Te ketkä olette olleet ketoosidieetillä; voiko nämä oireet johtua siitä:

Noudatin orjallisesti SD:n ohjeita, siis kirjaimellisesti. Kroppani meni ketoositilaan (tikutin testeillä). Tila ei vaan käynyt minulle, joten halusin keskeyttää sen. Noudatin vielä kaksi viikkoa pikkaisen soveltaen dieettiä. Nyt lopetuksesta on noin kuukausi ja syön ns normaalisi (en niin kuin ennen, mutta en enää laske kaloreita, enkä punnitse ruokia). Eli syön säännöllisesti, annoskoot pienentyneet.
Edelleen paino laskee (vaikka ei enää tarvitsisi, kun tavoite paino jo saavutettu).
Oireet mistä olen huolissani on:

-Aamupissa haisee oudolle (ei pahalle), sellaiselle makealle, imelälle, voimakkaasti
- jatkuva janon tunne
- mieletön väsy kokoajan
-(painon tippuminen)
-(maha nippailu kivut)

Tietenkin heti tuli sokeritauti mieleen, mutta voiko tämä johtua tuosta dieetistä?
 
"hei"
Syötkö edelleen proteiinipainotteisesti kuin tuossa SD:ssä? Jos, niin syy on siinä.

Ketoosi loppuu kyllä (tai ketoosin oireet), kun syöt lisää hiilareita. Mieletön väsy + nippailukivut, ethän ole raskaana? Tai sitten vain kaksi asiaa yhdistyy: ovulaatio (esim.) + energiavaje.

Jos et halua laihtua enää, nosta ruokamäärää lisää.
 
Apteekista saa ketoositikkuja. Makso muistaakseen parin kympin luokkaa...

Syön kyllä proteenia paljon, mutta en ole siis enää ketoosissa. Ketoosi ei vaan sopinut minulle. Yritetään kyllä vauvaa (ovis bongattu viikko sitten)
 
Noudatin orjallisesti SD:n ohjeita, siis kirjaimellisesti. Kroppani meni ketoositilaan (tikutin testeillä). Tila ei vaan käynyt minulle, joten halusin keskeyttää sen. Noudatin vielä kaksi viikkoa pikkaisen soveltaen dieettiä. Nyt lopetuksesta on noin kuukausi ja syön ns normaalisi (en niin kuin ennen, mutta en enää laske kaloreita, enkä punnitse ruokia). Eli syön säännöllisesti, annoskoot pienentyneet.
Edelleen paino laskee (vaikka ei enää tarvitsisi, kun tavoite paino jo saavutettu).
Oireet mistä olen huolissani on:

-Aamupissa haisee oudolle (ei pahalle), sellaiselle makealle, imelälle, voimakkaasti
- jatkuva janon tunne
- mieletön väsy kokoajan
-(painon tippuminen)

-(maha nippailu kivut)

Tietenkin heti tuli sokeritauti mieleen, mutta voiko tämä johtua tuosta dieetistä?
Ainoastaan painon tippuminen. Muuten olo oli todella hyvä. Olin pirteä ja energinen. Vatsa toim loistavasti. Ei mitään nippailuja tai kipuja. Yksi oire oli, näläntunteen täydellinen katoaminen ja ruokahaluttomuus vaivasi. Opettelin syömään kellon kanssa, muuten olin vahingossa niin kauan syömättä , että alkoi pyörryttää...
 
ketokarppauksen aloit.
Ok, täytyypä hakea. Liityin myös kalorilaskuri.fi:n nähdäkseni miten mulla todellisuudessa jakautuu rasvat protskut ja hiilarit. Hiilarit jää alle 20g/pv, mutta rasvaa tulee väkisinkin liikaa ja protskua vähemmän. Tästä varmaan johtuu, että mulla on oikeastaan jatkuvasti nälkä? Tai sellanen olo, että tekee vaan mieli syödä. Oon nyt ekaa viikkoa tällä dietillä, alkupaino oli 80,8. Mikähän ois odotettavissa oleva painon lasku? Tuntuu, etten ois laihtunu yhtään, päinvastoin. Torstaina puntarille.
 
Ok, täytyypä hakea. Liityin myös kalorilaskuri.fi:n nähdäkseni miten mulla todellisuudessa jakautuu rasvat protskut ja hiilarit. Hiilarit jää alle 20g/pv, mutta rasvaa tulee väkisinkin liikaa ja protskua vähemmän. Tästä varmaan johtuu, että mulla on oikeastaan jatkuvasti nälkä? Tai sellanen olo, että tekee vaan mieli syödä. Oon nyt ekaa viikkoa tällä dietillä, alkupaino oli 80,8. Mikähän ois odotettavissa oleva painon lasku? Tuntuu, etten ois laihtunu yhtään, päinvastoin. Torstaina puntarille.
Eikö se rasva just pidä sitä näläntunnetta pois? Jos olet ollut dietillä vasta viikon niin näläntunnetta voi olla... Odota toinenkin viikko. Olon pitäisi tulla paremmaksi ja näläntunteen poistua.
 
ketokarppauksen aloit.
Aloitin viime torstaina :D
En kyllä pysty orjallisesti herra atkinssia seuraamaan: juon kahvia ja otin lauantaina neljä olutta (koff lite, hh 0,3g/100g) Oon siis kuullut, että mikäli haluaa noudattaa diettiä pilkulleen oikein, ovat kahvi ja alkoholi kiellettyjä. Ja hiilarien osuus alle 7?

