Teen juojat, paljonko teetä juotte päivässä?

"hmm"
Juon myös kahvia. Mutta teetä menee myös varmaan desistä litraan joka päivä. Kylmällä säällä varmaan enemmänkin.
Nytpä tarkistan, vedenkeittimeen menee pari litraa ja kyllä mä sellaisen saatan päivässä litkiä. Kahvia vielä siihen 2-6kuppia.
 
"pippuri"
Mut paljonko mahtais olla liikaa...? :D Mä oon huomannu jo niiiin monia hyviä vaikutuksia. Aineenvaihdunta on nopeutunu ja muutenkin toi vihreän teen juominen on tukenu laihdutusta, mieliala on parantunu ym. :)
Vihreetä teetä voi juoda huoletta sen litran, kaks päivässä jos ei käytä mitään makeuttajaa. Hunaja on ihan ok vaikka toki terveellisempää ilman, sokerin kanssa taas on jo limuun verrattavissa. Vihreän teen vaikutukset alkavat tuntua vasta kun määrä ylittää puoli litraa päivässä.
 
[QUOTE="pippuri";25206985]Vihreetä teetä voi juoda huoletta sen litran, kaks päivässä jos ei käytä mitään makeuttajaa. Hunaja on ihan ok vaikka toki terveellisempää ilman, sokerin kanssa taas on jo limuun verrattavissa. Vihreän teen vaikutukset alkavat tuntua vasta kun määrä ylittää puoli litraa päivässä.[/QUOTE]

Hunajaa kuluu myös paljon. :D Ilman ei vielä tee kauheasti mieli juoda. Mä en tykkää tee+sokeri-yhdistelmästä. :x
 
7thHeaven
Mä laitoin hunajaa sillonku opettelin juomaan vihreetä teetä, mut nykyään lusikoin sitö hunajaa suoraan suuhun ja huikkaan päälle teen :D Tosin vaan sillon ku on hirmunen makeannälkä.
 
"Isoäiti"
Voi aiheuttaa kaliumkatoa. Kuulin tästä serkkuni lesleltä, jolla oli omakohtainen kokemus asiasta. Joutui sairaalahoitoon.

Itse juon mielelläni vihreää teetä, mutta nykyisin olen varovaisempi.
 
"vieras"
Vihreään teehen on munkin pakko laittaa aina hunajaa joukkoon, ja itse asiassa laitan myös maitoa. :D Ja joo, näen jo teidän yökkäilyreaktionne siellä...

Mustaa teetä juon pelkällä maidolla, se ei kaipaa hunajaa, koska se ei ole samalla tavalla kitkerää kuin vihreä tee.
 
"miima"
[QUOTE="miima";25223259]Juon mustaa, maustettua teetä ehkä 6 kuppia päivässä. En juo koskaan kahvia.[/QUOTE]

Lisään vielä että ei mitään makeutuksia eikä maitoja eikä mitään, vaan ihan siltään!
 
meak
[QUOTE="vieras";25223290]Vihreään teehen on munkin pakko laittaa aina hunajaa joukkoon, ja itse asiassa laitan myös maitoa. :D Ja joo, näen jo teidän yökkäilyreaktionne siellä...

Mustaa teetä juon pelkällä maidolla, se ei kaipaa hunajaa, koska se ei ole samalla tavalla kitkerää kuin vihreä tee.[/QUOTE]

Jos vihreän teen tekee oikein niin se on vähemmän kitkerää kuin musta tee. Vihreää teetä tehdessä käytetään lämpötilaltaan n.90°C olevaa vettä, ei kiehuvaa kuten mustalle teelle.
 

Yhteistyössä