te keillä on yhteinen asuntolaina,minkälaisia tilejä omistatte?

Meillä on mun tili, miehen tili, yksi ylimääräinen mun nimissä oleva tili, lapsen tili.

Mun tililtä menee aina lainanlyhennykset, koska mulla on vakituinen työ ja säännöllinen palkka. Siellä on siis aina rahaa lainanlyhennyspäivänä, joka on kaksi päivää palkkapäivän jälkeen. Kaikki muut laskut maksetaan yleensä mun tililtä, mutta myös ihan sen mukaan, että kummalla sattuu rahaa olemaan. Ja mä maksan myös miehen henkilökohtaisia laskuja ja hän mun. Meille rahat on siis täysin yhteiset ja isommista hankinnoista neuvotellaan aina. Mä olen parempituloinen, mutta en voi esim. päättää tuosta vaan, että ostanpa vaikka 300€ fillarin. Meillä kaikki menee mikä tulee, joten kumpikaan ei oikeastaan edes pääse mälläämään rahoillaan.

Meillä on yhteiset tilit, toinen tili ns.käyttötili, jonne tulee molempien palkat ja jolta maksetaan laskut ja arkipäivän kulut ja lisäksi on säästötili, jonne laitetaan joka kuukausi rahaa vaihtelevia summia. Lisäksi hallinnoidaan yhdessä lasten tilejä, jonne menevät lapsilisät ja muut isommat summat, jos saavat rahaa esim.lahjaksi. Hyvin toimii meillä, en osaisi enää kuvitella että olisi omat tilit, sitäkin on useampi vuosi aikoinaan kokeiltu.

Meillä yksi yhteinen käyttötili mihin tulee kaikki tulot. Lisäksi molemmilla omat säästötilit joissa molemmilla aika sama summa. Ja sit s-tili jonne menee bonukset, sellaisena ylimääräisenä yhteisenä säästötilinä.
On toiminu hyvin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26978258:
niin nyt ollaan sitä lainaa ottamassa,mutkun tällähetkellä on vielä omat tilit,ja mä haluisin et ois yks ja sama tili mihin tulee kummankin tulot.
sit vois olla säästötili esim.lapsen nimellä,johon säästäs jos pystyy.

niin mitenkä teillä onko vain yksi tili,vai kuinka hoidatte?
Otetaanpa sitten huo,mioon, että jos tili on lapsen nimellä, ovat sinne säästetyt rahat tämän lapsen. Vanhemmat eivät voi niillä rahoilla ostella esim. uusia sohvia silloin kun siltä tuntuu.

Meidän tilit:

Miehellä käyttötili ja säästötili, sekä Hypoteekkiyhdistyksen lainanlyhennystili
Minulla käyttötili ja säästötili
Yhteisenä lainojen lyhennystili ja S-pankin tili, jota käytetään ruokaostostilinä.

Palkkapäivinä meillä siirtyy automaattisesti kummaltakin 400 € ruokatilille ja yhteiselle lainatilille tulojen mukaan jyvitetty määrä.

Otetaanpa sitten huo,mioon, että jos tili on lapsen nimellä, ovat sinne säästetyt rahat tämän lapsen. Vanhemmat eivät voi niillä rahoilla ostella esim. uusia sohvia silloin kun siltä tuntuu.

Ja kukakohan sitä valvoo? Meillä avattiin lapselle tili omalla nimellään, mutta kyllä tilin täysi käyttöoikeus on meillä, lapsella kun ikää alle 2-vee.. :) Jos tulee isompia menoja ja jos oikeasti olis vaara mennä miinukselle, niin en epäröis ottaa sieltä rahaa. Onneksi ei ole tarvinnut sitä tehdä, tuskin koskaan tarvitseekaan, mutta kyllä se vain mahdollista on ja niin todellakin voi tehdä.

Meillä omat käyttötilit, yhteinen asuntolainanhoitotili, yhteinen säästötili, lapsille omat tilit. Lisäksi mulla on toisessa pankissa tili, jonka kautta maksan opintolainaa pois. En oo jaksanu siirtää opintolainaa nykyiseen (pääasiointi)pankkiini.

