Te naiset, jotka olette lihavampia kuin miehenne - miten teidän ruokailutottumukset voi erota niin paljon samassa ruokakunnassa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eikös kotona ole samat sapuskat jne.? Mites te naiset, jotka painatte esim. huomattavasti enemmän kuin miehenne, niin mitä te syötte, mitä miehenne eivät syö? Eikös kotona ole samat sapuskat tarjolla kuiteski aamupalaks, päivälliseks ja välipaloiks? Vai syöttekö määrällisesti niin paljon enemmän sitten? Vai mässäilettekö esim. suklaalla, mitä miehenne ei syö lainkaan?

Aina jaksaa hämmästyttää, jos näen pariskunnan, joista mies normaalipainoinen ja nainen huomattavan ylipainoinen. Hämmästyttää se, miten samassa ruokakunnassa voi ollakkaan niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö sua hämmästytä miehet jotka on isompia kuin vaimot?

Eniten näkee pariskuntia, joissa vaimo on lihavampi kuin mies. Siis että normaalipainoinen mies + lihavahko nainen.

Toiseks eniten varmaan näitä että molemmat lihavia tai normaalipainoisia.

Vähiten näkee näitä: vaimo hoikka + lihava mies

Meidän perheessä minä olen se isompikokoinen eli ylipainoinen.
Samaa ruokaa syödään molemmat, mutta mies tekee raskasta fyysistä työtä, minä taas toimistotöitä.
Kokoero johtuu myös geeneistä.
Mies voi syödä ihan mitä vain, lihomatta. Minä taas olen taipuvainen lihomiseen.

Syitä on monia ja lukuisia, ei kokoero aina tarkoita, että mässäilisi 24/7 suklaata yms.. Lihavuuteen voi olla syynä joku tauti, tietyt lääkkeet, ja jo sukupuoliero vaikuttaa.. Itselläni esimerkiksi on löysää nahkaa vatsanseutu täynnä raskauden jäljiltä, ja sitä samaahan mies ei tee.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikös kotona ole samat sapuskat jne.? Mites te naiset, jotka painatte esim. huomattavasti enemmän kuin miehenne, niin mitä te syötte, mitä miehenne eivät syö? Eikös kotona ole samat sapuskat tarjolla kuiteski aamupalaks, päivälliseks ja välipaloiks? Vai syöttekö määrällisesti niin paljon enemmän sitten? Vai mässäilettekö esim. suklaalla, mitä miehenne ei syö lainkaan?

Aina jaksaa hämmästyttää, jos näen pariskunnan, joista mies normaalipainoinen ja nainen huomattavan ylipainoinen. Hämmästyttää se, miten samassa ruokakunnassa voi ollakkaan niin.

On sullakin murheet. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
Samaa ruokaa syödään molemmat, mutta mies tekee raskasta fyysistä työtä, minä taas toimistotöitä....

... ja jo sukupuoliero vaikuttaa...

Juuri tätä ajatteli kirjoittaa. miehet tekevät raskasta fyysistä työtä ja mies kuluttaa muutenkin enemmän. Nainenhan on luotu keräämään rasvavarastoja.

Eli mielestäni koko perhe ei voi syödä samoin. Naisen on syötävä enemmän kasviksia ja pienempiä annoskokoja.

No meillä näin ei ole, mutta kyllähän ihmiset nyt syö muuallakin kuin kotonaa. Työpaikalla mussutetaan pullia, leivoksia ja suklaata yms. ja monet naiset eivät ehkä pääse niin hyvin omiin harrastuksiinsa kuin miehet lasten takia. Lisäksi geenit vaikuttaa ja eihän vanhemmilla ole sanat geenit, joten kaikkea sitä täällä ihmetelläänkin, voisi käyttää myös vähän omia aivojaan se tekee ihan hyvää, ainakin välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikö tullu mieleen että ruoka voi olla samaa kaikille ja kiloja voi kerätä vaikka salaherkuilla? Se ei tosiaan määrää kaikkea mitä kotona syödään ja meilläkin poika on aivan normipainossa vaikka vanhemmat lihavia. Pöydässä syödään sitä mitä pojallekin annetaan ja minä ainakin tuppaan herkuttelemaan salaa pojalta. En tahdo häntäkin lihottaa.

Itse en ole ylipainoinen, eikä miehenikään mutta meillä ei mies liho vaikka sille syöttäisi mitä. Edes kaljamahaa ei ole ilmestynyt.. ;) Itse taasen saan katsoa hyvinkin tarkkaan mitä suuhuni pistän. Kyllä ne geenit vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalatus:
Samaa ruokaa syödään molemmat, mutta mies tekee raskasta fyysistä työtä, minä taas toimistotöitä....

... ja jo sukupuoliero vaikuttaa...

Just näin on meilläkin eli mies kuluttaa töissä huomattavasti enemmän kuin minä. Sen lisäksi mies ei ota koskaan eväitä töihin mukaan eikä käy työpäivän aikana missään syömässä vaan pärjää sillä aamupalalla sinne asti että pääsee kotiin. Itse en vaan pärjää eli jotain leipää, hedelmiä tai jotakin on pakko olla töissä mukana.. tai sitten ihan lämmin ruoka, mutta sitten en enää syökään kotona illalla ruokaa. Mutta siis ihan tavallista ruokaa, ei mitään herkkuja.

Herkkuja kumpikin syö ihan yhtä paljon eli mistään älyttömästä herkuttelusta ei nämä minun kilot johdu. Ihan vaan pikkuhiljaa on paino noussut.. Pakko sanoa, että tuntuu jotenkin epäreilulta kun katsoo vaikka sitä Olet mitä syöt ohjelmaa, jossa on kasattu ne viikon ruuat pöydälle ja sieltä yleensä löytyy ihan käsittämätön kasa herkkuja. Omalla kohdalla se pöytä kuitenkin notkuisi ihan tavallista ruokaa ja silti olen läski (ylipainoa semmoiset 30 kiloa).

Mulla on muutama kilo "ylimääräistä" ja mies painaa muutaman kilon vähemmän kuin minä (ollaan saman pituisia). Me syödään muuten ihan samoja ruokia, mutta 2 syytä löytyy miksi minä olen ns. isompi. Eka syy on mun järjetön makeanhimoni. Sitä ei voi selittää mitenkään ja suurin syy miksi siihen ratkean on itsekurin puute. Mutta se himo! Ziisus sitä ei voi huonoimpina päivinä vaan välttää :D Mies syö harvoin karkkia ja kaikkea muutakin makeaa aika vähän. Toinen syy on se, että mä taidan yksikertaisesti usein syödä enemmän. Mä syön aamupalan (mies ei) ja mä syön tasaisemmin välipaloja. Usein mä myös syön iltapalan, mies ei. Kaloreita siis kertyy päivässä enemmän, ruoan olematta varsinaisesti epäterveellistä.

Niin ihmiset ei käy töissä tai kodin ulkopuolella ollenkaan? Että se vaimon ylipaino on aina salassa syömistä?? Tai miehen?
Miehen kanssa syödään tasan kaikki samat ruoat kotona silti mies on ylipainoinen. Se lihoo jo siitä että ajattelee suklaata. Saman verran liikutaakin,suurinpiirtein. En mä silti väitä että se syö salaa.

Meillä mies on laiha ja minä lievästi ylipainoinen. Mies syö suklaata paljon. Mä en ollenkaan. Ei se ole niistä ruokailutottumuksista kiinni. Mulla johtuu siitä että esikoista odottaessa kaikki neste keräänty kehoon, onneksi siitäkin paljon jo saanut pois.

muoks, olenkin juuri ja juuri nyt normaalipainoinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mulla on muutama kilo "ylimääräistä" ja mies painaa muutaman kilon vähemmän kuin minä (ollaan saman pituisia). Me syödään muuten ihan samoja ruokia, mutta 2 syytä löytyy miksi minä olen ns. isompi. Eka syy on mun järjetön makeanhimoni. Sitä ei voi selittää mitenkään ja suurin syy miksi siihen ratkean on itsekurin puute. Mutta se himo! Ziisus sitä ei voi huonoimpina päivinä vaan välttää :D Mies syö harvoin karkkia ja kaikkea muutakin makeaa aika vähän. Toinen syy on se, että mä taidan yksikertaisesti usein syödä enemmän. Mä syön aamupalan (mies ei) ja mä syön tasaisemmin välipaloja. Usein mä myös syön iltapalan, mies ei. Kaloreita siis kertyy päivässä enemmän, ruoan olematta varsinaisesti epäterveellistä.

