Te ketkä olette valmiit maksamaan käytetystä talvihaalarista maksimissaan 10-15€ niin mistä niitä muka löytyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Täällä kun moni on sanonut, ette maksaisi esim. Reimatecin tai Ticketin talvihaalarista enempää kuin 10€, jos se on vähänkään käytetty, niin mistä se sellaisia haalareita löydätte. Huutonetissä ne on järjestään sen 50€ tai enemmän ja kirppiksillä ei täällä niitä edes myydä, jotain merkittömiä ja todella kulahtaneita haalareita voi livekirppiksiltä löytää ja nekin maksaa vähintään sen 15€ ellei enemmänkin.
Viimeksi törmäsin halpaan Lassietecn välikausitakkiin 3,50€, mutta siinä olikin hihansuut ihan rispaantuneet.

No niin no helppohan se on SANOA, että maksaisin sen ja sen verran, kun totuus on, että sellaisia ei löydy... Mut ehkä silleen sanoo ihmiset, jotka ei oikeesti osta mitään käytettyä :D

Tää on ihan sama homma palstalla kuin se, ettei esimerkiksi vuoden käytetyistä hyväkuntoisista lasten yhdistelmävaunuista (vaikka olisivat maksaneet reilut 1000 € uutena) makseta kuin maksimissaan 100 €. Mutta tämä on palstapuhetta ja palstaelämää, oikean elämän todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Tai sitten kyseiset henkilöt ovat niitä, jotka huutiksessa lähettävät yksityisviesteinä erilaisia kerjäysvestejä siitä, miksi kyseiset vaunut pitäisi myydä juuri heille 100 €:lla. Palstalla on se mentaliteetti, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.

Kyllä mä löysin kirppikseltä ihan ok talvipuvut 4 eurolla. Kakkospuvuiksi otin lapsille.
Itse olen myynyt netin eri kirpparipalstoilla lähes uudenveroiset puvut n. 30eurolla. Huutonet on aika kallispaikka, tutkipa muita foorumeja.

Mä olen ostanut yhden parhaista puvuista kirpparilta, Lassien Supratech, hinta 10€.
Ensi talven kakkospuvuksi likalle löysin tyttömäisen supratechin 5€, kuosi varmaan pari kautta vanhaa, mutta kulumaa ei ollut nimeksikään. Poikamaisia pukuja kyllä on mutta kiva kun on vähän muutakin.
Naapurin pihakirpparilta Reimatec 1€, huppu tosin puuttui, muuten ei mitään moitittavaa.
Kallein kirpparipuku taitaa olla se Elloksen fleecevuorinen kumipuku josta maksoin 15€.

Siis kyllä niitä löytyy jos koko sattuu olemaan oikea. Nyt katselin kirpparilla yhtä T2H;n pukua, sitä kukkakuosista, mutta siitä pyydettiin 50€ joten tankoon jäi. Ellei pojalle olisi ollut jo pukua olisin hommannut Super Remun 17€:lla. Pojalle 104/110 senttistä on tosi vaikea löytää käytettynä. Siis sellaista mikä ei olisi puhki kulunut jo valmiiksi. Pienempiä kyllä on.

Viimeksi muokattu:
Minä ostan käytettyjä, kun niitä löytyy järkevään hintaan. Ellei löydy, ostan sitten uuden.

Olen ostanut viime talvena käytetyn Reimatecin, jossa polvissa vähän karheumaa, muuten kuin uusi puku, hintaa 5 euroa. Ja miksi oli noin halpa puku, edellinen omistaja oli onnistunut kaatamaan valkaisuainetta lahkeelle -> mustalla spriiliukoisella tussilla tuo virhe korjautui.

Olen ostanut sitä edellisenä vuonna Reiman perushaalarin myös 5:llä eurolla, tässäkin polvissa vähän karheumaa -> oli edelleen niin hyvässä kunnossa, että myin itse puvun 6:llä eurolla nyt syksyllä kirppiksellä.

Ja olen ostanut 2 osaisin Disney-puvun 10:llä eurolla kauppa asuksi.

Legon toppahousut olen ostanut 5:llä eurolla ja catmandoo toppatakin 5:llä eurolla.

Lisäksi käytettynä meille on löytänyt tiensä myös 2:n markan käytetty Lassien haalari, puvussa ei mitään vikaa.

Ainiin ja olen ostanut Mll:n kirppikseltä Reiman Cordura-kankaisen haalarin myös 10:llä eurolla.

Viimeistä lukuunottamatta olen ostanut kaiken tämän Akseli-kirppikseltä Mankkaalta Espoosta. Nyt pitäisi käydä katselemassa löytyisikö sieltä jotain vaatetta keskimmäiselle ensi talveksi.

Mun kipurajani ei ole se 10 - 15 euroa, mutta mitä enemmän maksan, sen isommin harkitsen. Talvivaatteista en ole siis maksanut 10 euroa enempää käytettynä. Uutena mun kipurajani on jo alle satasessa.

