Te keillä RUNSAAT vuodot ja kun HORMOONIkierukka niin HETI loppui tai niukkeni huomattavasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä mieli :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvä mieli :)

Vieras
Pinoon ja kokemuksia jne?

Itsellä takana järkyt vuodot. 21 pvä sitten laitettiin horm kierukka menkkojen aikana. Nyt eilen kierron 25:s päivä alkoi menkat ja ovat olleet ainakin eilisen ja tän päivän IHANAN piiiiikkuruisen niukat.
Pikemminkin vaal.punasta limaa ja vaal.punasta niukkaa vuotoa :).
Mutta menkat ovat kyllä sillä tisukipu loppui kun alkoi tämä(se vakio) ja muina päivinä tuossa en vuotanut ja mahaa hiukan jomottaa menkkamaisesti.
Pärjään mainiosti pienellä sitteellä ja toivon todella että vuoto olisi näin pientä todella eikä tästä yltyis.

Voi, pitäisköhän miunkin kokeilla... nyt synnytysten jälkeen nää on tulleet kolmen viikon välein, kestävät monta päivää ja tunnin pari korkeintaan kestää suoja, jonka jälkeen lorahtaa ihan kunnolla läpi :( Öisin ei kauhean kiva juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Voi, pitäisköhän miunkin kokeilla... nyt synnytysten jälkeen nää on tulleet kolmen viikon välein, kestävät monta päivää ja tunnin pari korkeintaan kestää suoja, jonka jälkeen lorahtaa ihan kunnolla läpi :( Öisin ei kauhean kiva juttu...

Ap olen minä :). Jos ei estettä, ota ihmeessä! Voit saada runsauden takia lääkäriltä reseptin ja siten kelan korvauksen :). Korvauksella mulla tais maksaa jtn 91e? Kestää ohjeen mukaan 5v mutta KÄYTÄNNÖSSÄ 7-8v! Eli huippuhalpa jos jostain saat tuon rahan.

Alkuperäinen kirjoittaja ebba:
Voin kertoa, että mulla tuli kans tosi niukkana ensimmäiset ja sen jälkeen ne on kuulunut puolen vuoden välein. Kivutkin loppuivat seinään :)

Mahtavaa! Mä olen jo nyt NIIIIIN onnellinen :heart: . Ihan mielettömän kivaa ettei akka vuoda kuiviin :kieh:

Miun täytynee ottaa ihan asiaksi laitattaa tuo kierukka. On tässä pitänyt jo hyvän tovin, mutta arki on vienyt mennessään, eikä vaan kerta kaikkiaan ole edes muistanut koko asiaa. Nää meinaa viedä miulta järjen :x

Miun täytynee ottaa ihan asiaksi laitattaa tuo kierukka. On tässä pitänyt jo hyvän tovin, mutta arki on vienyt mennessään, eikä vaan kerta kaikkiaan ole edes muistanut koko asiaa. Nää meinaa viedä miulta järjen :x

Mun sisko on kehunut tätä laitetta aina :). Sillä ei ole vuosiin tullut menkkoja ja on erittäin tyytyväinen :). Mene kuule ja laita tämä :wave: :hug: saat kivemman kesän.

Minuakin kiinnostaisi tuo kierukka juuri sen vuoksi, että haluaisin niukemmat kuukautisvuodot. Mutta toisaalta sitten taas pohdin sitä, mitä sivuvaikutuksia voi tuo kierukka aiheuttaa. Pillereitä kun söin, sain kummallisia itkukohtauksia ja olin muutenkin kiukkuisempi.

hormonikierukka laitettiin viimeisen synnytyksen jälkeen n.5kk päästä synnytyksestä. Menkkani ei ollut vielä alkaneet ja laitto sattui ihan saatanasti. (olen synnyttänyt 3 luomusti, joten en mielestäni ole herkkäkipuinen =) Kierukan laiton jälkeen vuosin melkein koko ajan joku kolme kuukautta, välillä runsaasti välillä tuhruvuotoa. Nyt laitosta kohta vuosi takana ja vuodot on hävinneet lähestulkoon kokonaan. Mitään menkkoja ei ole enää tullut... joskus harvoin saattaa joutua laittamaan pikkuhoususuojan yleensä ei sitäkään... Menkat siis hävinneet lähes kokonaan =) jesh, ennen kesti normi menkat kaksi viikkoa helkutinmoista vuotoa. Piste =)

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Ap olen minä :). Jos ei estettä, ota ihmeessä! Voit saada runsauden takia lääkäriltä reseptin ja siten kelan korvauksen :). Korvauksella mulla tais maksaa jtn 91e? Kestää ohjeen mukaan 5v mutta KÄYTÄNNÖSSÄ 7-8v! Eli huippuhalpa jos jostain saat tuon rahan.

Tuosta kelan-korvauksesta... tuon korvauksen saa VAIN yksityislääkärin kirjoittamalla reseptillä. Joku kelan saakelin pykälä. Normi terveysaseman lääkärin reseptillä ei korvausta saa vaikka olisi kuinka kirjoitettu kivuliaisiin kuukautisiin... Soitin asiasta kelaan ja kysyin kuin asia oli minulle ajankohtainen.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Tuosta kelan-korvauksesta... tuon korvauksen saa VAIN yksityislääkärin kirjoittamalla reseptillä. Joku kelan saakelin pykälä. Normi terveysaseman lääkärin reseptillä ei korvausta saa vaikka olisi kuinka kirjoitettu kivuliaisiin kuukautisiin... Soitin asiasta kelaan ja kysyin kuin asia oli minulle ajankohtainen.

Minä sain. Kyllä se lääkärikin sanoi ettei periaatteessa saa sitä kirjoittaa mutta kirjoitti sen ns. " ruokatauolla" ei-virka-aikaan ja se hyväksyttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mun vuotoihin kierukallakaan ei ollut mitään vaikutusta, ei heti eikä vuoden jälkeenkään.

Mulla ei liioin menkat loppuneet. Lisäksi lihoin vuodessa 10kg, jonka yllättäen laihduin kierukan poisottamisen jälkeen kolmessa kuukaudessa! Tiputteluvuotoa oli aluksi kuukausien ajan ja sit normimenkat päälle.
Never again.

Yhteistyössä