Teenkö duunia noin 1300e nettituloilla vai etsinkö uuden työn? Olen nyt yh siis..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marsu"

Vieras
Teen lyhennettyä työaikaa vuorotyössä. Pidän työstäni ylikaiken. Mulla varmaan olisi mahdollisuus kyllä tehdä ihan täyttäkin työaikaa. Opiskelen vielä ja minulta puuttuu AMK:n opinnäytetyö ja muutama kurssi. Tarvittaessa siis voisin pystyä kyllä tekemään ihan täyttä listaakin muualla. Lapseni on 6v.

Nettotulot tulisi olemaan kaikkieen noin 1300e kuukaudessa. Säästöjä mulla on tällä hetkellä noin 10t euroa tilillä. Lapsen tilillä on ehkä 7t euroa, joista voin tarvittaessa hänen kuluihin ottaa. Lapsen isä osallistuu kyllä esim. harrastusmaksuihin jne.

Mulla on velaton omistusasunto. Yhtiövastike+vesi+sähkö+netti on kuukaudessa noin 320e ja dieseliin menee noin 120e kuukaudessa.

Vanhempani maksavat vakuutusmaksut minulle joulu- ja synttärilahjoina.

Muuta omaisuutta (kuten metsää, osakkeita) minulla on noin 45t euron edestä, mutta eipä niitä kovin äkkiä rahaksi muuteta. Toisaalta ne on mulla hyvä taloudellinen turva..

Mietin vaan, että pärjäisinkö tosiaan noin pienillä nettotuloilla, vai etsinkö uuden työn..

Sullahan jää yli 800e käytettäväksi asumis- ja autokulujen jälkeen, mikset muka pärjäis? Tosta summasta pystyy helposti säästämään esim. kunnon lomamatkaan kerran vuodessa. :)

Älä nyt viitsi, tässähän alkaa melkein kateus iskeä...säästössä 17t euroa ja mitätön vuokra tai siis yhtiövastike. Mitä muuta enää haluat?Mikset muka pärjäisi?

mitä helvettiä itket täällä ja kyselet tyhmiä jos on kerran noin paljon rahaa (en kylläkään usko). "pitääx mun ettiä toinen työ" "niih,paitsi mulla tonneittain rahaa säästössä ja isi ja äitikin maksaa.." Voi jeesus mikä pässi.. Ihme lätinää. Olet siis ahne.
Mun on pakko pärjätä 1600e netto ja 25t egee velkaa pankkiin ja yhtiövastike 145e..

Pärjäät, jos haluat pitää nykyisen työsi. Päätös riippuu siitäkin, minkälaisiin töihin sinulla on mahdollista päästä. Jos joku muu sinulle mahdollinen työ on reilusti paremmin palkattua, saattaa aika nopeasti harmittaa tulotaso.

Yhteistyössä