TE-toimistojen toiminta

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26905889]joo joo mutta mitä sitä kelalle alkaa ilmoitteleen kun ei sen kanssa olla kerran asioitu. no voi herranjestas miten tää voikin olla joilleen vaikeeta.[/QUOTE]

Vaan kun se maksajan tieto on pakollinen siellä järjestelmässä ja sen myötä ilmoitus lähtee jompaan kumpaan.. joko työttömyyskassaan tai kelaan.

Ja maksamispuolta taas ei hoida työkkäri vaan yllämainitut näin ollen työkkäri ei myöskään pidä kirjaa siitä kuka saa päivärahaa ja kuka ei. Hyvänä vertauksena on työttömät, jotka eivät puolison tulojen vuoksi saa korvausta. =)
Ja ylläri, heiltäkin lähtee se sama ilmoitus jos haku katkeaa.
 
passiivista meininkiä
Ihmettelen, miksi aloittaja ei oma-aloitteisesti hae työpaikkoja vaan odottaa saavansa uuden työpaikan tarjottimella. Samaan aikaan työttömät ihmiset etsivät aktiivisesti avoimia työpaikkoja, käyvät työhaastetteluissa, yrittävät kurssittamalla ja työharjoittelun avulla pitää yllä työkuntoaan, verkostoja ja osoittaa aktiivisuuttaan. Miten joku työssäkäyvä ihminen voi olla niin passiivinen, että ei ensinnäkään ole ottanut selvää siitä, kuinka jo lainsäädännöllisesti asiakkaan ja te-toimiston rooli on muuttunut sitten 1990-luvun ja että toiseksi ei itse ota aktiivisesti yhteyttä haluamiinsa työnantajiin? En työnantajana ottaisi töihin ihmistä, joka ei itse saa haettua paikkaa yrityksessäni. Tämän päivän sanoja ovat oma-aloitteisuus, aktiivisuus ja yritteliäisyys.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja passiivista meininkiä;26906901:
Ihmettelen, miksi aloittaja ei oma-aloitteisesti hae työpaikkoja vaan odottaa saavansa uuden työpaikan tarjottimella. Samaan aikaan työttömät ihmiset etsivät aktiivisesti avoimia työpaikkoja, käyvät työhaastetteluissa, yrittävät kurssittamalla ja työharjoittelun avulla pitää yllä työkuntoaan, verkostoja ja osoittaa aktiivisuuttaan. Miten joku työssäkäyvä ihminen voi olla niin passiivinen, että ei ensinnäkään ole ottanut selvää siitä, kuinka jo lainsäädännöllisesti asiakkaan ja te-toimiston rooli on muuttunut sitten 1990-luvun ja että toiseksi ei itse ota aktiivisesti yhteyttä haluamiinsa työnantajiin? En työnantajana ottaisi töihin ihmistä, joka ei itse saa haettua paikkaa yrityksessäni. Tämän päivän sanoja ovat oma-aloitteisuus, aktiivisuus ja yritteliäisyys.
Mistäpä tiedät onko, vai ei hakenut itse? Jospahan onkin niin aktiivinen, että kaikki keinot ovat käytössä? Hei haloo! Ei pitäisi tehdä johtopäätöksiä asiasta, josta ei tiedä kaikkea.
Ja jos kerran itsellä töitä on, niin ehkäpä hän panostaa siihen, että ne jotka palkan siitä saavat, avustavat uuden työpaikan hankkimisessa. Hän ja hänen työnantajansa maksavat veroja, joilla tätä toimintaa ylläpidetään.
Niin ja tuo yhtä jaksoisesti seitsemän vuotta samassa työpaikassa kertonee myöskin jotain.
Työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto) palvelee kaikkia työnhakijoita - työssä olevia, työttömiä ja työelämään tulossa olevia.
Työnhakijaksi työ- ja elinkeinotoimistoon voivat ilmoittautua sekä työssä olevat että työttömät työnhakijat.
 

Yhteistyössä