Tuohon himoon vois auttaa vhh-dietti. Siis, jos siitä haluat eroon päästä, niin itse olen huomannut, että mitä vähemmän syö hiilareita, niin sitä vähemmän on himoja mihinkään.

Ja itse kysymykseen: mulle toi raskaus kilot ja niistä ei niin vaan helposti päästykään eroon. Turhautuminen siitä taas toi herkuttelun (jota mies ei niinkään harrasta) ja se taas lisää kiloja. Nyt mennään sit pussiruuilla niin kauan, että normaalipaino saavutetaan ja opetellaan syömään sen mukaan.

No painoindeksi on varmaan mun hyväksi aika pahasti. Mies on 20 cm pitempi kuin minä. Oletko geeneistä kuullut puhuttavan??? Mies käy päivällä syömässä että syö kyllä huomattavasti enemmän, ite syön kotona jotain jämiä. Liikkuu enemmän ja sukukin on laihempaa kuin mun suku.

Hohhoijaa.
Mietis sitä.
Mun mies syö vähintään tuplasti saman mitä minä. Lisäksi hän syö lihaa, mitä itse en syö. Ja silti olen painavampi meistä.
Kyllä nyt varmaan siellä jo aivot sauhuaa kun mietit kostuuko mun ruokavalio pelkästään rasvasta ja sokerista :snotty:

meillä mies syö selkeesti enemmän ja mässäilee paaaaaaljon, mutta urheilee myös noin 14h per viikko. Siinä kais se ristiriita on, että samoilla ruuilla ja toinen on maratonari.

Tosin, en ole mikään fättis, pikkasen vaan pyöreä, liikun itsekin. Mutta uskon, että mieheni rinnalla helposti tulisi läskiksi.

Jos olisin mennyt naimisiin lankoni kanssa, hän taitaa olla minua kevyempi tai ainakin samoissa ollaan. Me ollaan myös samankokoisia, hän ei ole mikään iso mies. Joten pitäisikö mun olla lauta ja hänen läski, jotta tilanne olisi "normaali". Olen pitkä nainen.

Onneksi menin naimisiin hänen isoveljensä kanssa, joka on kokoluokassa aivan eri. Viimeisimmilläni pääsin melkein samaan mieheni painon kanssa---

Musta on käsittämätöntä, kuinka moni ylipainoinen vetoaa geeneihin lihomissyynä. Länsimaissa on ylipaino-ongelma räjähtänyt käsiin muutamassa kymmenessä vuodessa, luuletteko te tosiaan että geenit on yhtäkkiä menneet aivan sekaisin ja porukka senkun läskistyy siitä syystä? Väärä ruokavalio ja liikunnan puute, siinä lihomisen syy lähes kaikilla ylipainoisilla.

Meillä mies voi syödä vapain käsin mitä vain,ei liho.
Ja on oikein perso karkille ja pullalle,minä en taasen juurikaan välitä.

Minä taasen en voi syödä ihan mitä vain ja koska vain.Taipuvainen lihoamaan.
Olen kyllä kadottanut ympäriltäni 25kg mutta elopainoa on silti enemmän kuin miehellä.
Montaa kiloa ei eroa ole,mutta on kuitenkin.

Miehellä raskaampi työ, ei liho vaikka söis mitä (kertyy pelkästään mahankohdalle toisin kun mulla tasaisesti varpaanvälejä myöten) ja harrastaa hieman reippaampaa liikuntaakin (rullaluistelu, itellä pelkästään kävely)

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:

Tuohon himoon vois auttaa vhh-dietti. Siis, jos siitä haluat eroon päästä, niin itse olen huomannut, että mitä vähemmän syö hiilareita, niin sitä vähemmän on himoja mihinkään.

Ja itse kysymykseen: mulle toi raskaus kilot ja niistä ei niin vaan helposti päästykään eroon. Turhautuminen siitä taas toi herkuttelun (jota mies ei niinkään harrasta) ja se taas lisää kiloja. Nyt mennään sit pussiruuilla niin kauan, että normaalipaino saavutetaan ja opetellaan syömään sen mukaan.

Juu, mä olenkin ollut vhh:lla ja todennut sen hyväksi. Nyt ei vaan elämäntilanne ja rahatilanne salli vhh:lle alkamista :/ Jatkan sitä kyllä varmasti! Olo oli silloin mitä mainioin :D

Yhteistyössä