Te, kenellä on isoveli

Mikä ikäero? Millaiset välit? Kiinnostaa koska mulla on poika ja tyttö niin haluan kokemuksia sellaisesta suhteesta. Itellä on vaan isosisko niin ei ole vastaavaa kokemusta. Hyviä/huonoja puolia, jos on :)

vieras
Mulla on kaksi vuotta vanhempi veli. Äitee on sanonut et murkkuikä oli yhtä helv...., mutta välit ihan ok. Siis nykyään, oli hieman huonossa hapessa monta vuotta, syynä kylläkin se ettei kemiat käynyt avokin kanssa yksiin.

vieras
isoveljeni on minua 4v vanhempi ja pienenä oli minu "suojelija", muuten ei olekaan ollut mitään yhteistä.. Ihan ok välit, ei mitenkään läheiset mutta ei huonotkaan.. sellaset "pakko olla ku ollaa sukua" -tyyliin..

Omat lapset (poika ja tyttö ) ovat 1v2kk ikäerolla, uskon heidän pysyvän läheisempinä jo ikänsä takia..

kolme vuotta vanhempi ja kolme vuotta nuorempi.

kun pikkuveli synty (ehkä silloin ) niin välit isompaan heikkeni. Leikin pikkuveikan kans, ja isoveljellä oli aina omat kaverit ja menot. kiusasin niitä paljon :saint:

mut veikka/kat on tarpeen vaatiessa puolustanut ja auttanu.
nyt kumpaankin veljeen on hyvät ja läheiset välit!! :heart:

Kippuravarvas
1v3kk meillä on ikäeroo. Lapsuus oltiin ihan erottamattomat, kaksosiksi kaikki meitä luuli.
Nykyään ollaan todella erilaisia ja jotenkin kaukana toisistamme, henkisesti. Mutta silti joku kumma side meillä on, siis erilainen kuin kahden muun siskon kanssa. Ollaan ns. samalla linjalla kun nähdään...vaikee selittää

Isoveljiä löytyy kaksinkappalein ja molemmissa niitä huonoja että hyviä puolia. Meillä on ikäeroa 18 ja 12 vuotta, iltatähti kun olen ja se on ollut sekä hyvä että paha, koska mä olen ollut niille aina se lettipäinen pikkutyttö, jota on pitänyt puolustaa isolta, pahalta maailmalta. Ihan sama oonko ollu viis, viistoista vai kakskytviis...
Mutta siitä samaisesta syystä ne on mua myös hemmotelleet vielä aikuisiälläkin, koska mähän olen vielä edelleen viis ja suojeluksen tarpeessa... ;)

4 vuotta ikäeroa. Ollaan erottamattomat jollain tasolla vaikka ei ehditä pitämään niin paljon yhteyttä kuin ennen. Isoveljen murrosiän alkaessa oli mein ystävyyssuhderintamalla aika hiljaista, ei vissiin saparopäisen neiti-ihmisen seura ollut siinä vaiheessa kovinkaan katu-uskottava ajatus...

mul ja isoveljel on ikäeroa n.1,5v. aluksi olimme lapsena parhaita kavereita pitkälle kouluikään asti. meil oli yhteisiä kavereita ja veljeni puolusti mua koulussa jos mua kiusattiin. Murros iässä olimme pahimmat viholliset ja kilpailimme kaikesta. Nyt n. 2 vuoden ajan olemme olleeet jälleen ylimmät ystävät. Saatamme soittaa joka päivä toisillemme vaikka asumme melkein naapurissa toisistamme. nyt meil on ikää 21 ja 22.

Mulla on kaksi ihanaa ja rakasta isoveljeä :heart: :heart:

Toisen kanssa ikäeroa 11-vuotta ja toisen kanssa 9-vuotta.
Meillä todella hyvät ja läheiset välit :heart:
Välillä vaan tuntuu kun ne pitäis mua niin pentuna vielä vaikka olen kolmen lapsen äiti heillä molemmilla kaksi lasta. :xmas: Mutta ymmärtäähän sen kun kuitenki olen aina niiden pikkusisko.

pikkusisko
mun veljellä ja mulla on melkein neljä vuotta ikäeroa. pieninä tapeltiin tosi paljon. oltiin siis koko ajan toisissamme kiinni. ja todella pahoja tappeluja (molemmat tosi tempperamenttisiä) niin että veri virtas ja haukuttiin toisiamme toooosi rumasti. mutta nykyään todella hyvät ja läheiset välit :) veli voi kertoa mulle kaiken ja mä voin kertoa veljelle kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:

Välillä vaan tuntuu kun ne pitäis mua niin pentuna vielä vaikka olen kahden lapsen äiti heillä molemmilla kaksi lasta. :xmas: Mutta ymmärtäähän sen kun kuitenki olen aina niiden pikkusisko.
eikös sulla oo kolme lasta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:

Välillä vaan tuntuu kun ne pitäis mua niin pentuna vielä vaikka olen kahden lapsen äiti heillä molemmilla kaksi lasta. :xmas: Mutta ymmärtäähän sen kun kuitenki olen aina niiden pikkusisko.
Eiks sulla oo kolme lasta?

3 vuotta ikäeroa. Pienempänä tapeltiin aina, sitten kun mä olin murkku ikäinen ruvettiin pyörimään samoissa porukoissa ja välit parani. Ei ikinä ole ollut mitkään huippu läheiset välit mutta..no semmoset perus välit. Nykyään mulla vaan menee siihen heti hermo kun se aukoo päätään ja mä en ymmärrä koko ihmistä ollenkaan.

Minä 21v ja kaksi isoveljeä 24v ja 22v.
Nykyään olen vanhimman veljen kanssa kuin paita ja perse, jos ei nähdä joku päivä niin sitten vain soitellaan, mutta pääasiassa joka päivä kahvitellaan yhdessä. :) =)
22v veljen kanssa ystäviä myös, mutta valitettavasti nähdään vain joka toinen viikonloppu koska asuu eri paikkakunnalla mutta puhelin ja mese ahkerasti käytössä..
Teiniaikoihin oli kinaa ja toki pikkulapsena.
Välit alkoi paranemaan kun minä täytin 18v ja meidän "pojat" tajus että sisko on pop =)

En voisi olla onnellisempi suhteista isoveljiini!! :heart: :heart: :heart:

Isobroidin kanssa 2v1kk ikäeroa, oltu aina läheiset sekavassa perheessä, huolehdittu toinen toisistamme. Nytkin kun broidi 32v ja minä 30v ja broidi narkkari/alkoholisti niin aina se lämmin välittäminen pysyy, vaikka nähdään noin kerran vuodessa enää.

mulla isoveli on 8vuotta vanhempi ja on lämpöiset välit =) asuu mun vanhempien naapurissa, joten aina kun kotiseudulla käydään niin veljen perhettäkin nähdään =) meillä molemmilla perheillä on 2 lasta ja ainakin lasten ja vanhempien syntymä- ja nimipäivinä nähdään vuoden mittaan ja niitä tulee sitten jo 16 juhlapäivät :D :D +vielä siskon perheen juhlapäivät, eli kyllähän me usein nähdään :D :D

Mulla on 4 ja 5 vuotta vanhemmat veljet. Ei olla mitenkään kovin läheisiä, johtuisko siitä, että on kasvettu ihan erillämme (vanhemmat kuoli, kun olin pieni ja meidät ripoteltiin sinne tänne), aikuisena vasta oltu enempi tekemisissä. Välit ihan ok.

Yhteistyössä