Te ylipainoiset!

  • Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Kiinnostaisi tietää terveydentilanne,mitä sairauksia löytyy (jos löytyy) ?

Mulla oli ylipainoa vajaa 20 kiloa,ja kärsin vatsakivuista,vuorotellen ripulia ja ummetusta...Nyt laihdutuksen jälkeen jäi pois :)
 
"vieras"
En kärsi mistään perussairauksista tai muistakaan. Ainut mikä oireilee välillä on skolioosi, mutta se ei johdu ylipainosta ja sekin pysyy kurissa selkälihaksista huolehtimalla.

ylipainoa 50kg.
 
läääski!
Ylipainoa 50kiloa. Hankala kilpirauhasen vajaatoiminta. Vasen polvi tapaturman seurauksena sökönä ja tällä painolla ei paranekaan. Muuten kummallista kyllä verenpaine, verensokeri ja kolesteroli ihanteelliset.
 
ONNETONTA
Nojaa, tällä hetkellä kiloja 149 ja pituutta 168.
kuukausi sitte todettu uniapnea. (siihen kuuluva kauhea väsymys ja istualtee nukahtelu ym on hävinny hoidon myötä) maksa arvot korkeella. kuukautis kierto 35-39 päivää. en ovuloi. lasta yritetty 2vuotta. mitähän muuta, hyvä ku saa ite sukat jalkaa ja perseensä pyyhittyy. nyt laihdutus käynnissä ja 6viikossa lähteny 9 kg!! kaikki nämä siis ylipainosta!!!
 
"Minä vain"
[QUOTE="vieras";29046450]Mitat 170/68 ja migreeni, lievä masennus, ajoittain paniikkihäiriö.[/QUOTE]

No tuo ei ole ylipainoista nähnytkään vai kärsitkö anoreksiasta?
 
Sdfghhj
Nojaa, tällä hetkellä kiloja 149 ja pituutta 168.
kuukausi sitte todettu uniapnea. (siihen kuuluva kauhea väsymys ja istualtee nukahtelu ym on hävinny hoidon myötä) maksa arvot korkeella. kuukautis kierto 35-39 päivää. en ovuloi. lasta yritetty 2vuotta. mitähän muuta, hyvä ku saa ite sukat jalkaa ja perseensä pyyhittyy. nyt laihdutus käynnissä ja 6viikossa lähteny 9 kg!! kaikki nämä siis ylipainosta!!!
Tsemppiä kovasti pudotukseen, ja toivotaan, että sen myötä tärppää! :)
 
42221
Ylipainoa tällä hetkellä n. 5kg. Ei ole mitään ihmeempää, paitsi ärtyvä suoli, mutta se on ollut jo vuosia sitten kun olin hoikka. Silloin, kun ylipainoa oli 10kg enemmän, oli selkäkipuja.
 
"nönnö"
60kg liikaa, no problem. Kilpirauhasen vt on kyllä ja raskausdiabetes iski ku odotin muksuu. Mut sen jälkeen ollu puhtaat arvot. En muutenkaan koe että ylipainosta olis konkreettisesti haittaa, mut haluun laihtua jotta eläisin pidempään ja näkisin lapsenlapseni ym. Jeba ;)
 
vielä läski
Paino tippunut 20kg, 10 jäljellä. Kuorsaus loppunut, polvet kestää paremmin, verenpaineet tippuneet rajusti alas, kolesterolia ei laihtumisen jälkeen ole vielä mitattu mutta luultavasti tullut alas liikkumisen ja paremman ruokavalion ansiosta. Tietenkin lisäksi jaksaa paljon paremmin.
 
162 cm 75 kg. enimmillään 86 kg.

Kolesterolit hyvät, verenpaine 90/60, hemoglobiini 130, ei aineenvaihduntaongelmia.
Jalat ja sormet usein kylmät, palelen herkästi. Ei tule aina uni ja sitten on päivällä "kooma".

Hohhoi, ja silti saan lukea joka päivä kuinka paljon mun hoitaminen maksaa yhteisknnalle kun olen näin kaaaaamaaala läski. En polta, mutta alkoa menee 5-10 annosta viikossa.

Eli läski juoppo! tehkää ny jo ls-ilmoitus... ;)
 
Ei diagnooseja (paitsi pcos joka oli jo ennenki), en tosin ole lääkärissäkään käyny. Viime keväänä otettiin kyllä verikokeet, kolesteroliarvoissa ja sokeriarvoissa ois parannettavaa.

Energian puute, halkeilevat kantapäät, käsissäki kuiva iho, tissien alla hautumaa vissiin. Hormonit sekaisin, kuukautisia ei oo näkyny aikoihi, ja hirsutismia löytyy. Reikäset hampaat.

Painosta vois ottaa 40kg pois. Normaalipainon rajalle pääsisin reilulla 30kg pudotuksella.
 
Viimeksi muokattu:
"emilia"
Ei ole mitään sairauksia, vasta keväällä olin työterveystarkastuksessa, missä otettiin verikokeita ja mitattiin verenpaine, kaikki ok. Eikä ole mitään TULES-vaivoja, tosin sauvakävelen säännöllisesti, ilman sitä niska-hartiaseutu kyllä jumittuisi. Ikää 43-vuotta, painoa 98 kg.
 

Yhteistyössä