Meillä omat tilit ja maksutili. Laskemme kuukauden kaikki laskut + lainat yhteen ja siirretään 50/50 suhteessa summa tuonne maksutilille. Loput omaa rahaa, jonne ei toisella asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26978258:
niin nyt ollaan sitä lainaa ottamassa,mutkun tällähetkellä on vielä omat tilit,ja mä haluisin et ois yks ja sama tili mihin tulee kummankin tulot.
sit vois olla säästötili esim.lapsen nimellä,johon säästäs jos pystyy.

niin mitenkä teillä onko vain yksi tili,vai kuinka hoidatte?
Ei hyvä juttu ollenkaan. Nykyään monessa nettipalvelussa käytetään tunnistautumiseen verkkopankkitunnuksia. Jos tili ei ole sinun henkilökohtainen niin tunnistautuminen ei onnistu.

Meillä on molemmilla omat tilit ja lisäksi lainanhoitotili johon palkkapäivänä siirtyy automaattisesti omalta tililtä tietty summa. Sitten on vielä lapsilla omat tilit. Kaikki tilit näkyvät ja kaikkiin on täysi oikeus molempien verkkopankkitunnuksilla.

[QUOTE="vieras";26980060]Meillä omat käyttötilit, yhteinen asuntolainanhoitotili, yhteinen säästötili, lapsille omat tilit. Lisäksi mulla on toisessa pankissa tili, jonka kautta maksan opintolainaa pois. En oo jaksanu siirtää opintolainaa nykyiseen (pääasiointi)pankkiini.[/QUOTE]

Ei kannatakaan siirtää, kun se maksaa. Itselläni on myös opintolainanhoitotili vielä vanhassa pankissa, kun uudesta pankista neuvottiin, että se kannattaa jättää sinne.

Meillä:

Yhteinen käyttelytili, Maija tai Matti Meikäläinen. Eli kummallakin erikseen käyttöoikeus. Tilille tulee palkat, lapsilisät jne. ja sieltä maksetaan kaikki perheen kulut, eli lainat, laskut jne.

Yhteinen arjen säästötili, myös tai-tili. Sinne siirtelen isompia summia välillä, siis lomarahoista tms.ylimääräisistä. Tarkoitettu käytettäväksi, jos pesukone hajoaa tai tarvitaan uusi kamera tms. arkista, mutta isompaa. Puskuri.

Yhteinen säästötili, jonne menee palkkapäivänä aina x-summa rahaa. Käytetään remppaan, matkusteluun tms.

Lapsilla omat tilit, joille menee palkkapäivinä myös suoraan tietty euromäärä. Niihin ei tarkoitus koskea ennen kuin lapset lähtee kotoa. Käyttöoikeus vain mulla ja miehellä yhdessä.

Omat tilit meilläkin, lisäks on säästötili ja lapsilla omat tilit jonne saavat synttäri/joululahjaks saamansa rahat.
Mies maksaa lainanlyhennyksen koska tienaa enemmän.Mie sit ostelen ruokaa, bensaa joskus ja vaatetta yms. tavaroita.

[QUOTE="vieras";26978370]Molemmilla omat käyttötilit, ja sitten yhteinen lainanhoitotili, josta lainanlyhennys menee ja jonne molemmat siis rahaa siirtävät.[/QUOTE]

Näin meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26978709:
niin aika monella yllättäen onkin omat tilinsä...ennenkin lukenut täältä et yhteiset tilit,et mitä kummaa,jos on omat tilit ja rahat..

Kyllä ainakin meillä on omat tilit, vaikka rahat onkin yhteiset. Tai oikeastaan miehen rahat on yhteisiä, minun rahat omia...
Säästö/lainanlyhennystili yhteinen, mutta käyttötilit omia, miielestäni selkeämpää niin.

on molemmilla omat tilit ja lisäksi yhteinen säästötili. Näin ollut aina ja toimii meillä. Tällä hetkellä laina menee miehen tililtä, välillä menty toisinkin päin ja aikanaan multa meni asuntolaina ja mieheltä remonttilaina. Säästöön molemmat laittaa kykynsä ja halunsa mukaan. Aina sinne jotain on kertynyt:) Kaupassa maksaa se, jolla on lompakko mukana. Laskupinon maksan minä tilipäivänä kokonaan, suurimman osan omalta tililtäni.

