Teen juojat, paljonko teetä juotte päivässä?

[QUOTE="Isoäiti";25223234]Voi aiheuttaa kaliumkatoa. Kuulin tästä serkkuni lesleltä, jolla oli omakohtainen kokemus asiasta. Joutui sairaalahoitoon.

Itse juon mielelläni vihreää teetä, mutta nykyisin olen varovaisempi.[/QUOTE]

Kuinka paljon sitten joi?
 
"pippuri"
[QUOTE="vieras";25223290]Vihreään teehen on munkin pakko laittaa aina hunajaa joukkoon, ja itse asiassa laitan myös maitoa. :D Ja joo, näen jo teidän yökkäilyreaktionne siellä...

Mustaa teetä juon pelkällä maidolla, se ei kaipaa hunajaa, koska se ei ole samalla tavalla kitkerää kuin vihreä tee.[/QUOTE]

Jos tee on kitkerää, niin valmistat sen väärin. Vihreään teehen käytettävän veden tulee olla n 70 asteista, mustaan tulee 95-100 asteista. Hienoimpiin valkoisiin teehen tulee 50-asteista vettä.

Kannattaa tehdä niin, että teelehtien päälle laittaa ensiksi kylmää vettä jonkun verran, vasta sitten sellaista vasta-kiehunutta vettä kaveriksi.
 
"vieras"
[QUOTE="pippuri";25228259]Jos tee on kitkerää, niin valmistat sen väärin. Vihreään teehen käytettävän veden tulee olla n 70 asteista, mustaan tulee 95-100 asteista. Hienoimpiin valkoisiin teehen tulee 50-asteista vettä.

Kannattaa tehdä niin, että teelehtien päälle laittaa ensiksi kylmää vettä jonkun verran, vasta sitten sellaista vasta-kiehunutta vettä kaveriksi.[/QUOTE]

Valmistan vihreän teeni ihan vedenkeittimessä kiehautetun veden ja teepussin avulla.
 
Vihreää teetä menee jotain 2-10 kuppia päivässä. Käytin aikoinaan hunajaa, mutta lopetin sen käytön kun join paljon vanilja- ja marjateetä, jotka ovat itsessään aika makeita. Nyt juon tuota vihreää sitrusteetä tai Nippon Greeniä ja ne ovat mielestäni myös tarpeeksi makeita ilman hunajaa. Sokeria en tosiaan lisää ikinä teehen, hunajaa saattaisin käyttää jos tarjolla olisi pelkkää mustaa perusteetä.
 
"pippuri"
[QUOTE="vieras";25228273]Valmistan vihreän teeni ihan vedenkeittimessä kiehautetun veden ja teepussin avulla.[/QUOTE]

No sitten en ihmettele, että on kitkerää :) Itse valmistan työkseni muun muuassa teetä. Kaikki teemme on irtolehtiteetä, mutta löytyy pusseistakin joitakin ihan ok vaihtoehtoja. Tärkeää on laittaa ensiksi kylmää vettä n viidesosa vesimäärästä, päälle sitten sitä vedenkeittimessä kiehautettua 95 asteista vettä. Jos poltat lehdet liian kuumalla vedellä niin tulos on kitkerä.
 
Mulla on nyt montaa eri teetä ja monenlaista hunajaa, oon pikkusen hurahtanu. :D Juon sekä pussi- että puruteetä. Oon saanu teejuttuja lahjaksi. Muuten en olis varmaan saanu aikaiseksi aloittaa. Olin jo vannonu, etten koskaan ala juomaan kahvia tai teetä. :p
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä