Te ketkä olette tehneet itse häihinne ruuat, olisin kiitollinen vastauksestanne =)

Eli te jotka olette ite tehnyt ruuat, mitä teitte, kuinka monelle ja kuinka paljon tullut maksamaan??

meillä olis tarkotus ite tehdä ruuat, mutta idea pankki on tyhjä ja budjettikin saisi olla suht halpa.

Ja anteeksi että taas vaivaan teitä näillä mun hääjutuilla :ashamed:
Mutta teiltä on saanut niin hyviä vinkkejä :D
 
Turkilmas
Meillä ei PITÄNYT olla varsinaisesti ruokaa, mutta siihen se sitten lipsahti :D . Kahvipöytä oli ensin ja siinä oli erilaisia lihaisia ja kalaisia piirakoita ja pitsoja, karjalanpiirakoita (itse tehty nekin) yms.

Iltapalaksi piti olla ihan vaan nakkeja, itsetehtyjä lihapullia ja peruna- ja italiansalaattia. No appivanhemmat keitti sitten vielä lisäksi perunat, oli erilaisia kalajuttuja ja tuoresalaatti.

Kustannuksia en valitettavasti osaa yhtään arvioida, mutta ei tullut kalliiksi. 50 vierasta oli meillä.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Eli te jotka olette ite tehnyt ruuat, mitä teitte, kuinka monelle ja kuinka paljon tullut maksamaan??

meillä olis tarkotus ite tehdä ruuat, mutta idea pankki on tyhjä ja budjettikin saisi olla suht halpa.

Ja anteeksi että taas vaivaan teitä näillä mun hääjutuilla :ashamed:
Mutta teiltä on saanut niin hyviä vinkkejä :D
Ootteko jotain teemaa ajatellu vai ihan perussafkaa? Esim. Espanjalainen menu ei olisi kovin hankala eikä kallis =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Eli te jotka olette ite tehnyt ruuat, mitä teitte, kuinka monelle ja kuinka paljon tullut maksamaan??

meillä olis tarkotus ite tehdä ruuat, mutta idea pankki on tyhjä ja budjettikin saisi olla suht halpa.

Ja anteeksi että taas vaivaan teitä näillä mun hääjutuilla :ashamed:
Mutta teiltä on saanut niin hyviä vinkkejä :D
Ootteko jotain teemaa ajatellu vai ihan perussafkaa? Esim. Espanjalainen menu ei olisi kovin hankala eikä kallis =)
ei meillä oo mitään teemaa aateltuna, mutta mitäs tuommoseen espanjalaiseen teemaan kuuluisi? :ashamed:
 
Minäpäs koitan vastailla...

-vihreä salaatti
-tonnikalasalaatti
-punajuurisalaatti(valmis)
-sienisalaatti (valmis)
-graavilohi
-burgundin pata
-kasvispaistos
-perunat
-ruis- ja vaalea leipä (vaalea itse tehty)
-voit, levitteet
-maito, kotikalja, mehu (kalja itsetehty)
-kaura-omenapaistos, vaniljakastike

-täytekakku (itse tehty)
-kahvikakku (itse tehty)
-pikkuleivät (itse tehty)

Tuossa kaikki mitä nyt äkkiseltään muistin! Varattiin kaikkea n. 80 hlö:lle että oli ottaa lisää kunnolla. Vieraita n. 50+

Hintaa en osaa ihan tarkalleen sanoa, ehkä 300?? Loppujen lopuksi ei kovin kalliiksi tullut ruokapuoli =)
 
Miä
No alkuruokina voisi olla tapaksia tai gazpachoa. Pääruokana paella johon voi ja kuuluukin laittaa melkein mitä vaan =)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Espanja

Katos tuolta ruoka- ja juomakulttuuri =)
 
Luminka tuo kuulostaa hyvältä, mut mitä on burgundin pata? :ashamed:
Ja hintakaan ei oo ollut paha.
Meillä olis tarkotus varata sadalle, just sen takia et voi ottaa reilusti lisää ja meidän kummatkin suvut on kovia syömään :whistle:
 