Meillä on omat tilit, mutta käytännössä käytämme niitä kuitenkin ristiin koko ajan. Minun tililtäni lähtee lainanlyhennys ja mies yleensä maksaa sitten omaltaan laskupinon (kaikkien laskut) pois ja tasataan sitten jääneitä rahoja tilien kesken loppukuu että kummallakin on rahaa. Säästöön menee yhdelle tilille vähän automaattisesti josta sitten siirretään kun tulee yllättäviä kuluja. Tulot meillä on melko saman suuruiset, miehen palkka ehkä 500€ isompi, joten siksi varmaan toimii näin että pidetään kaikki yhteisenä ja neuvotellaan ostoksista yhdessä, kumpikin saa aina sen mukaan hankintoja mitä on vara tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26980194:
Ei hyvä juttu ollenkaan. Nykyään monessa nettipalvelussa käytetään tunnistautumiseen verkkopankkitunnuksia. Jos tili ei ole sinun henkilökohtainen niin tunnistautuminen ei onnistu.

Kyllä homma silti toimii. Meillä on vaimon kanssa vain yksi yhteinen tili mihin tulee palkat ja mistä maksetaan menot ja lainat. Kummallakin on kuitenkin omat verkkopankkitunnukset missä näkyy juurikin tuo yksi ja sama tili mutta tunnistautumiset onnistuu.

On yhteinen asuntolaina. Lyhennys menee automaattisesti miehen tililtä kuukausittain. Minulla ei käyttöoikeutta miehen tiliin. Minulla on oma palkkatili, johon miehellä ei ole käyttöoikeutta. Lisäksi meillä on yhteinen tili, johon siirrellään joskus rahaa säästöön. Vielä minulla eri pankeissa pari tiliä, joihin minulla ei ole pankkikorttia, mutta konttorista saan nostettua. Toiseen menee sivutulot ja toinen on joku vanha tili, jota ei vaan ole lopetettu. Hyvin toimii näin. Ikinä ei ole rahasta riitaa. Laskut maksaa se kummalla on rahaa ja kumpi ehtii ensin. Laskut maksetaan myös sekaisin, eli minä maksan miehen laskuja ja mies maksaa minun laskuja ja myös minun edellisestä avioliitosta olevan lapsen kuluja.

Kyllä homma silti toimii. Meillä on vaimon kanssa vain yksi yhteinen tili mihin tulee palkat ja mistä maksetaan menot ja lainat. Kummallakin on kuitenkin omat verkkopankkitunnukset missä näkyy juurikin tuo yksi ja sama tili mutta tunnistautumiset onnistuu.
Ok, meillä oli joskus edellisessä pankissa yhteinen tili ja silloin ongelmana oli että tili voi olla vain yhden henkilön nimissä. Saatiin vain yhdet verkkopankkitunnukset joten syy oli varmasti siinä.

Meillä on yksi yhteinen tili, ollut jo ennen lainojakin, johon molempien kaikki rahat menee. Sieltä maksetaan lainat ja muut laskut.
Sitten on sellainen tili, johon laitetaan vähän säästöön/sivuun rahaa silloin kun liikenee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26980679:
Ok, meillä oli joskus edellisessä pankissa yhteinen tili ja silloin ongelmana oli että tili voi olla vain yhden henkilön nimissä. Saatiin vain yhdet verkkopankkitunnukset joten syy oli varmasti siinä.

Järjetön ajatus, että perheen yhteiset rahat olisivat yhden henkilön tilillä tai edes ja-tilillä! Jos toinen sattuisi kuolemaan, toisen tilinkäyttö loppuisi siihen viikkokausiksi!
Jos on yhteiset käyttörahat, niiden pitäisi aina olla tai-tilillä, jolloin kumpivain pystyy raha-asioita hoitamaan LAILLISESTI.
Miellä on kaikki tilit tai-tilejä (paitsi siis lasten tilit) ja ne näkyvät samanlaisina molempien verkkopankeissa.

Yhteistyössä