Pystytkö laittaa reseptia, vai onko salaisuus?Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:Meillä on ollut kaikkien lasten ristiäisissä kuivalihakeitto. Teen sen aina itse, koska kukaan muu ei osaa tehdä siitä niin hyvää kuin minä! Ihan näin vaatimattomasti vaan asian ytimeen... :saint:
Sama systeemi täälläkin. Ruokana oli muistaakseni liha-kasvispata.Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Hellalla on ollut lihasoppaa ja pitkämatkalaiset ovat siitä itsepalveluna ottaneet sitä mukaa kun ovat saapuneet.
Mitä lisukkeita teillä oli? Minäkin olen ajatellut tehdä pottumuussin ja poronkäristyksen. Kuinka pidit perunamuussin kuumana, vai oliko sinulla joku apuna keittiössä?Alkuperäinen kirjoittaja pilviini harmaana:Meillä oli poronkäristystä perunamuussilla ja muilla peruslisukkeilla. Lisäksi oli graavilohta ja kinkkua, kahdenlaista salaattia ja leipää. Ruoka oli kaikille, koska mukana oli vain molempien perheet ja kummit, eli noin 25 henkeä.
Meillä taas tulee niin, että ensin on ohjelma, mennee n puoli tuntia, sitten on tarkoitus syödä ja sen päälle sitten kakkukahvit. Mietin vielä ettö pitäisikö ruuan päälle olla vielä jälkkäri...Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä oli siten, et ne, jotka jäi sit mun vanhempien luokse (missä ristiäiset oli ) pidemmäksi aikaa, siis iltaa istumaan, niin niitä varten oli sit varattu keitto, valmiiksi siis tehty, muttei keitetty, minkä iskä vaan nakkas hellalle kiehuu sit, kun juhlat alko olla ohi.
Eikös ne kakkukahvit ole se jälkkäri?Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä taas tulee niin, että ensin on ohjelma, mennee n puoli tuntia, sitten on tarkoitus syödä ja sen päälle sitten kakkukahvit. Mietin vielä ettö pitäisikö ruuan päälle olla vielä jälkkäri...Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä oli siten, et ne, jotka jäi sit mun vanhempien luokse (missä ristiäiset oli ) pidemmäksi aikaa, siis iltaa istumaan, niin niitä varten oli sit varattu keitto, valmiiksi siis tehty, muttei keitetty, minkä iskä vaan nakkas hellalle kiehuu sit, kun juhlat alko olla ohi.
Jälkkäriksi riittää kyllä kakkukahvit, ellei siinä ruoan ja kahvin välissä ole ohjelmaa. Meillä oli koko ajan tosin suolasta tarjolla, mut sit oli pidemmän matkan takaa tulleita sekä mun ukki ja mummo, joiden takia lähinnä tuo ruoka laitettiin myöhemmin tarjolle.Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä taas tulee niin, että ensin on ohjelma, mennee n puoli tuntia, sitten on tarkoitus syödä ja sen päälle sitten kakkukahvit. Mietin vielä ettö pitäisikö ruuan päälle olla vielä jälkkäri...Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä oli siten, et ne, jotka jäi sit mun vanhempien luokse (missä ristiäiset oli ) pidemmäksi aikaa, siis iltaa istumaan, niin niitä varten oli sit varattu keitto, valmiiksi siis tehty, muttei keitetty, minkä iskä vaan nakkas hellalle kiehuu sit, kun juhlat alko olla ohi.
Onhan se. Tosin monissa juhlissa on jälkkärinä joku kiisseli tai hedelmäsalaatti, ja sitten vasta vähän päästä ne kahvit.Alkuperäinen kirjoittaja k:Eikös ne kakkukahvit ole se jälkkäri?
Meillä oli edellisissä voileipäpöytä, ja jo se sai kamalasti kehuja raikkaudestaan, mutta nyt ajattelin kunnon ruokaa, jaksaa sitten juhlia pitkään.Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Ihana ajatus, en oo ikinä olu ruokaristiäisissä, eikä oo meilläkään ollu.