Ostin pojalle viime vuonna kirppikseltä käytetyn Reiman (ei Reimatec) haalarin hintaan 5€. Ei ollut mikään viimeisimmän muodin mukainen, mutta siisti ja ehjä. Käyn tosi usein eri kirppiksillä (pk-seutu) ja vietän siellä paljon aikaa eli pengon pöydät tarkkaan. Joskus tekee huippulöytöjä, joskus ei. Mutta en kyllä maksaisi mistään käytetystä lastenvaatteesta yli kahtakymppiä!

Miksi maksaisin enemmän? Kirpparilta niitä löytää, jos käy tuuri ja on sopivia kokoja tarjolla.
Eilen ostin Luhdan poistomyynnistä uuden talvihaalarin 19€ Miksi ihmeessä suostuisin maksamaan enemmän käytetystä?

Kertokaapa myös missä päin asutte, ei täällä kirppiksillä ainakaan mitään hyvää halvalla löydy, vaikka kuinka yrittäisin etsiä tai sitten ne on aina joku ostanut. Ehkä minä vaan olen aina sitten väärässä paikassa väärään aikaan, kun ei silmiin osu tai jos löytyy jotain hyväkuntoista ja suht halpaa, niin kyseessä on sitten tyttöjen haalari.

Totuus on, että oikeasti hyväkuntoisia ei noin halvalla saa. No, ehkä jotain kokoa 86 ja siitä alaspäin joskus harvoin. Leikki-ikäisille turha toivo!

Sekin on niin ihmisestä kiinni mitä pitää hyväkuntoisena. Joku sanoo hyväkuntoiseksi karseaa kauhtanaa, jossa polvet haaleat ja paikatut. Itse en semmosta ostaisi vaan mieluummin ostan sen uuden perus-Lassien, joka hylkii vettä ja maksaa 25 euroa.

Huutiksen 10-20 euron merkkihaalarit on tätä luokkaa, aina niitäkin joku ostaa =/ Varmaan ovat vielä tyytyväisiä ostoksiinsakin kun niin halvalla sai "hyvän" merkkipuvun:

http://www.huuto.net/kohteet/reimatec-haalari-koko-104/189246421

http://www.huuto.net/kohteet/reimatec-toppahaalari-koko-92-ei-hvta/188561254

http://www.huuto.net/kohteet/-t2h-turkoosi-baggie-talvihaalari-116cm/185061788

Kertokaapa myös missä päin asutte, ei täällä kirppiksillä ainakaan mitään hyvää halvalla löydy, vaikka kuinka yrittäisin etsiä tai sitten ne on aina joku ostanut. Ehkä minä vaan olen aina sitten väärässä paikassa väärään aikaan, kun ei silmiin osu tai jos löytyy jotain hyväkuntoista ja suht halpaa, niin kyseessä on sitten tyttöjen haalari.

Turun seudulla asun. Poikien haalareita onkin vaikea löytää hyväkuntoisia. Jotain 92, ehkä satunnaisesti 98 saattaa olla, mutta siitä isommat menee yleensä niin huonoiksi etten ostaisi edes varapuvuksi. Sama ilmiö on aletangoissa. Tytöille kyllä on, mutta pojille ehkä yhtä, kahta kokoa, nekin joko 62 tai 140.

Mä kuule luulen, että on kirppisihmisiä ja ei-kirppisihmisiä. Ei-kirppisihmiset, joihin itse kuulun, kulkevat jotenkin laput silmillä kirppiksellä tai käyvät liian harvoin/väärään aikaan (luulen, että parhaat menevät päältä heti). Kirppisihmiset sitten tekevät päinvastoin.

Mun monet kaverit ovat tehneet huippulöytöjä kirppareilta halvalla, mä löydän vaan jotain kulutettuja, nyppyisiä hirvityksiä vaikka kuin yrittäisin :D

Totuus on, että oikeasti hyväkuntoisia ei noin halvalla saa. No, ehkä jotain kokoa 86 ja siitä alaspäin joskus harvoin. Leikki-ikäisille turha toivo!

Sekin on niin ihmisestä kiinni mitä pitää hyväkuntoisena. Joku sanoo hyväkuntoiseksi karseaa kauhtanaa, jossa polvet haaleat ja paikatut.

Mulle hyväkuntoinen = ei kulumaa polvissa tai pepussa. Ei paikkoja. Vetoketjut ehjät. Tahraton. Muunlaisia en edes katsele, ja nuo kaikki edellä mainitut puvut ovat täyttäneet nämä kriteerit. Sen verran annan anteeksi että jalkalenkut saa olla kuluneet jos ovat sellaiset kankaiset. Ne kun menee huonoksi alta aikayksikön ja ovat kuitenkin helppo vaihtaa.

Kyllä mä silti kauhistelin kun törmäsin lauantain kirpparikierroksella Ticketin siihen Hullujen päivien pukuun. Toisessa lahkeessa oli kunnon repeämä, n 5 cm ja hintaa pyydettiin 20€. Miten kehtaa? Olisi edes vaivautunut paikkaamaan sen.