Veljeni laihtui 40 kiloa, kun piti hiilarit alle 20, niin ajattelin itekkin pitää ne siinä.
 
Aloitin viime torstaina :D
En kyllä pysty orjallisesti herra atkinssia seuraamaan: juon kahvia ja otin lauantaina neljä olutta (koff lite, hh 0,3g/100g) Oon siis kuullut, että mikäli haluaa noudattaa diettiä pilkulleen oikein, ovat kahvi ja alkoholi kiellettyjä. Ja hiilarien osuus alle 7?

Veljeni laihtui 40 kiloa, kun piti hiilarit alle 20, niin ajattelin itekkin pitää ne siinä.
Hiilarit alle 7 ? Mistä tällaista luit ? Muistaakseni hiilarit alle 20g/vrk, proteiinit max oma paino grammoina (70kg=70g) ja rasvaa vapaasti. Ei sitä pysty ihan määrättömästi syömään kuitenkaan. Kahvia tai teetä saa juoda kohtuullisesti. Mielellään ei lainkaan. Laihduttaessa ei pitäisi juoda alkoholia lainkaan. Mutta en ole tarkistanut vuosiin tietojani... voin muistaa väärinkin.
 
Joo alkoholia ei saa käyttää, se katkasee ketoosin, samoin sokeri. Nälän tunnetta ei ollut oikeastaan ollenkaan koko dieetin aikana, ennemminkin liian täysi olo. Mulla tippu paino 8 kg ja edelleen jatkaa tippumisti (tavoite oli 5kg). Se mikä parasta niin ongelma kohdat alkanut kiinteytymään (senttejä ropisee alas oikein kohinalla vatsasta, reisistä ja pepusta)
Stemppiä kaikille painon tiputukseen!
 
"hei"
Proteiinit lisää tuota veden tarvetta eli sitä janon tunnetta. Ja proteiinipainotteinen ruoka näkyy pissassa eli siitä ne hajun muutokset.

Mahan nippailuja en tähän yhdistäis, väitän, et on joko kierrosta ja/tai alkaneesta raskaudesta. ;) Tuo laihtuminen: lisää ruokaa, syöt selkeästi vielä vähemmän kuin tarve on (jos et halua enää laihtua).Mieletön väsy voi olla siitä energiavajeesta TAI alkaneesta raskaudesta. Tai vaikka kevät-väsymyksestä, mene ja tiedä.
 
"hei"
Lisään vielä, et jos oot huolissasi omista sokereistasi eli jos oot huomannut, et jotain sokeriheittojakin on, asia on hyvin helppo tarkistaa. Diabeteskaupasta saa halvimman sokerimittauspaketin (sis. kaiken tarvittavan) alle 20 eurolla. Eli pystyt pitämään kotona silmällä niitäkin suht' edullisesti ja jos taas jotain häikkää tulee, tiedät lääkärillekin jo sanoa, et oot mitannut ja mitä arvoja saat.

Mut noilla tiedoilla, noi sun oireet selittyy kyllä vielä muutenkin kuin sokeriheittelyillä.
 
ketokarppauksen aloit.
Hiilarit alle 7 ? Mistä tällaista luit ? Muistaakseni hiilarit alle 20g/vrk, proteiinit max oma paino grammoina (70kg=70g) ja rasvaa vapaasti. Ei sitä pysty ihan määrättömästi syömään kuitenkaan. Kahvia tai teetä saa juoda kohtuullisesti. Mielellään ei lainkaan. Laihduttaessa ei pitäisi juoda alkoholia lainkaan. Mutta en ole tarkistanut vuosiin tietojani... voin muistaa väärinkin.
Kalorilaskurissa oli yhtenä diettivaihtoehtona ketogeeninen dietti, jossa hiilarit oli merkattu 7g, siitä päättelin niin. Ääh, vai katkaisee alkoholi ketoosin, no voi kökkö. Pitää sit luopua siitä, ainakin siihen saakka, että tavoite paino on saavutettu. Mut mun veli kyllä käytti alkoa ja laihtui. Sekin joi noita koff liteja. No mut nyt on hyvä syy alottaa tipaton! :)
 
Personal T
Joo kuulostaa hiilareiden pitäminen alle seitsemässä aika vaivalloiselta. 20g kuulostaa järkevämmältä, mutta sekin on aika haastavaa sanoisin.
Kiva että ketodieetti auttoi, itse en suosittele sitä asiakkaille, mutta se voi toimia jos sitä ei jatka kuukausitolkulla.
 

Yhteistyössä