Te keillä lapset samaa sukupuolta

Mä en tiedä vielä tulevan lapsen sukupuolta, mutta ihan tarkoituksella olen myynyt ja antanut pois esikoisen tavaroita kun ovat jääneet tarpeettomiksi. Jotain toki olen säästänyt ja säästän, tosin osa ei ehkä enää menisikään seuraavalle enää (kun ollaan saatu lasteni serkuilta ja pikkuserkuilta sellasia mitkä on menny jo läpi koko monipäisen sisarussarjan ennen meille tuloa ), mutta ohan hyväkuntoistakin on tullu sekä säästettyä että annettua pois

Noi toi kenkäjuttu on kyllä oikeesti aika kauhee :o

Mä vihaan vaatteitten ostamista, kerroin sen jo jossain "nuoret äidit on kaikki paskoja mutseja" -ketjussa. Viime vuotinen talvitakki oli siskon vanha, mutta se on jo niiiiiiin kulahtanut, ettei sitä enää kehtaa päälleen vetää. Niinpä mulla ei ole talvitakkia ollenkaan, kuljen ohuessa fleecessä. Mulla nousee verenpaine samantien pilviin, kun ajattelenkin sitä vaatekauppaan puskemista ja eri takkien sovittamista :o

Mie en kanssa mee kauppaan kun pakon edestä ehkä noin kaks kertaa vuodessa :D Sitten menee se 100-200 e kerralla kun ostan alusvaatteita ja päällysvaatteita ja joskus tosi harvoin, ehkä kerran kahdessa vuodessa kengät tai takin. Nyt on vuoden vanha takki, mutta joutuu kyllä uuden ostamaan kun meni vetoketju. Kengät ostin kaverilta kahellä kympillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Siis hieno juttu on että tavarat tulee kiertoon. Justkin siistit vaatteet, harrastustavarat jne.
Mutta kun sitten tulee joulut ja synttärit eikä tiedä mitä sinne pakettiin laittais kun kaikkea on jo :/

se ongelma ei meillä oo. kyllä ne lapset keksii aina miljoona asiaa mitä ne haluu. :D

Aivan samoin =) :wave:
Aina ne jotain haluaa, tulee uusia hittijuttuja jne jne...ja mitä vaikka oliskon useempi samankaltanen juttu, ostaa eri värisiä ;)
Meillä on 3 poikaa peräkkäin (ja kuopus tyttö ), joten tämä asia on hyvinkin tuttua meille :kieh:

Meillä 2 tyttöä joilla ikäeroa 6,5 vuotta. Ikäero tekee sen, että kyllä kuopus saa uutta ihan samoissa määrin kuin esikoinenkin. Jotakin klassikkoleluja on vaan säästetty esikoiselta..

Tuntuuko teistä että nuorempi ei saa oikein mitään uutta ja omaa? Kaikki tulee sisarukselta perintönä :/
Meillä tytöillä ikäeroa 3½ vuotta ja vaatteita ei hirveästi tarvita kun isosiskolta jää paljon todella siistiä vaatetta kiertoon ( mikä on oikeasti enemmän kuin hyvä juttu :) ). Talvihaalareitakaan esikoinen ei ole saanu kulutettua rikki, eli nekin tulee siskolta. Samoten sukset, polkupyörä, lelut, kengät, saappaat...

Mitäs uutta sitten voisi pienempi saada? Siis ihan oikeasti uutta ja omaa? Niin kuin just synttäri ja joululahjaksi?
Sukulaiset suosii muutenkin esikoista ja tuntuu että kuopukset lahjatkin on sitten kirjekuorissa. Eli kuopus ei saa edes nauttia siitä pakettien repimisestä toisin kuin tämä vanhempi.

minkä ikäiset lapset sulla on?
Mulla on 2 tyttöä, ja ostan kuopukselle uutta. Toki noin 3-4-vuotiaaksi asti ei tavara ja vaate kulu, kun lapsi on pieni ja kevyt. Mutta kun kasvavat, menevät farkut, sukat, talvihaalarit ym. meillä ainakin rikki jo yhdellä.

Meillä tosin ei suku ostele edes esikoiselle mitään, eli jos niitä talvihaalareita on esikoisella 1 (tai korkeintaa 2) niin kyllä se kuluu yhden talven aikana ja kuopus tarvitsee uuden oman lämpimän. (siis pienellä ei kulu, alle 3v, mutta isommille saa ostaa molemmille omat jutut)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuntuuko teistä että nuorempi ei saa oikein mitään uutta ja omaa? Kaikki tulee sisarukselta perintönä :/
Meillä tytöillä ikäeroa 3½ vuotta ja vaatteita ei hirveästi tarvita kun isosiskolta jää paljon todella siistiä vaatetta kiertoon ( mikä on oikeasti enemmän kuin hyvä juttu :) ). Talvihaalareitakaan esikoinen ei ole saanu kulutettua rikki, eli nekin tulee siskolta. Samoten sukset, polkupyörä, lelut, kengät, saappaat...

Mitäs uutta sitten voisi pienempi saada? Siis ihan oikeasti uutta ja omaa? Niin kuin just synttäri ja joululahjaksi?
Sukulaiset suosii muutenkin esikoista ja tuntuu että kuopukset lahjatkin on sitten kirjekuorissa. Eli kuopus ei saa edes nauttia siitä pakettien repimisestä toisin kuin tämä vanhempi.

minkä ikäiset lapset sulla on?
Mulla on 2 tyttöä, ja ostan kuopukselle uutta. Toki noin 3-4-vuotiaaksi asti ei tavara ja vaate kulu, kun lapsi on pieni ja kevyt. Mutta kun kasvavat, menevät farkut, sukat, talvihaalarit ym. meillä ainakin rikki jo yhdellä.

Meillä tosin ei suku ostele edes esikoiselle mitään, eli jos niitä talvihaalareita on esikoisella 1 (tai korkeintaa 2) niin kyllä se kuluu yhden talven aikana ja kuopus tarvitsee uuden oman lämpimän. (siis pienellä ei kulu, alle 3v, mutta isommille saa ostaa molemmille omat jutut)

Meillä siis esikoiselle ei tarkoituksella ostella hirveitä määriä, että saa kuluttaa loppuun omansa ja kuopuskin saa uutta joka syksy.

ja noista leluista, kyllä molemmat osaavat isompana (yli 3v) pyytää mitä haluavat. On kivoja kirjoja, joita ei kaikkia ole viel äesikoisella, on aina uusia leluja ym.

ja meillä lapsia kiinnostavat eri jutut, eli harrastuskamppeet molemmille omansa.

Kyllä rahaa menee aivan saman verran kuin menisi mitä olisivat eri sukupuolta.
ja yhtä paljon menee kuopukseen rahaa kuin esikoiseenkin. Jopa enemmän, koska yhden lapsen äitinä rahalla /tavaralla ei tullut korvattua aikaa, jota ei enää riitä samalla tavalla.

Yhteistyössä