teenkö lapsen 4v synttäreille voileipäkakun vai kolmioleipiä? mitä suolasta tarjolle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuilija

Vieras
ylensä on ollut voileipäkakku. se vaan on niin työläs tehdä jotta nyt mietin jotain muuta mutta mitä??

ajattelin että tajolla on

marianne kuivakakku
täytekakku
joulutorttua
keksiä
muffinssia

kinkkupiirakkaa
jauheliha hyrriä

ja jotain muuta!!

milät tarjoilu kuulostaa??

Mun mielestä tossa on jo tarpeeksi, mutta karkkia ja poppareita tai sipsejä vois lisätä. Ja kolmioleivät mielummin, kuin voileipäkakku.
Ja ehkä joku salaatti kans. Ainakin, jos enemmän aikuis vieraita.

Onko se voileipäkakku mennyt? Jos on, niin osaat tehdä hyvän.

Mä oon tehnyt 2 pellin kokoista erilaista uunipiirakkaa, toinen joku kinkku-paprika ja toinen kala-purjo, sellaisia mihin tulee munamaitoa ja juustoraastetta.

Ihan hyvät muuten.

laitan poppareita ja suolatikuja sitten pojan huoneen pöydälle tarjolle. karkkia en laita kun on muutamia sellaisia lapsia jotka ahmivat kaksin käsin karkkia niinkun ei eläessään olisi namuja nähnyt. just eilen miehenkanssa puhuttiin ja päätettiin että karkkia ei sitten ole tarjolla ja kun tulee sitten aika pieniäkin vieraita niin saisis jatkuvasti pelätä jotta joku tukehtuu kun kilpaa ahmivat niitä:)

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:

Mä oon tehnyt 2 pellin kokoista erilaista uunipiirakkaa, toinen joku kinkku-paprika ja toinen kala-purjo, sellaisia mihin tulee munamaitoa ja juustoraastetta.

Ihan hyvät muuten.

Mikä olis hyvä ohje kinkkupiirakalle?Siis just pellin kokoinen.

Hyvältä kuulostaa. :p Itse jättäisin ehkä jopa osan makeista pois, aika paljolta tuntuu, mutta se on vain minun mielipiteeni.

Mulla on jotenkin sellainen kutina, että kolmioleivät vois upota lapsiin paremmin kuin voileipäkakku. Ehkä.

Popkornia ja/tai suolatikkuja tai muuta sellaista naksua, jos vielä tuntuu että jotain kaipaa.

Ihan hyvät muuten.

joo voileipäkakku menee aina kokonaan niin että ei ole välttämättä enään myöhempää tuleville riittänytkän.

nyt synttäreille tulee 19 aikuista ja 10 lasta

mä oon aina tehny synttäreille sellasen kinkkupiirakan joka on todella hyvää
se tehdään uunin pellille ja siinä on
kinkkua
paprikaa
purjoa
aurajuustoa
munamaito päälle

pohjaan kermaviiliä
jauhoja
voita
vettä

ja tämä on myös mennyt kun kuumille kiville on HYVÄÄÄ

valitettavasti minun täytyy itsekkin pyytää tuo pohjan ohje äidiltäni uudelleen. se on ollut minulla yhdessä sähköpostissa jota en ole käyttänyt aikoihin ja toden näköisesti posti on suljettu kun ei kelpaa salasana tai tunnus:(

Heh, meikä on vähän oikaissut, eli olen ostanut valmista sunnuntai-laktoositonta piirakkataikinaa. Sen voi toki tehdä itsekin.

2 pakettia menee pelliseen. Eli sulatan ohjeen mukaan, esipaistan syvässä uunipellissä noin 5-6 min 200 astetta.

2 pussia kinkkusuikaleita, pari paprikaa (vaikka punainen ja keltainen) päälle.

Munamaitoseos noin 5 munaa ja 5dl maitoa + mausteet (hitusen valkopippuria) kaadetaan niin ettei mee yli. Päälle paljon juustoraastetta ja oreganoa.

200-225 astetta ja noin 20 min.

Kalan teen muuten samoin, mutta 2 pkt lohisuikaleita (voi olla maustettujakin, esim. tomaattimarinadi) ja purjoa ja mausteet sitruunapippuri & timjami.

Aina kehuttu ja ovat kadonneet alta aikayksikön.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan hyvät muuten.

Mikä olis hyvä ohje kinkkupiirakalle?Siis just pellin kokoinen.

Aika samantyyppinen on mullakin, mutta aurajuuston tilalla mozzarella-raaste, kun meillä tulee vieraaksi niitä, jotka eivät aurajuustosta tykkää. Itse kyllä rakastan ja kotipiirakkaan laitan sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja aP:
mä oon aina tehny synttäreille sellasen kinkkupiirakan joka on todella hyvää
se tehdään uunin pellille ja siinä on
kinkkua
paprikaa
purjoa
aurajuustoa
munamaito päälle

pohjaan kermaviiliä
jauhoja
voita
vettä

ja tämä on myös mennyt kun kuumille kiville on HYVÄÄÄ

Meillä poikien 1v juhlissa oli voileipäkakkua, täytekakkua, keksiä, kasvispitsaa ja joulutorttuja, suklaapiirakkaa ja kuivakakkua sekä tavallisia pullia.

Voileipäkakkuja meni 4. (olivat aika isoja...)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä poikien 1v juhlissa oli voileipäkakkua, täytekakkua, keksiä, kasvispitsaa ja joulutorttuja, suklaapiirakkaa ja kuivakakkua sekä tavallisia pullia.

Voileipäkakkuja meni 4. (olivat aika isoja...)

niin ja kakut olivat 2 12 munan täytekakkua ja molemmat meni.....