P
patarouva
Vieras
Millaiset välit sinulla on siskoihisi? Onko välit kaikkiin siskoihisi samanlaiset tai yhtä lämpimät? Meitä on kolme siskoa, olemme syntyneet kahden vuoden välein ja mä olen se vanhin. Mua on alkanut harmittamaan kun usein tunnen jääväni ulkopuoliseksi näiden kahden nuoremman siskoni jutuista. Heillä on usein yhteistä menoa ja puuhaa, salaisuuksia ja projekteja. He lainailevat toistensa vaatteita, kierrättävät lastenvaatteita ja heidän miehensäkin käyvät yhdessä pelaamassa milloin mitäkin potkupalloa. Meidän kaikkien kolmen lapset ovat melkein saman ikäisiä, mutta silti tuntuu usein, että minun lapseni jätetään ulos serkusten leikeistä harmittavan usein (käyvät yhdessä Hoplopissa ja uimalassa ym.)
Miten voisin ottaa tämän asian puheeksi? Tulen hyvin juttuun kummankin siskoni kanssa, mutta tuntuu jotenkin lapsellisella tavalla kurjalta, että he viettävät enemmän aikaa kahdestaan/lapsineen ilman minua/lapsiani. En kehtaisi aina olla tyrkyttämässä itseäni mukaan. Kuvio oli lapsena mielestäni täysin toisenlainen, silloin leikimme kaikki yhdessä. Mitään suurempaa riitaa meillä ei ole ikinä ollut. Viimeisin erimielisyys syntyi isämme kuoltua hautajaisjärjestelyihin liittyen, mutta en usko tällaisenkaan olevan mikään syy minun "syrjäyttämiseen".

Miten voisin ottaa tämän asian puheeksi? Tulen hyvin juttuun kummankin siskoni kanssa, mutta tuntuu jotenkin lapsellisella tavalla kurjalta, että he viettävät enemmän aikaa kahdestaan/lapsineen ilman minua/lapsiani. En kehtaisi aina olla tyrkyttämässä itseäni mukaan. Kuvio oli lapsena mielestäni täysin toisenlainen, silloin leikimme kaikki yhdessä. Mitään suurempaa riitaa meillä ei ole ikinä ollut. Viimeisin erimielisyys syntyi isämme kuoltua hautajaisjärjestelyihin liittyen, mutta en usko tällaisenkaan olevan mikään syy minun "syrjäyttämiseen".