Te kenellä vauva, mitä teette viikonloppuisin?

• Viestiketjun aloittaja "Raks"
  • Ensimmäinen viesti
vaadi enemmän
Niin, ja vielä tarkennus: meillä on yksi harrastuskerta kummallakin vanhemmalla viikossa itsekseen. Ei enempään ole aikaa tai voimia, ei voi olettaa että toinen hoitaisi koko ajan vain lasta.

"Kumikameli"
Me myös vietetään aikaa perheen kanssa, ulkoillaan, siivotaan, laitetaan ruokaa, pestään pyykkiä yms. Ollaan tosin viikolla töissä minä 3pv niin se aika on pois kotihommista mitkä sitten tehdään viikonloppuna. Sitten on myös synttäreitä, tupareita, yms juhlia niin niissä käydään.

Jos yksin pitää lasten kanssa keksiä tekemistä, niin mennään kaverille kylään, puistoon, metsäretkelle, kirpparille, ostoskeskukseen pyörimään, uimaan. Tosin meillä lapset jo ohittaneet vauvaiän niin tekemistä on eritavalla. Vauvan kanssa kävin pääsiassa uimassa ja pitkillä kävelylenkeillä.

huihui
[QUOTE="Raks";29226344]Mies on kyllä arkisin kotona useampana iltana viikolla ja juu harrastuksista on puhuttu mutta miehen mielestä hänellä pitää olla harrastuksia, että jaksaa töissä.

Meillä ei oikein asu lähellä ketään ketä voisi pyytää lapsenvahdiksi ja ketään vierasta hoitajaa taas en haluaisi vielä noin pienelle. Liikuntakeskuksessa jossa olen käynyt on lapsiparkkiin ikäraja 2 vuotta lisäksi olen harrastanut melontaa ja kiipeilyä eli eipä niitäkään voi tehdä vauvan kanssa. Enkä nyt välttämättä kaipaa harrastuksia ilman vauvaa vaikka ne ihan kivaa vaihtelua olisikin. Olin varautunut että harrastukset jää tauolle kun vauva syntyy. Lähinnä vinkkejä mitä voisi vauvan kanssa tehdä viikonloppuisin kun muut viettävät aikaa perheenkesken.[/QUOTE]

Oletteko te nyt oikein sisäistäneet tuon vanhemmuuden käsitteen? Ne lapset kun ovat YHTEISIÄ, te olette molemmat hoitovastuussa. Ei siten, että äiti on vastuussa ja isä auttelee vaan siten, että MOLEMMAT on vastuussa. Ihan yhtälailla. Sulla kuulostaa olevan siellä kaksi lasta, onnittelut! Ja kun nyt näet, miten mies käyttäytyy yhden lapsen "isänä" (isä sitaateissa koska mun mielestä ei käyttäydy kuin oikean isän tulee käyttäytyä), niin älä tee toista. Jos et ole sitten valmis hoitamaan kahta lasta yksin.

Itse potkisin tuollaista ukkoa persuksiin, joka ei halua perheensä kanssa aikaa viettää. Ja tarvitset sinäkin niitä omia juttuja! Ihan vihaksi pistää, jos tuntisin teidät niin tulisin oven taa paasaamaan sun ukolles! :D

"Vierailija"
Meilläkin viikonloput ovat sitä perheenkeskeistä aikaa pääosin, en kykenisi olemaan parisuhteessa, jossa mies menee menojaan kaiken aikaa. Tietysti jokaisella pitää omiakin juttuja olla, mutta ei tuossa määrin.

Meillä ulkoillaan perheen kesken, käymme ulkona syömässä, shoppailemassa, tapaamme ystäviä perheen kanssa yhdessä sekä erikseen, ollaan vaan, tehdään hyvää ruokaa (mies tekee viikonloppuisin pääasiassa), katellaan elokuvia miehen kanssa vauvan leikkiessä lattialla, saunotaan..
Välillä lähden ystävieni kanssa ulos ilman vauvaa, jolloin mies on vauvan kanssa. Välillä toisin päin.

"vieraana"
Outoa ettei miehesi halua viettää viikonloppua lapsen ja sun kanssa. Nyt on ravistelun paikka eli et päästä miestä lähtemään tilanteesta ennen kuin ymmärtää miten tärkeää on että myös sä saisit omaa aikaa harrastuksiin, päikkäreihin tms. Hiillostat, painostat ja manipuloit niin kauan että menee jakeluun, mikäli nämäkään keinot eivät tehoa, niin sitten laitat miehen ulkoruokintaan miettimään mikä elämässä on tärkeintä lopulta.

"äiti88"
ymmärrän kyllä ap, meillä oli maailman kamalimmat viikonloput etenkin vauva-aikana. Kun yhdellä oli koliikki, niin ei tosiaan voinut ajatella mihinkään lähtemistä edes. Tylsyys on myös iskenyt, kun mies on lähes aina vkl töissä, ja tekee usein pitkää päivää (9-18) + työmatkat.

Yleensä koitan viikonloppuisin esim. vierailla isovanhemmilla, heillä harvemmin on muita menoja. Käydään pitkällä kävelylenkillä, otetaan vaan rennommin ja katsellaan telkkua tms. Harvemmin viittii lähteä kauppakeskuksiin tms, kun keskellä viikkoa siellä saa olla ihan rauhassa eikä oo ryysistä.

Isää nähnytkään
Eihän tuo ap:n kanssa samassa taloudessa asustava miespuolinen henkilö ole isä eikä puolisokaan. Mikään tuossa ap:n kertomassa ei puolusta sitä että tuo henkilö voisi käyttää kumpaakaan nimityksistä. Ei isä ole se joka luovuttaa spermaa, eikä puoliso sellainen joka käy kotona vain nukkumassa. Kämppis, spermanluovuttaja ja elättäjä (?) tuo tyyppi on, ei missään nimessä "isä".

Yhteistyössä