Te keillä on ollut (kosteus/homeasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
asunnossa kosteutta..tAi hometta..millaisia oireita tullut. perheelle tai perheen pienemmälle..meillä nimittäin huomattiin että taas on saumat halki kylppäristä..eli vissiin kosteutta..meillä on tunkkainen ilma vaikka koitan joka päivä hyvin tuulettaa..vauva ollut tukkoinen syntymästään asti nyt alkanut yskimään ja korvatulehduksia 2 tuleekohan kolmas kun taas jälleen raapii vasenta korvaansa..ei tämä korvatulehdus välttämättä ole asian yhtetydessä mutta tuo ainainen tukkoisuus..elikkä..soitin isännöitsijälle että tulee katsomaan tuon kylppärin..saas nhdä koska tulee..vai kuulostaako tämä siltä että kannattaisi ruveta katsomaan toista asuntoa..hitto..rivitalossa asutaan..

No minä epäilen myös että meillä on kylppärissä sama juttu. Tunkkaista on vaikka yritän siivota ja tuulettaa, vauva ollut myös tukkoinen ties kuinka kauan ja muut lapset myös jatkuvasti kipeinä. Pian remppa edessä, joten eiköhän se sitten selviä?

Me kyllä muutetaan täältä vaikka tuliskin tekemään tänne jotakin..en tänne hitto jää..nyt ärsyttää niin paljon..ilmankos neiti heräileekin 100 kertaa yöllä itkemää ja kun oli mun siskolla niin heräsi vaan 2 kertaa

Ite otin tässä just yhteyttä terveystarkastajaan, tulevat tammikuussa visiitille. Kuinkahan ne asiaa selvittää oisko jollain tietoo?

Tässä talossa on aikasemmin ollu jotain häikkää just näiden home ja muiden juttujen takia ja nythän tätä korjattiin mutta silti haluan että tutkitaan vielä. Vanha rivari ja ei missään loistokunnossa. Olen ite meinaan kipee jatkuvasti ja kun mitään järkevää syytä ei ole löytyny näille mun ongelmille.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
miten sille terveystarkastajalle voi soittaa..maksaako jotain?..asutaan kaupungin asunnossa

Meillä kävi kunnan terveystarkastaja silloin aikoinaan kun asuttiin hometalossa. Meillä päin oli eka kerta ilmainen,mut sitten kun mittasivat sisäilmaa se maksoi mut en kyl muista et mitä.

meilläkin on kylppärissä ihan varmasti jotain. Aamusin siellä haisee paska,tosi tunkkasta,trooppinen ilma tosi kauan suihkun jälkeen,seinissä ja katossa jotain mustaa laikkua.. soitin isännöitsijälle perjantaina niin lupasivat tulla tekemään kosteusmittauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
asunnossa kosteutta..tAi hometta..millaisia oireita tullut. perheelle tai perheen pienemmälle..meillä nimittäin huomattiin että taas on saumat halki kylppäristä..eli vissiin kosteutta..meillä on tunkkainen ilma vaikka koitan joka päivä hyvin tuulettaa..vauva ollut tukkoinen syntymästään asti nyt alkanut yskimään ja korvatulehduksia 2 tuleekohan kolmas kun taas jälleen raapii vasenta korvaansa..ei tämä korvatulehdus välttämättä ole asian yhtetydessä mutta tuo ainainen tukkoisuus..elikkä..soitin isännöitsijälle että tulee katsomaan tuon kylppärin..saas nhdä koska tulee..vai kuulostaako tämä siltä että kannattaisi ruveta katsomaan toista asuntoa..hitto..rivitalossa asutaan..

Suosittelen muuttamaan joka tapauksessa tuosta asunnosta pois ja PIKAISESTI!!
Mä oon tässä ihan vierestä seurannu tilanteen, missä perhe osti talon vuosia sitten, ja joku aika sitten sieltä löytyi (just samalla tavalla alkoi epäilyt ) kattavat kosteusvauriot, ja talo meni asumiskieltoon. Lapset sairasti jatkuvasti, ihottumia, flunssia, aikuisilla kroonisia poskionteloiden tulehduksia jne.

VAIKKA teille nyt tuleekin kosteusmittarin kanssa sinne mies, ninnnämä pintamittarit ei näytä todellista tilannetta, mikä siellä seinnän (lattian ) sisällä olevissa materiaaleissa tilanne on. JOS teidän kylppäriin tehtäis oikea kosteuskartoitus kunnolla, niin lattiaan porattaisiin 10 cm syvä reikä, ja siitä mitattaisiin kosteus. Tämän tiedän kun meillä oli kesällä vesivahinko keittiössä. Vaatikkaa isännöitsijää tekemään oikea mittaus, elkääkä tyytykö vain pintamittaukseen.

Yhteistyössä