te keillä on yhteinen asuntolaina,minkälaisia tilejä omistatte?

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
niin nyt ollaan sitä lainaa ottamassa,mutkun tällähetkellä on vielä omat tilit,ja mä haluisin et ois yks ja sama tili mihin tulee kummankin tulot.
sit vois olla säästötili esim.lapsen nimellä,johon säästäs jos pystyy.

niin mitenkä teillä onko vain yksi tili,vai kuinka hoidatte?

Meillä on kolme tai-tiliä, joista yksi on käyttötili, minne tulee palkat ja mistä menee lainan lyhennykset jne, toinen on etutili, minne säästetään e-possun kautta ja muutenkin laitetaan aina välillä rahaa syrjään esim. matkoja varten. Kolmas on S-tili, mihin menee bonukset ja lisäksi 100 e kuussa pahanpäivänvaraksi. Lapsilla on lisäksi omat käyttötilinsä, mihin säästetään hiukan heidän tulevaisuuttaan varten.

mulla sekä miehellä on omat tilit mihin menee palkka yms. sitten mulla on vielä säästötili ja kaikilla lapsilla omat tilinsä. yhteinen asuntolaina, mies lyhentää lainaa, vastikkeen ja kaikki laskut, minä pääsääntöisesti ruokaostokset ja kaikki lapsiin liittyvät jutut, harrastukset, vaatteet yms. hyvin on mennyt näin 8 vuotta.

Mulla on vain yksi tili, käyttötili. Miehelläni on käyttötili ja säästötili. Lapselle on avattu säästötili, johon menee mieheni tililtä parikymppiä kuukaudessa. Laina maksetaan mieheni tililtä, minä maksan hänelle oman osuuteni kerran kuussa. Muut kulut menee niin, että se maksaa, kummalla on rahaa ja omat menot maksetaan pääsääntöisesti itse (paitsi että mieheni on ostanut minulle auton ja moottoripyörän... :)).

Meillä on yhteinen käyttötili, jonne tulee palkat ja mistä menee lainat. Lisäksi on yhteinen säästötili, jonne menee automaattisesti kuukausittain tietty summa rahaa. Lapsilla on omat tilit, joille menee myöskin kuukausittain tietty summa automaattisesti. Näiden lisäksi s-bonustilille kertyy bonukset s-ryhmän ostoista sekä plussapisteet.

Meillä ei ole eikä tule yhteistä tiliä! Asuntolaina on aina mennyt minun tililtä, kun olen suurituloisempi. Nyt, kun on myös mökkilainaa, niin sen lyhennys menee miehen tililtä. Minä hallinnoin laskujen maksua eli suunnittelen, kumman tililtä mikäkin lasku maksetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;26978258:
niin nyt ollaan sitä lainaa ottamassa,mutkun tällähetkellä on vielä omat tilit,ja mä haluisin et ois yks ja sama tili mihin tulee kummankin tulot.
sit vois olla säästötili esim.lapsen nimellä,johon säästäs jos pystyy.

niin mitenkä teillä onko vain yksi tili,vai kuinka hoidatte?

Omat tilit + lainanlyhennystili.

Molemmilla on omat tilit joihin tulot tulee ja joista maksetaan omat menot+ruuat/bensat/lasten tarpeet ja sitten lainanhoitotili jonne laitetaan lainanlyhennys 50/50, lisäksi on molemmille lapsille tilit joihin mä laitan x määrän kuussa ja mulla säästötili jonne laitan hätävaraksi jos ylimäärästä vaan jää.

Mie töissä ja mä kotihoidontuella

Meillä on yhteinen käyttötili, jonne tulevat kaikki tulot (palkat, lapsilisät ym.), ja josta maksetaan kaikki muu paitsi asuntolaina. Asuntolainaa varten meillä on lainanhoitotili, jonne siirretään rahaa käyttötililtä, ja lisäksi löytyy S-pankin tili S-bonuksia varten.

Meillä omat tilit + yhteinen säästötili. Lainanlyhennykset lähtee puolison tililtä ja minä makselen sitten enemmän muita laskuja. Säästötilille laitamme rahaa silloin kun jää yli.

[QUOTE="vieras";26978625]huh huh oikeestiko noin monella se menee 50/50... :O meillä ollu itsestään selvää alusta asti et se maksaa jolla rahaa... oli kyseessä maksu ku maksu[/QUOTE]

Meillä myös ollut sama homma,alusta lähtien.Silti on omat tilit,mutta se maksaa jolla on rahaa..eli yhteiset rahat on,vaikka tilit ovat omat.

yksi tili, jonne menee kaikki rahat ja josta maksetaan kaikki. molemmilla kortit siis tuohon tiliin. hyvin toiminut pian 20v ja onhan tuonne kertynyt säästöjäkin sievoinen summa. s-tilille menee bonukset ja sielläkin jo useampi tonni, maksetaan sitten jotain isompaa joskus niillä.

Meillä on omat käyttö- ja säästötilit, lainanhoitotili joka vain lainaa varten sekä yksi tili josta maksetaan yhteiset laskut. Kahdelle viimeiselle siirretään rahaa miten pystytään, elämäntilanteiden mukaan.

Meillä on molemmilla omat tilit, joihin menee omat palkat. Miehen tililtä menee lainalyhennys ja minä siirrän oman osuuteni lyhennyksestä sitten miehen tilille. Kumpikin maksaa omat laskunsa ja ostaa omat ostoksensa, siis vaatteet jne., mutta ruuat maksetaan kutakuinkin puoliksi. Lapsella on säästötili. On ollut puhetta, että tehtäis joku yhteinen tili, jonne kummaltakin menisi rahaa ja josta menisi laina ja muut laskut. Mutta hyvin on näinkin toiminut jo vuosikausia.

Yhteistyössä