te kellä sektio tuoreessa muistissa

  • Viestiketjun aloittaja "huhuu"
  • Ensimmäinen viesti
"huhuu"
Auttakee...mulla sektiosta melkein 4vko ja yhä arpea kolottaa. Hieman niinkun pahassa mustelmassa. Tuntemukset eivät ole pelkästään arven kohdalla vaan navan ja arven välillä...se on semmonen kosketusarka. Ihokin on kipeä tai tuntuu lähinnä epämukavalta kun koakee siihen. Arpi on siisti ja siihen olen syönyt antib kuurin koska siinä oli alkavaa tulehdusta 4pv sektion jälkeen. Kuuluukohan arven olla jo kivuton? Olen soittanut päivystykseenkin mutta seuraillaan....aaarrgghhh.... Olisi ihana jos joku viitsiai kertoa omasta parantumisestaan.
 
Mulla sektiosta alkaa olla pian 4 kk aikaa ja kosketusarkuutta oli ekan kuukauden, nyt haavan alue on tunnoton. Voi mennä puolikin vuotta ennen kun on täysin entisellään mutta arkuuden pitäisi hävitä ennen sitä.
 
Ei tuoreessa mutta erittäin kirkkaassa muistissa...
Oli mulla pitkäänkin ja itseasiassa vieläkään ei kivalta tunnu esim siitä navan alta rapsutus jos kutittaa ja melkein 2v aikaa. Sellaselta herkältä ja inhottavalta.
4vko kun oli mennyt oli kyllä tosi arka vielä... Toivottavasti paranet pian! :hug:
 
Mulla sektiosta alkaa olla pian 4 kk aikaa ja kosketusarkuutta oli ekan kuukauden, nyt haavan alue on tunnoton. Voi mennä puolikin vuotta ennen kun on täysin entisellään mutta arkuuden pitäisi hävitä ennen sitä.
Peesailen tätä, se arven seutu voi äkkäillä vuodenkin päästä...Jos vaikka tiskipöytään nojasi niin se tuntui tosi ilkeältä, mutta hävisi kuukausien myötä.
 
Kiitos vastauksista. Tämä rauhotti vähän. Olen aivan loppu tämän asian kaa. Ensin synnytys meni ihan plörinäksi ja päätyi sektioon sitten haava tulehtui...ennen synnytystä pelkäsin sektioo kun ruttoa. Vauva kääntyi rt vasta rv 38+ ja sitä ennen heiteltiin ilmaan sektion mahdillosuutta. Vauva kuitenkin kääntyi ja synnytys alkoi hyvin mutta sitten romahti vauvan sykkeet... Eli mun pahin pelko toteutui. Kaksi lasta alakautta synnyttäneenä olin niin positiivisin mielin lähdössä synnyttään tämän kolmannen mutta pieleen meni. Nyt pelkään kokoajan kaikenmaailman tyriä ja muita komplikaatioita....
 
"Minna"
Mulla on näköjään arven alla sentin korkuinen alue, jossa tuntoaisti toimii 50 % siitä mitä muualla. Sektiosta kohta 4 vuotta aikaa. Alavatsassa tuntui hetkellisiä kiristyksen ja epämukavuuden tunteita vielä vuoden päästä operaatiosta. Olishan se suoranainen ihme, jos niin ison operaation jälkeen kaikki olisi kunnossa muutamassa viikossa.
 

Yhteistyössä