te ketkä kärsineet oikeesti pahoista liitoskivuista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
loppuuko ne kun synnyttää vai onko teillä esim. häpyluu jääny vaivaan myöhemmin?
mä en oikein voi enää edes kävellä,niin pahat on kivut. mietin et oonko tällänen viä synnytyksen jälkeenkin. edellisissä raskauksissa ei ole ollut liitoskipuja.

Mulla oli kolmosesta liitoskipuja ja nelosesta hirveitä liitoskipuja eikä jääny vaivaamaan siis parani synnytyksen jälkeen. Oli ihana tunne kävellä kun ei enää sattunu :D

No en tiedä loppuuko synnytykseen, mutta mulla on nyt tokassa raskaudessa ollu tosi pahat kivut. Pahimmillaan oli siinä rv 27-32, nyt ovat helpottaneet onneksi - nyt rv 37. Yhdessä vaiheessa kans niin pahat, että jalat melki petti alta!

Minulla koski monta viikkoa ja todella kovasti, ei jäänyt vaivaamaan synnyksen jälkeen ihmeemmin. Toisinaan vihlaisee jos hankalassa asennossa jotain teen, lapsi on nyt jo 3-vuotias. Lääkäri sanoi minulle aikoinaan että jos liitoskipuja tulee, niin niitä tulee sen jälkeen kaikissa raskauksissa ja voimistuvat vielä.

Mulla oli toisessa raskaudessa ihan kauheat nuo liitoskivut kanssa. Muutama viimenen viikko oli aivan tuskaa, kun nippa nappa pääs kävelemään.

Synnytys kuitenkin toi avun siihenkin vaivaan, kivut ovat lähes kokonaan hävinneet.
Ainoastaan jos esim. imetän ja makaan samassa asennossa pitempään, niin liikkeellelähtiessä vihloo häpyluuta, mutta luulen että sekin ajan kanssa helpottaa kokonaan. Synnytyksestä on kuitenkin vasta muutama viikko.

Mulla jokaisesta ollut törkeet liitokivut. Toisesta jäi pysyvä ongelmakin joka saatiin korjattua osittain vasta 2 vuotta synnytyksen jälkeen. Ja kolmannesta liitokivut alkoivat jo heti alkuunsa rv 6 tais olla. Nyt synnytys takana, liitoskivut poissa mutta vanhat säryt, jotka tulivat toisesta synnytyksestä, taas alkaneet.

Mulla oli molemmista kamalat liitoskivut. Esikoinen oli 1v2kk kun aloin odottamaan kuopusta ja mulla oli kipuja vielä silloin. Kuopus on nyt 2.5v ja edelleenkään en voi tehdä kaikkia jumppaliikkeitä ja talvella liukastuin ja samat kivut palasi taas muutamaksi päiväksi. Myös juostessa vihlominen alkaa helpolla. :/

Mullakin niin kamalat kivut että parina yönä heräsin ja luulin että on keskenmeno. Kyllä sattui vielä pari päivää synnytksen jälkeen, mutta sitten loppui :)

Mul oli kuopuksen odotus aikana epäily välilevynpullistumisesta jonka takia jouduin aika aikaseen jo saikulle. Lääkäri kielsi kaiken teon. Pakko oli siivota siltikin. Syntymän jälkeen kipu siirtyi yläselkään ja se selitettiin se että vartalon asento muuttui kun ei maha enään painanut ja oli jo tottunut siihen.

Mulla kahdessa viimeisimmässä raskaudessa kamalia liitoskipuja ja se tukivyö vaan pahensi asiaa, osui niin sopivasti johonkin kipeään paikkaan. Kivut loppui samantien synnytyksen jälkeen.