Teenjuojat!

teet
Mä olen aina käyttänyt teen laittamiseen kahvinkeitintä (jolla siis ei tosiaankaan ikinä kahvia keitetä, sehän menis siitä pilalle), en osais ruveta millään vedenkeitolla sämpläämään! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
meillä on sellainen, mutta en tykkää käyttää... ja kerran testasin, niin sama määrä vettä kiehuu hellalla nopeammin kuin kannussa...
Meillä on kyllä keitin nopeampi kuin hella (tai itse asiassa tää on testattu kolmella eri hellalla).

Sitä paitsi se keitin pitää sen veden kuumana pidempään kuin kattila, saa kaks tai jos on nopee niin kolmekin mukillista kerta lämmityksellä. Keittimen kanssa ei haittaa vaikka unohtaisi halunneensa teetä, kun taas jos unohdat sen hellan levyn päälle voi siitä olla hirveitä seurauksia.

Kyllä mä kai pärjäisin ilman vedenkeitintäkin, mutta luultavasti kyllä uuden ostaisin mahd. pian.

teet
Hämmästyttävää että kaikki käyttää vedenkeitintä! Juotteko te pussiteetä? Ite en tykkää pussiteestä ollenkaan ja siksi keittelen irtoteestä kahvinkeittimellä ja hyvää tulee!

Pärjään hienosti. Mä en keitä koskaan teetä vedenkeittimellä, koska pannussa haudutettuna irtotee siis on niin paljon parempaa, kuin vedenkeittimellä tehdyt pussilitkut. Niitä joutuu valitettavasti juomaan töissä.

Meillä ei ole ikinä vedenkeitintä ollutkaan. Kumpikaan meistä ei juo kahvia, mutta ei myöskään teetä edes viikoittain. Joskus useammin, joskus harvemmin.
Keitetään vesi kahvipannussa ( sellasessa kunnon vanhanaikasessa, ei keittimessä ) tai sitten kattilassa =)
Ja pussiteetä juodaan.

hei
Hui! :eek: en tahdo edes kuvitella...

Mut kai sitä pärjäis hetken, jos ois pakko. :D Onneksi on mikro.

(p.s. meilläkään ei ole kahvinkeitintä. Eikä tule. Mutta vedenkeitintä ei meiltä pois viedä!)

hei
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
joskus aikoja sitten hauduttelin teetä, mutta silloinkin keitin veden ensin vedenkeittimellä :whistle: pussiteetä juon, ja vedenkeitin-vieroitusoireita, kun on tottunut, että keitin löytyy tutulta paikalta :eek:
Mä olisin jo vetämässä takkia niskaani ja suunnistamassa kohti lähintä vedenkeitinkauppaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja teet:
Hämmästyttävää että kaikki käyttää vedenkeitintä! Juotteko te pussiteetä? Ite en tykkää pussiteestä ollenkaan ja siksi keittelen irtoteestä kahvinkeittimellä ja hyvää tulee!
Irtoteetä teekannussa johon kaadetaan se veden keittimellä keitetty vesi, ainakin silloin kun juojia on enemmän kuin yksi.

salla
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja teet:
Irtoteetä teekannussa johon kaadetaan se veden keittimellä keitetty vesi, ainakin silloin kun juojia on enemmän kuin yksi.
ensin kiehautetaan vettä, joka kaadetaan sinne kannuun kannun lämmitykseksi. kannun lämmetessä keitetään vasta varsinainen teevesi. ja irtoteestä haudutetaan tietenkin...

Yhteistyössä