Te ootte valehdellu mulle...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
...ei toi hemmetin Vanish oxi action poista tahroja. Kyllä mä olin sitä ihan oikein käyttävinäni, kuten lapussa käskettiin. Mutta päiväkodista on tullut jotain pirunmoisia oransseja tahroja muutamiin vaatteisiin, eikä ne lähde MILLÄÄN. Nyt mä vielä liotan ne uudelleen tossa Vanishissä, mut roskistavaraa ovat ellei nyt lähde.

Ja hitto, hyviä vaatteita vielä, että ei niin kovin kiva jos saa roskiin kiikuttaa :( Kotona oon aina saanut kaikki tahrat pois, mutta päiväkodista tulee jotain niin sitkeitä tapauksia ettei ne lähde kirveelläkään.

Ei kannata liottaa!!!

Vaikeita tahroja:

-tarkista vaatteen materiaali ja pesuohjeet ja valitse tahranpoistomenetelmä niiden mukaan.

-kokeile tahranpoistoainetta ensin näkymättömään paikkaan, kuten saumaan, ja käytä ainetta tahra-alueelle vasta kun olet varmistunut sen sopivuudesta.

-puhdista rasva- ja öljytahrat tuoreina.

Suklaa: käsittele tahra nestemäisellä pyykinpesuaineella tai tahranpoistoaineella. Pese vaate normaalisti.

Hedelmät ja marjat: pese tahra kuumalla vedellä ja astianpesuaineella. Pese vaate normaalisti.

Sinappi ja ketsuppi: pese haalealla saippuavedellä ja käytä tarvittaessa tahranpoistoainetta. Pese vaate normaalisti.

Kuulakärkikynä: kokeile kestääkö vaate spriitä ja pyyhi sillä varovasti tahraa tai käytä tahranpoistoainetta. Pese vaate normaalisti.

Purukumi: jäädytä purukumia pakkasessa ja murra se pois. Lisää tahranpoistoainetta ja pese normaalisti.

Öljy- ja voiteluaine: käsittele mineraalitärpätillä tai tahranpoistoaineella heti (kokeile sopivuutta esim. saumaan). Pese normaalisti.

Veri: liota tahraa kylmässä vedessä ja pese pyykinpesuaineella. Vanhaa tahraa voi käsitellä tahranpoistoaineella.

Pihka: murra ja raaputa suurin osa pois, käsittele tahraa spriillä tai tahranpoistoaineella.

Ruoho: käsittele tahranpoistoaineella tuoreeltaan. Pese vaate normaalisti.

Mein tyttö tuossa keväälä sotki päiväkodissa upouuden ulkoilupukunsa voikukukilla, kaikkihan sen tietää ettei ne tahrat lähde millään. Ja nyt tässä syksyllä pesin uvun ties monenenko kerran BioLuvilin tabletilla. Nyt noista voikukista on muistona enään yksi aivan haalea tahra jonka näkee kun katsoo tosi tarkkaan. Kokeile ihmeessä :)

Mä oon kyllä saanu Vanishilla kaikki tahrat pois.. Mut liottamalla siitä ei tuu mitää..
Oon laittanu suoraan tahralle sitä ainetta, ja antanu olla yön yli ja sit koneeseen normaalille pesuohjelmalle... Siten mulla on aina lähteny tahra kun tahra... :)

mä oon saanu ainaki porkkanatahrat kuumalla vedellä ja shampoolla, sitteristäkin lähti kaikki tummat läntit ja tuli kuin uusi!mut täytyy itekki kokeilla tota fairya...

onko se nestemäistä vai jauhetta? kostuta vaate, ja laita sitä ainetta suoraan tahraan ja hankaa! anna liota ihan vähässä vedessä vielä sen jälkeen, meillä on oxyllä lähtenyt kaikki, mustikat, melonit, banaanit, kuulakärkikynä ja vaikka mikä! =)

teitkö siitä jossain pienellä lautasella tai purkissa sellaisen tahnan? eli siis ihan tippa lämmintä vettä ja sitä jauhetta? ja sitä tahnaa sitten kostutetulle tahralle? ja sitten hankaat ja annat vaikuttaa?? =)

Yhteistyössä