te kenellä veristä vuotoa ollut alussa ja silti kaikki hyvin ollut/mennyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
laitan tänne saman minkä huhtikuisiin kirjoitin. :wave:

ensiksi, te olette rakkaita- oikeasti.
miten ihmeessä pärjäisin ilman TEIDÄN tukea. *halaa*

sitten hyviin ja huonoihin uutisiin.
tärkein kai että yksi elävä sikiö löytyi ultrassa

menimme siis miehen kanssa yksityiselle ultraan. tänään rv 7+4 menossa ja lääkäri oli tuntematon naishenkilö.
kyseli onko ensimmäinen johon vastasin että 2 lasta löytyy ja edellinen meni kesken rv 13. kyseli enemmän lapsista ja milloin syntyneet.
sanoi että tehdään ekaksi sisätutkimus ja sitten katsotaan kohtuun.

lääkäri aloitti tutkimuksen, paineli vatsa ja sanoi: onko täällä kaksi tulossa? minä ja mies katsomme toisiimme kauhuissaan ja totean: että ei kai sentään.
lääkäri hymyilee ja vastaa että kohtu on tosi iso viikkoihin nähden.
siinä alkaa tuskan ja onnen hiki pelon seassa valua.
lääkäri työntää (koomista) sen "puikon" alapäähän ja ultra alkakoon.
lääkäri kirjoittaa näin:

kohdussa yksi sikiöpussi, jossa ruskuaispussi ja yksi elävä sikiö, jonka crl -mitta on 14mm vastaten h 7+5.
sikiöpussin vieressä ja alapuolella on sikiöpussin kokoinen hematooma (on siis verenpurkaus).
tilanne on hyvä kontrolloida 2 viikon kuluttua.
lisäsi vielä äitiyskorttiin että kohtu vastaa viikkoja 9-10 .

eli vauva voi hyvin, hematooman kanssa nyt varuillaan. ja 2 viikkoa sairaslomaa pamahti heti päälle, sitten ultraan ja jatko katsotaan sitten.
lysti maksoi kivat 125 euroa ja 2 viikon päästä sama.
mutta elämä on ;)

hurja fiilis vaikka mahaa koskee ja kävelen kuin viimeisilläni olisin..
eli kyydissä matkustaja on ja voi hyvin ainakin nyt- se tärkein!!!! :heart:

Ihana kuulla, että kaikki hyvin :hug:

Lueskelin ketjua jo aiemmin, mutta ajattelin odotella ultrakuulumiset ensin. Itselläni oli viikolla 6+jotain reilua verivuotoa, ja lääkäri oli ultralla näkevinään hematooman - tosin myös sykkeen :heart: Saikkua reilu viikko ja käsky ottaa rauhallisesti, "vaikkei keskenmenoja voikaa näillä viikoilla estää"...

Tiputtelua oli vähän väliä, muutaman kerran tarkistettiin tilanne, ja vuoto oli taas runsaampaa 10+viikoilla. Tuolloin vuoto oli ruskeaa ja sitä jatkui rv:lle 12 - sitten vuoto taas kirkkaampaa. 12+3 np-ultrassa lääkäri ei nähnyt hematoomaa, vaan istukassa tummentuman, josta vuoto oli tullut. Siihen ultraan vuoto sitten päätyikin.

Vaikka mulle koko ajan annettiin hyvät ennusteet (yli 90%raskauksista, joissa todettu syke, jatkuvat loppuun) oli koko alkuraskaus yhtä pelkoa ja huolta! Nyt kuitenkin mennään viikoilla 17+5 ja rakenneultra ens viikolla :heart:
Toivon todella, että teilläkin kaikki menee hyvin ja jaksuja tähän epätietoiseen alkuaikaan :hug:

ihanaa pulttis! :hug: :heart: meillä tuolla helmikuisissa on yksi kellä ollu veristä vuotoa alussa ja vieläkin satunnaisesti johtuen hematoomasta. käyppäs vierailemassa siellä niin saat varmasti vertaistukea =)

Oi voi voi, mahtavaa :heart: :hug:
Mäkin vuosin melkein kolme viikkoa alussa..
Ensin tuli ihan kirkasta limaista verta, sitten rusehtavaa..
Mut nyt noita viikkoja tosiaan tänään jo 15<3
Nyt sitten kanssa lepäilet :) :hug:

Pulttis!
Ihanaa kuulla hyviä uutisia :heart: :heart: !
Nyt otat sit rauhassa ettei se hematooma ala uudestaan vuotaan!
Iso :hug: sulle ja niin hieno juttu et kaikki oli hyvin =) =) !!!

:heart: :Ninni ja Kultsi 13+3 :heart: :heart:

Hienoa PulttiBois ! :heart: :flower:

Itselläni kahden oireettoman (eli keskeytyneen) keskenmenon jälkeen (jotka siis huomattiin vasta ultrassa), jälkeen oli kirkasta verenvuotoa tässä raskaudessa 6+0 viikoilla. Varmana keskenmenosta menin myös yksityiselle seuraavana päivänä ja yhden syke löytyi. Lääkäri epäili myös mulla olevan hematooma, sillä jotain varjoa näkyi. RV 9 oli sama epäilys hematoomasta, mutta sen jälkeen ei sitä ole näkynyt. :) Eli ei se hematooma aina niin "ehdoton" tuomio ole! Nyt mulla on viikkoja 19+1 ja aina välillä on pelkoa ja huolta...

voi Strömsö sinua :ashamed: :hug:
kuulostaa piinaavalta.
sinulla onneksi viikkoja kasassa jo aika hyvin (aina täytyy jokin hyvä asia etsiä).
olisi kanssa kivaa kuulla enemmän hematoomasta kärsivien kokemuksia jne..
taidankin tehdä aloituksen siitä, jos vaikka muissa pinoissa olisi saman kokeneita.
:hug: :hug:

Moi Pulttis!! =) Ihanaa, että kaikki oli hyvin pikkuisella ! Minulla on ainakin ollut näiden runsaiden verenvuotojen aikana todella hirveitä kipuja. Nyt sinun täytyy muistaa lepäillä vaan kovasti !Tiedän miltä sinusta tuntuu, sillä minulla on ollut lapsen menettämisen pelko jo 8 viikkoa näiden vuotojen takia..Jostain sitä aina löytyy toivoa, että jaksaa uskoa huomiseen. :) Jaksamisia !!

kiitos.
vuoto loppui yöllä ja pahimmat kivut. selvästi kivut liittyvät vuotoon.
eli aina kun vuotaa olen myös tosi kipeä.
onneksi huomenna ultrataan uudestaan, huonommat vehkeet mutta kunhan syke näkyy niin kaikki hyvin toistaiseksi. :heart:
tää on sinnittelijä kyllä, äidin ja isin pikkuinen rakas :ashamed:

Yhteistyössä