Te keillä mies ei ole kirjoilla asunnossa...ja nostatte asumis tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bööböti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
B

bööböti

Vieras
Miten toimitte. haitteko asuntoa yksin vai onko mies vaan mukamas muuttanut pois. Ja sitetn haitte asumistukea....
Ärsyttää kun niin monet tekee tätä...niin ajattelin joskos itsekkin tekisi. Ollaan muuttamassa omistusasunnosta vuokralle, kun alamme rakentamaan.
Mutat jos hakisinkin asuntoa yksin tuon lapsen kanssa....ja mies laittaisi osoitteen jopnnekkin muualle,,,,Näin saataisiin hyvin käytettyä verorahoja...mitä maksetaan, kun joudutaan vuokralla muutama hetki asua.

Alkuperäinen kirjoittaja bööböti:
Miten toimitte. haitteko asuntoa yksin vai onko mies vaan mukamas muuttanut pois. Ja sitetn haitte asumistukea....
Ärsyttää kun niin monet tekee tätä...niin ajattelin joskos itsekkin tekisi. Ollaan muuttamassa omistusasunnosta vuokralle, kun alamme rakentamaan.
Mutat jos hakisinkin asuntoa yksin tuon lapsen kanssa....ja mies laittaisi osoitteen jopnnekkin muualle,,,,Näin saataisiin hyvin käytettyä verorahoja...mitä maksetaan, kun joudutaan vuokralla muutama hetki asua.

siitä vain. Riittää kun mies siirretään vaikka poste restante osoiteeseen.

miten muten todistat?

ihmisellä saa omaisuuttaan olla esim vaimonsa luona, siihen ei kukaan puutu, yöpyäkin saa. oliko se että kolme yötä kk jos nukkuu muualla riittää ettei asu virallisesti. neiti nasu taisi joskus näistä asioista täällä palstalla selvittää

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie en kyllä kehtais... ja sitäpaitsi, mie oon varma, että joku "ilmiantais" meidät kelalle, ja siinä sitä on sit takaisinmaksamista liioista tuista.

ei se todistamine ole helppoa, tosi harva jää kiinni,koska sinä tarvitaan mutakin kuin se että yöpyy siellä.

Me tehtiin noin. Toissa päivänä laitettiin kirjat yhteen. Sossut ja kaikki ties et käytännössä asutaan yhdessä vaik kirjat eri ja silti antoi rahaa!!! :D En minä tyhmä ole kun pyysin, mitäs itse maksoivat. Kaikesta olen rehellisesti kertonut!

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Mie en kyllä kehtais... ja sitäpaitsi, mie oon varma, että joku "ilmiantais" meidät kelalle, ja siinä sitä on sit takaisinmaksamista liioista tuista.

ei se todistamine ole helppoa, tosi harva jää kiinni,koska sinä tarvitaan mutakin kuin se että yöpyy siellä.

Juu, mutta kai sillä miehellä pitää olla joku paikka asua. Eiks oo omituista, jos mies asuu jossain "postilokero 24:ssä" ja vaimo Kiurutie 2 B 6:ssa, eikä oo niinkun avio-ero tai avo-ero kuitenkaan kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
siitä esim tietää ku miehen auto on parkkipaikalla joka helvetin ilta ja siitä sitten aamulla töihin.

ei sekään ole todiste. saahan yöpyä kenen luona vaan....

ai ihan kuukausi tolkulla saa yöpyä, ihan kympillä saa juu!

Juu, mutta kai sillä miehellä pitää olla joku paikka asua. Eiks oo omituista, jos mies asuu jossain "postilokero 24:ssä" ja vaimo Kiurutie 2 B 6:ssa, eikä oo niinkun avio-ero tai avo-ero kuitenkaan kyseessä.
avoliitossakin on harkinta-aika, vuosi, silloin ei ole pakko erota muta eri osoitteessa saa asua aj tukia saa nostaa kumpaankin asuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Me tehtiin noin. Toissa päivänä laitettiin kirjat yhteen. Sossut ja kaikki ties et käytännössä asutaan yhdessä vaik kirjat eri ja silti antoi rahaa!!! :D En minä tyhmä ole kun pyysin, mitäs itse maksoivat. Kaikesta olen rehellisesti kertonut!

sossussa on jopa joillekin perheille ehdotettu "epävirallista eroa" niin sa paremmin rahaa.
äitini miesystävä asui epävvirallestai hänne kanssaan, toki pienemllä paikkakunnalalakikkisen tiesi aj kuäiti kuoli tämä mies sai automaatisesti jäädä tähän asunton asumaan koska mutenkin oli oleskellut siellä

avoliitossakin on harkinta-aika, vuosi, silloin ei ole pakko erota muta eri osoitteessa saa asua aj tukia saa nostaa kumpaankin asuntoon

Entäs sit nuo yh-korotukset jne, kuuluuko niitä sit hakea myös? Ja kai se Kela laskee, että isä maksaa "elatustukea", jos ei asu perheensä luona.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin että tuliko sitten mieleen että Kela voi tietty ihmetellä että missäs on myymänne osakkeen rahat.

miehellä tietty.

Riippuu onko avio-vai avoliitossa. Nimittäin eikös ositus pidä tehdä jos avioero kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja cilla:
taitaa hernetäti olla yks asumistuen nostaja ku puolustelee.

meidän mies asuu täällä, mutta jos haluaisin rikastua muuttaisin heti eri osoitteeseen, puolittaisin lapsetkin niin kummatkin saisi täydet tuet :whistle:

no joo-o. :o

täää on hirveän yleistä. siis joku lapsiata vähintään toisella vanhemmalle , käytännössä asutaan yhdessä, myös lasten kanssa voi asua poste restantessa, kun on ihmisiä jotka matkustavat paljon. enen li irtolaisalaki, mutta nykyöön se on poistettu siksi on mahdollista myös "asua" lähimmässä postikonttorissa

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä