakai otat mieleisen vakituisen paikan vastaan, jos sen saat. Työnantajatkin tietävät määräaikaisten hommien riskit eli ei motivoi samalla tavalla kuin vakituinen paikka.

Nykyisin aika surutta sanotaan ihmisiä irti, vaaditaan ylitöitä, suositaan pätkätyötä yms. Työ pitää tehdä kunnolla ja siltoja ei kannata tietenkään polttaa, mutta itsestään saa ja pitääkin pitää huolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
otathan huomioon, että määräaikainen sopimus päättyy silloin kun sopimukseen on merkitty elleivät molemmat osapuolet suostu sen purkamiseen. eli työnantajan ei ole pakko päästää sinua kesken sopimuksen vaikka saisit viisi vakipaikkaa.
Mulla ainakin on ollut molemmille vain määritetyt irtisanomisajat, ei muita ehtoja.

 

Yhteistyössä