te keille tehty synnytyksen jälkeen kaavinta huomio!!!! tai muut asiasta tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jokala

Jäsen
05.07.2004
144
0
16
eli tilanne on tämä: Mulle tehtiin perjantaina kaavinta koska pala istukkaa oli jäänyt kohtuun, tässä vaiheessa jälkivuoto oli kestäny reilu 6 vkoa välillä loppuen ja taas alkaen.
Eilen ei tullut vuotoa ollenkaan tuon kaavinnan osalta mutta yöllä taas alkoi kirkas verinen vuoto. Sitä ei tule paljoa mutta tulee kuitenkin. Kipuja ei ole.... Eli onko tilanne normaali? Sairaalasta käskivät vain seurata tilannetta, mutta mulle alkaa jo riittämään tämä vuoto ja ei vuoto... Muilla kokemuksia???

hmm, mulle tehtiin heti synnytyksen jälkeen 2 kertaa kaavinta.. vuotoa oli sen jälkeenkin.. ne kävi painelemassa mahaa että tuli ne hyytymät ulos sieltä aina.. mutta jos epäilyttää niin soitappa päivystykseen aj kysäse että kuuluuko asiaan että tulee kirkasta verta..

Minulle myös tehtiin kaavinta heti synnytyksen jälkeen, vuotoa tuli vielä muistaakseni useampia päiviä sen jälkeen. Tuo sinun tilanne erilainen kun synnytyksestä jo aikaa..Mutta ottaisin yhteyttä päivystykseen.

Mulle tehtiin synnytyksen jälkeen istukan käsin irrotus eli kaapivat sen nukutuksessa pois. Jälkivuoto oli ihan järkyttävää mut lääkärin mielestä normaalia. Viikon kuluttua tästä tuli alavatsa niin kipeäksi että kävelin kaksinkerroin. Menin päivystykseen terv.keskukseen ja siellä oli tietysti joku "kesä-esa" lääkärinä, veti jo hanskoja käteen tehdäkseen sisätutkimuksen. Sanoin lääkärille et, siinä tapauksessa saa kyllä laittaa puudutuksen, johon lääkäri hölmistyneenä et, ai minkähän takia. Totesin että voi itse käydä synnyttämässä niin kyllä tietää, että SINNE ei ole kellään vielä asiaa viikon kuluttua synnytyksestä. Hoitaja ehdotti että katsotaan pissasta onko tulehdusta. Noh pissa tulehdus löytyi ja siihen sain lääkekuurin. Varmuuden vuoksi lääkäri antoi vielä toisen kuurin kun epäili kohtutulehdusta. Eli sain kaksi antibioottikuuria päällekkäin, muutama päivä meni ja vuotokin väheni. Soitin vielä asiasta sairaalaan ja sieltä lääkäri sanoi, että kohtutulehdus on hyvin yleinen kaavinnan jälkeen. Mielestäni olisivat voineet jo ennen sairaalasta lähtöä mainita kohtutulehduksen riskistä niin olisin tajunnut mennä lääkäriin aikaisemmin, turhaan vaan kuulostelin.

Mulle tehtiin myös istukan käsin irrotus ja sen jälkeen kaavinta. Vuoto loppui välillä ja alkoi uudelleen ensin rusehtavana...lopulta vuosin kirkasta verta. Kohtutulehdushan se oli. Lääkkeet sain ja kohdun supisteluja edistäviä tabletteja. Niillä tilanne korjaantui.

Myös kahdessa muussa synnytyksessä on istukan palanen jäänyt sisuksiin elämään omaa elämäänsä. oon osannut jo sairaalassa pyytää supistuksia edistävää lääkettä silläkin uhalla, että sattuu ihan sairaan paljon!!!

Yhteistyössä