Te kenellä säästössä yli 10 tuhatta !

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mihin olette säästäneet? Rahastoihin, säästötilille? Minulla rahat lepää tällä hetkellä vain tavallisella tilillä kun eivät ole löytäneet omaa paikkaansa.
 
säästöt män asuntoon, mutta
rahastoista korkorahastot ovat tietysti turvallisia ja niillä saa paremman koron kuin tileiltä. Rahat saa itselleen muutamassa päivässä.

Itselläni oli 2/3 korkorahastossa ja loput riskirahastoissa, kun säästin asuntoa varten. Riskirahastosta tuli hyvä tili, minun olisi kannattanut laittaa kaikki sinne. Tosin niiden rahastojen tuotto lähti asunnon oston jälkeen laskuun, joten helposti olisi voinut tulla tappiotakin.
 
Tarhakäärme
Minulla on rahastoja ja indeksilainoja. Jonkin verran makaa korkorahastoissa, mutta niiden tuotto on kyllä todella pieni. Jos pelkää pääomariskiä, niin indeksilaina on aika hyvä vaihtoehto.
 
vieras
Minulla ihan tavallisella säästötilillä myös. On ollut myös rahastoissa, mutta tuotto ei ole eronnut mitenkään säästötilin tuotosta.

Parhaiten saisi ehkä sijoittamalla osakkeisiin, mutta vaatisi aikaa ja kiinnostusta seurata pörssiä? Ja lapsiperheen vanhempana ei ole aikaa (ei tukiverkkoja) eikä jaksamista.
 
tylsääkö
meillä on joku normi säästötili...en oo jaksanu perehtyä muihin tapoihin.Ja korko on kuitenkin 3,5 mikä on MUSTA oikein hyvä.
(Ja jos on harmaana aina,en ala kirjautumaan siks et saisin tähän vastata mustana)
 
-kaisa-
Meillä on ihan tavallisella käyttötilillä rahat, johon ei saa juuri minkäänlaista korkoa. Sijoitusrahastoon laitetaan 200 euroa kuussa, ollaan vasta aloitettu tuo eli tuotto on parhaimmillaan vasta joskus kolmen vuoden päästä, nyt vissiin pikkusen miinuksella.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja -kaisa-:
Meillä on ihan tavallisella käyttötilillä rahat, johon ei saa juuri minkäänlaista korkoa. Sijoitusrahastoon laitetaan 200 euroa kuussa, ollaan vasta aloitettu tuo eli tuotto on parhaimmillaan vasta joskus kolmen vuoden päästä, nyt vissiin pikkusen miinuksella.
Eihän tommosessa ole mitään järkeä. Ootteko muistanu laskea inflaation?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:
Täälähän varmaan nyt jokanen mamma kirjautuu kauheella kiireellä tämän takia ulos että pääsee hapsisena vastailemaan... :D
No eipä mulla mitään hinkua ollut päästä vastaamaan, mutta vastasin nyt kuitenkin. Ja harmaana kirjoitan yleensä aina (omistan mustankin nikin, mut kun en muista taas sen salasanaa.. :snotty: ) Jotta niin. Harmaana hei päivää. :D
 
no
mulla on käyttötilillä ja lipaston laatikossa... en tiä, mihin laittais, kun pankki lupaili huikeaa 3-5 % tuottoa bruttona, miinus pankin kulut, enkä jaksa perehtyä muihin vaihtoehtoihin.
Taidan laittaa ne makeaan elämään ja tuhlailla johonkin mukavaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mihin tekin hyvät ihmiset säästätte? Hautaan?
Jotkut vaan ei halua velkaa...kun säästää voi ostaa oman asunnon ilman ainaista korkoa pankille.
Ja kyllä sitä eletään ihan normaalia elämää vaikka säästetäänkin.Ei se ole mistään pois, päin vastoin.
(mutta sitä vituttaa ken ei säästämään pysty)
 

Yhteistyössä