Te, keillä ristiäisissä/nimiäisissä ollut ruoka...

Carneval
Itse tehtiin (ruoka-alalla ollaan mummon kanssa) kermaista lohikeittoa ja lapsille kinkkukiusausta. Paria salaattia, itse tehtyä patonkia ja levitteitä.

Kolmisenkymmentä syöjää oli.

gissa
meillä oli kinkkukiusausta, mozzarellasalaattia, fetasalaattia,tavallista salaattia ja tuoretta leipää ja leikkelettä/juustoa, juomana kivennäisvettä, piimää ja maitoa ja mehua, tein kaikki itse ja lisäksi kakkua ja pullaa/kahvit

Mellä oli kylmä pasta/kana-salaatti(raejuustoa, kurkkukuutioita,paprikaa) ja paria eri salaattikastiketta. Oli täyttävää ja kiitosta tuli, ettei ollut pelkkää makeaa ja pasteijoita. Tein myös kolmioleipiä tuorejuusto-kinkku-täytteellä.

Meillä on ollut kaikkien lasten ristiäisissä kuivalihakeitto. Teen sen aina itse, koska kukaan muu ei osaa tehdä siitä niin hyvää kuin minä! :D :p :p Ihan näin vaatimattomasti vaan asian ytimeen... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Meillä on ollut kaikkien lasten ristiäisissä kuivalihakeitto. Teen sen aina itse, koska kukaan muu ei osaa tehdä siitä niin hyvää kuin minä! :D :p :p Ihan näin vaatimattomasti vaan asian ytimeen... :saint:
Pystytkö laittaa reseptia, vai onko salaisuus?

pia
Meillä oli karjalanpaistia ja perunoita appiukon tekemänä, ja sit ihan perus vihersalaattia ( salaatti,tomaatti, paprika, kurkku ) johon sai ite lisätä fetaa jos halusi.
lisäksi sit tietty kakkua, keksiä, pullaa kahvia/teetä ja lapsille mehua.

meilla on ollu joka ristiaisissa yli 20 ihmista niin on ollu helpompi menna rentoon ravintolaan ja kun oli kaikissa viela kesalla ristiaiset niin ravintola teki grilliruokaa ulkona terassilla: kanaa, hampurilaisia, salaatteja ja mummo teki ison kakun.

pilviini harmaana
Meillä oli poronkäristystä perunamuussilla ja muilla peruslisukkeilla. Lisäksi oli graavilohta ja kinkkua, kahdenlaista salaattia ja leipää. Ruoka oli kaikille, koska mukana oli vain molempien perheet ja kummit, eli noin 25 henkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja pilviini harmaana:
Meillä oli poronkäristystä perunamuussilla ja muilla peruslisukkeilla. Lisäksi oli graavilohta ja kinkkua, kahdenlaista salaattia ja leipää. Ruoka oli kaikille, koska mukana oli vain molempien perheet ja kummit, eli noin 25 henkeä.
Mitä lisukkeita teillä oli? Minäkin olen ajatellut tehdä pottumuussin ja poronkäristyksen. Kuinka pidit perunamuussin kuumana, vai oliko sinulla joku apuna keittiössä?

Kippuravarvas
Meille tulee pikku kakkosen ristiäisiin ruoka. Kermaperunoita, kasvisgratiinia, lihapullia, paistia+kastiketta, graavia ja savustettua kalaa sekä pari salaattia.
Ja kesällä olis kummipojan ristiäisissä, aika samat tarjottavat oli :)
Niin ja me pidetään seurakunnan tiloissa joten astiatkin tulee sieltä. Ja keittiöön palkataan joku tyttö :D
Astioita kannattaa kysyä kylätoimikunnilta, martoilta tms.

Meillä oli siten, et ne, jotka jäi sit mun vanhempien luokse (missä ristiäiset oli ) pidemmäksi aikaa, siis iltaa istumaan, niin niitä varten oli sit varattu keitto, valmiiksi siis tehty, muttei keitetty, minkä iskä vaan nakkas hellalle kiehuu sit, kun juhlat alko olla ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä oli siten, et ne, jotka jäi sit mun vanhempien luokse (missä ristiäiset oli ) pidemmäksi aikaa, siis iltaa istumaan, niin niitä varten oli sit varattu keitto, valmiiksi siis tehty, muttei keitetty, minkä iskä vaan nakkas hellalle kiehuu sit, kun juhlat alko olla ohi.
Meillä taas tulee niin, että ensin on ohjelma, mennee n puoli tuntia, sitten on tarkoitus syödä ja sen päälle sitten kakkukahvit. Mietin vielä ettö pitäisikö ruuan päälle olla vielä jälkkäri...

k
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Meillä taas tulee niin, että ensin on ohjelma, mennee n puoli tuntia, sitten on tarkoitus syödä ja sen päälle sitten kakkukahvit. Mietin vielä ettö pitäisikö ruuan päälle olla vielä jälkkäri...
Eikös ne kakkukahvit ole se jälkkäri? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Jälkkäriksi riittää kyllä kakkukahvit, ellei siinä ruoan ja kahvin välissä ole ohjelmaa. Meillä oli koko ajan tosin suolasta tarjolla, mut sit oli pidemmän matkan takaa tulleita sekä mun ukki ja mummo, joiden takia lähinnä tuo ruoka laitettiin myöhemmin tarjolle.

Yhteistyössä