Kirppikseltä,huudosta sekä tori.fi jne..
Juuri löysin huudosta 15€ viime vuoden lassien g-tecin haalarin 15€ sekä T2H välikausipuvun 18€:llä.
Tiketin vk asun löysin vauvalle 8€lllä kirpparilta,ja kun kyseessä alle 1v lapsi,niin pukukin oli kuin uusi.
Kaikki eivät pyydä vaatteista älyttömiä hintaa pelkästään merkin takia.
Juuri katselin huuto.netistä isomalle tiketin talvihaalaria,ja niissä maksoi suuremmassa osassa vain merkki.Siksipä ostan mielummin uutena outletista,kuin maksan käytetystä saman hinnan, kuin käytetystä.

Olen ostanu Reiman, Remun ja Reimatecin haalareita hintaan 1-11€ muistaakseni. Ovat kyllä olleet 80-86-senttisiä, jos sillä on jotain väliä. Osa on ollut aika vanhoja malleja, ja yksi 5 euron välikausi-reimatecissä oli vaaleamman vihreä yläosa, jossa oli sellasta tummaa likaa, joka ei lähtenyt pois. Siltä ton pojan haalarit näyttää joka tapauksessa ennen pitkää jos niissä vaaleampia sävyjä on, enkä näe hirveesti eroa siinä onko se lika tullut edellisen käyttäjän vai meidän aikana, suunnilleen samasta tavarasta kuitenkin on kysymys.
Niin ja vuosimallien vanhentuminen ei häiritse, kun en tiedä yhtään miltä aikakaudelta nuo ovat peräisin. Veikkaisin että meillä on ollut yli 10 vuotta vanhoja haalareitakin, semmoset sopivasti kulahtaneet toppahaalarit on oikein passeleita siinä vaiheessa kun välikausihaalari on liikaa mutta kunnon toppahaalari vielä vähän liioittelua :)

Mulle hyväkuntoinen = ei kulumaa polvissa tai pepussa. Ei paikkoja. Vetoketjut ehjät. Tahraton. Muunlaisia en edes katsele, ja nuo kaikki edellä mainitut puvut ovat täyttäneet nämä kriteerit. Sen verran annan anteeksi että jalkalenkut saa olla kuluneet jos ovat sellaiset kankaiset. Ne kun menee huonoksi alta aikayksikön ja ovat kuitenkin helppo vaihtaa.

Kyllä mä silti kauhistelin kun törmäsin lauantain kirpparikierroksella Ticketin siihen Hullujen päivien pukuun. Toisessa lahkeessa oli kunnon repeämä, n 5 cm ja hintaa pyydettiin 20€. Miten kehtaa? Olisi edes vaivautunut paikkaamaan sen.

Niinpä. Tyhmä ei ole se joka pyytää ylihintaa vaan se joka sitä suostuu maksamaan. Yleensä ohitan olanhokauksella nuo "muita viisaammat" huijari. Yhden kerran sellaisen narautin kun yritti myydä sellaista nettilittymän kanssa (tikun kylkiäisenä) ilmaiseksi annattavaa kotiboksia väitäen sen hinnaksi useita satasia. Hyvin äkkiä hävisi ilmoitus kun kuittasin siihen paljonko olin omastani (saman merkkisestä ja ikäisestä) "maksanut" Saunalahdelle.

Itse myin juuri kirpparilla Reimatecin toppahaalarin 13 eurolla. Kahdella pidetty mutta tosi siistikuntoinen, koko 92. Ja samoin parit yhdellä pidetyt *Jonathanin vk-haalarit 15 eurolla/kpl. Eipähän tarvinut tuoda takaisin kotiin :)

[QUOTE="trio";24701844]Kirppikseltä,huudosta sekä tori.fi jne..
Juuri löysin huudosta 15€ viime vuoden lassien g-tecin haalarin 15€ sekä T2H välikausipuvun 18€:llä.
Tiketin vk asun löysin vauvalle 8€lllä kirpparilta,ja kun kyseessä alle 1v lapsi,niin pukukin oli kuin uusi.
Kaikki eivät pyydä vaatteista älyttömiä hintaa pelkästään merkin takia.
Juuri katselin huuto.netistä isomalle tiketin talvihaalaria,ja niissä maksoi suuremmassa osassa vain merkki.Siksipä ostan mielummin uutena outletista,kuin maksan käytetystä saman hinnan, kuin käytetystä.[/QUOTE]

Kirpparit joissa käyn ovat Lahden vieruspaikkakunnan kirpparit,välillä tulee käytyä ihan Lahdessa,mut sieltä ei yleensä mitään löydy,tai sit on ylihinnoiteltuja.

Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ihmiset yleensä kehtaa kirpparilla kauheesti vaatteista pyytää =) Tytölle olen ostanut remun 86cm haalarin talveksi 4€:lla ja 92cm reimatecin 3€:lla todella siistejä molemmat!!! Kyllähän joukkoon aina mahtuu niitä jotka pyytävät 40€-> mutta sillä ne tangoissa roikkuvat...

Täällä ei kyllä roiku edes noita 40€ haalareita juurikaan tangoissa, kaikki kivannäköiset myydään ilmeisesti tyyliin huutonetissä tai muualla missä niistä saa suuremman summan.

Yhteistyössä