Tee-se -itse mustapäätarrat !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keksijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keksijä

Vieras
Luin netistä mustapää tarroistavja että ne ovat kalliita. Olen kärsinyt muatapäistä vaikka kuinka kauan ja tänäön välähti ! Kokeilin kontakti muovia ! :D Se toimi ! Muoviin jäi epäpuhtauksia. Sitten kasvovedellä pyyhin ja rasvasin kunnolla. Jos kokeilet muista pestä kasvoista rasvat pois. Tulethan kertomaan toimiko :)

[QUOTE="Joopanoo";25783676]Jos tehokkaampaa haluat, niin kokeile Jeesus-teippiä :)[/QUOTE]

Siinä tulee samalla tehtyä se joku julmetun kallis ihonkuorintakin jossa poistetaan se ihon päällimmäisin kerros jollain happotökötillä. Ei tarvita myrkkyjä ei, jeesusteippi riittää. :D

Mikään mikä kuivattaa, sisältää alkoholia, ärsyttää, kuorii liikaa tms ei sovi mustapäiselle iholle. Ongelma ei ole ihon pinnassa vaan syvemmällä. Mm. edellä mainitulla keinolla voi poistaa vain vähän pintaa, ei itse ongelmaa ja pahimmassa tapauksesa pahentaa ongelmaa ja mustapäät on heti seuraavana päivänä takasin.
Paras olis alkoholittomat kasvojen hoitotuotteet, rasvoittumista vastaan toimivat tuotteet, huolehtiminen siitä ettei iho pääse kuivumaan ja salisyylihappo oikean ph-arvon kanssa.

Kun hoitaa syyn, miksi mustapäitä tulee, ei tarvitse mustapäälappuja, jotka saattavat jopa pahentaa ongelmaa. Säännöllinen kuorinta kerran pari viikossa ja kunnon rasvat/öljy (ei alkoholia, mentholia, hajusteita) jotta pintaiho on kunnossa ja rasva pääsee ulos. Lisäksi salisyylihappokasvovesi/kasvojenpesuaine joka vähentää ihon rasvoittumista ->mustapäiden muodostumista.