tee se itse kestovaipat

Samuela
Heips!
Meillä on käytetty ruskovillan itsekudottavia villa vaippoja 2kk. Ovat mielestäni tosi hyvät käytössä ja pojan (3kk) iho on pysynyt tosi hyvänä. Edullisetkin ovat hankkia, meillä kun ei ollut laittaa isoa rahaa "alkuinvestointiin". Karkeasti arvioiden villa vaippailu on meille maksanut n.60e ja kertakäyttö vaippoihin ei ole tarvinnut turvautua.
Ensimmäiset 2-3pv villavaipoissa oli "tuskien taivalta" ja sen jälkeen oli ehtinyt itse oppia vaippojen käytön että oikein ihmetteli että mikä siinä alussa muka niin vaikeaa oli... =)
Ruskovillalla on omat nettisivut, en vaan nyt muista tarkkaa osotetta, mut löytyy varmasti kun hakee sanalla ruskovilla.
Iloista kevään jatkoa :flower:
 
rekisteröidy www.kestovaippainfo.fi - sivustolle ja hakeudu keskustelufoorumeille. Siellä on 4 omaa foorumia ihan tee-se-itse touhuille, materiaalihommista ym on erikseen. Sieltä löytyy varmasti tietoa ja jos ei, niin kysy ihmeessä!!
 
Kumma
Olen tehnyt itse muutamia kappaleita. Tosi helppoja ja nopeita tehdä...Ulkopuolen kankaana käytin collegea ja sisäpuolella flanellia. Yhden tein kokonaan flanellista, mutta se nuhraantuu ja kuluu nopeammin kuin collegesta tehty. Imuosan voi laittaa vaipan sisälle, jos jättää selkäpuolelle aukon tai mä oon laittanu vaan vaipan ja pyllyn väliin, pysyy ihan hyvin paikallaan. Ja sit vaipan päälle hahtuvalangasta iteneulotut pöksyt... hyvin on toiminu. Lisäks meillä on pari Nikky-päällivaippahousua, jonka sisälle harson väliin laitettu flanellivaippa... siitä alkaa kyllä tulla pissat läpi.... ison pojan isot pissat (1v9kk). Eli yhteensä meillä on nyt käytössä kaksi villahousua ja kaksi kaupan Nikkyä, sisäjuttuja paaaljon enemmän....
Mutta kestoilu on meillä pop, aion jatkaa, vaikka kohta on kaksi vaippailijaa...
Kauppaan on kuulemma tullut jotain uutta kosteuden pitävää vaippakangasta... en ole vielä ehtinyt käydä tutustumassa, mutta kuulostaa hyvältä.
 
DIESELmom harmaana
tammikuun lehdessä oli hyvä kaava.
kestovaippa infossa paljon tietoa materiaaleista ja ohjeita. samoin rekisteröityminen yahoon kestovaippapiiriin ja siellä on oma tsi-kestot osio.

itse tehden saa tosi kivoja ja kauniita vaippoja ja hyvin toimii
http://kestovaippainfo.fi/modules.php?name=Sections
http://kestovaippainfo.fi/modules.php?name=Sections&file=galleria
 
Kiitos kaikille vastauksista. Löysin hyvät ohjeet ja teinkin jo muutamat koevaipat kierrätysmateriaaleista, jotka ovat nyt testissä poitsulla. kuorina fleese ja nyt kiinnostaa myös villavaippahousut ja täytyy käydä kysymässä kaupasta löytyykö hahtuvavillalankaa.
 
DIESELmom harmaana
hahtuvalankaa löytyyharvoista lanka kaupoista, mutta lähes kaikista ruskovillaamyyvistä liikkeistä. noin 5e kiekko josta saa noin kahdet pöksyt.

kestovaippainfosta voit myös kysellä muita hahtuvamyyjiä.
mukavaa kestoilua. hyvin toimii ihan pelkästään kierrätysmatskullakin.

ja vink vink lähiseudun asukkaille. KOUVOLAN kylähullussa kestoja aitoja ja tsi myynnissä tämän ja ensi viikon nyt tiistaista lähtien paikka nro 16 =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 21:30 elsi kirjoitti:
Uudessa Parhaat ompelutyöt erikoisnumero lastenvaatteet on kaava kestovaipoille, MUTTA siinä on materiaaleissa paljon virheitä.Eli parhaat tiedot saa tuolta kestovaippainfosta
Joo,tuossa oli kammottavat materiaalivirheet ja ihan paska juttu muutenkin, laitoin palautetta heille samantien kun lehden luin!! Samaten sen kantoliina osio oli vähän vasurilla tekaistu,ei kunnon ohjeita kankaista että mikä käy ja mikä ei, kaikki trikoot kun ei sovi liinaksi, tai ainakaan niillä liinoilla ei voi kunnolla kantaa!!
Odotin valtavasti tuota lehteä ja sitten kaamea pettymys!

meillä vaippaillaan niin PUL-taskuvaippojen kuin villahousujen ja sisävaippojenkin kanssa ja liinaillaan kovasti (olen myös liinatukihenkilö).
 

Yhteistyössä