Naudanlihasta tehty pata... Siihen laitettiin hillosipuleita, punaviinikastiketta, pekonia... Oli tosi hyvää ja kaikki kehuivat sitä! Osasi mun äiti hyvät pöperöt tehdä =) Teki suurimman osan, mulla ei yksinkertaisesti aikaa riittänyt kun oli 3kk tyttö hoidettavana. Lisäsin vielä tuohon listaan kasvispaistoksen.. pakastekasviksia, juustoa ja ruokakermaa sekä kasvislientä.. Hyvää sekin!
 
Meillä oli suht pienet häät, 40 vierasta, ja kaikki tehtiin mahdollisimman pitkälti itse. Mieheni on ammatiltaan kokki ja hänelle oli kunnia-asia tehdä itse ruoat, minä ja anoppi hoidettiin leipomiset. Pääruokana meillä oli kalakeitto boullabaisse. Miehen työpaikalta saatiin kalalahjakortti, millä ostettiin kalat (50-100?). Keiton kanssa oli liha- ja kasvispasteijoita, jälkäriksi pappilan hätävara ja kahvin/teen kanssa sitten perinteiset (suklaiset)täytekakut ja pullat. Meillä ei ollut mitään tarkkaa budjettia, mutta isoin menoerä oli sviitti hotellista, 200? sekä mun puku n.140? (itse tehtynä, kankaat) ja vihkisormus. Kyllä sitä pienelläkin budjetilla saa kivat, tunnelmalliset häät! Meidät vihittiin talvella, vähän ennen joulua, jolloin alkumaljatkin olivat glögiä.
 
Muistaakseni mun äiti teki exel taulukon kaikista ruokakuluista. Laita yv jos haluat sen vaikka mailiin? Meillä oli 110 vierasta ja lämminruoka-salaatit-leivät-kahvit-kakut :)

Ja siis itse tehtiin lähestulkoon kaikki.
 
Mä tein itse apulaisien kanssa.
Vieraita oli noin 120 henkeä.
Ja tarjolla oli:

Karjalanpaisti ja keitetyt perunat
Makaroni-salamisalaatti
Vihreä salaatti, sekä oliiveja ja fetaa
Sienisalaatti
Rosollia
Savustettua lohifilettä

Itse tehtyä ruisleipää ja rieskaa sekä levitteet

Juomana kotikalja, vesi, maito ja mehu.

Tein myös hääkakut, jotka oli suklaakakkuja sekä anoppi leipoi seitsemää sorttia pikkuleipiä.


Hintaa en osaa sanoa. En pitänyt kirjaa menoista. :ashamed:
Mutta menihän sitä kuitenkin. Vaikka itse savustettiin kalat ja paljon muutakin. Lihat paistiin saatiin häälahjaksi, joka olikin iso etu. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Varmaan just noi lihat on se suurin meno erä, mutta meidän äitillä on tukku kortti, joten tukusta ostetaan niin paljon kuin mahollista.
Liha ON kallista. Ja kun sitä ostaa 20 kiloa, niin pussin pohja näkyy pian. Ja mä en voinut kuvitellakaan tekeväni ruokaa sellaisesta perinteisestä karjalanpaistilihasta, josta puolet on läskiä ja jännettä. :/
Olin tosi kovana sen asian kanssa, että lihat on oltava kunnollisia. Ja olihan ne. :)

Mun veljeni ajoi silloin Portin ajoja ja hän hankki lihat Helsinkiläisestä tosi hyvästä lihatukusta lihat suoraan. =)
 
Työäiti
Meillä oli 30 vierasta. Iso värikäs salaatti kukilla koristeltu, savukala, leipä, valkosipulikermaperunat, rosmariinikastike, palvattu lampaanviulu, keksejä ja neljä erilaista kakkua, suklaamansikat. Kulut oli viineineen reilu 500e, tarkoitus ei ollut päästä halvalla vaan syödä erittäin hyvin...
 

Yhteistyössä