Te keillä lapset samaa sukupuolta

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Tuntuuko teistä että nuorempi ei saa oikein mitään uutta ja omaa? Kaikki tulee sisarukselta perintönä :/
Meillä tytöillä ikäeroa 3½ vuotta ja vaatteita ei hirveästi tarvita kun isosiskolta jää paljon todella siistiä vaatetta kiertoon ( mikä on oikeasti enemmän kuin hyvä juttu :) ). Talvihaalareitakaan esikoinen ei ole saanu kulutettua rikki, eli nekin tulee siskolta. Samoten sukset, polkupyörä, lelut, kengät, saappaat...

Mitäs uutta sitten voisi pienempi saada? Siis ihan oikeasti uutta ja omaa? Niin kuin just synttäri ja joululahjaksi?
Sukulaiset suosii muutenkin esikoista ja tuntuu että kuopukset lahjatkin on sitten kirjekuorissa. Eli kuopus ei saa edes nauttia siitä pakettien repimisestä toisin kuin tämä vanhempi.

mä laitoin hiuka ennen kakkosen syntymää aika hyvin vaatteet kiertoo vaik tiesin 90% varmuudel et poika tulee...saampahan ostella uusia =) pyöristä sun muista ei tu olee pulaa ku en uusia ostais muutenkaa!

Me just mietittiin samaa miehen kanssa tänään!
Meidän tytöillä tasan 4v ikäeroa ja kaikki esikoisen kamat on tallessa. Paitsi talvihaalarit kokoa 86 ehdin myydä joten se hankittiin uutena kuopukselle. Muuten käytännössä kaikki on esikoisen jäljiltä.
Harmittaa joulut ja synttärit, kun ei oikein tarvitsisi ostaa mitään mut haluaa tietty. Siinä sitten esittää olemattomia lahjatoieita sukulaisillekin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Siis hieno juttu on että tavarat tulee kiertoon. Justkin siistit vaatteet, harrastustavarat jne.
Mutta kun sitten tulee joulut ja synttärit eikä tiedä mitä sinne pakettiin laittais kun kaikkea on jo :/

se ongelma ei meillä oo. kyllä ne lapset keksii aina miljoona asiaa mitä ne haluu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
voihan sil pienemmäl silti esim.vaatetta ostaa vaik jääki isommalt,oman pulkan,astioita jne!

No meillä on vauvapulkkakin esikoiselta jääny. Jotain vaatteita sillon tällön olen ostanutkin. Astiat vois ollakin yks hyvä mut tuntuu että ( ei nyt vielä tänä vuonna mutta tulevaisuudessa kyllä ) tuosta kuopuksestakin olis kiva saada ihan oma nukke, oma barbie, omat nuken rattaat jne. No kynät ja sellaset sitte sopii tulevaisuudessa =)

meillä kaikki on poikia ja vanhin on 12v, keskimmäinen kohta 9v ja nuorimmainen kohta 8kk :) et mitä on noilta isommilta jäänyt jemmaan ja oon säästänyt, ni katoin tälle nuorimmaiselle ainaskin vaatteet, ni aikas paljon juoduin heittämään menemään ku oli jo niin hauraita että uutta ollaan ostettu paljon tälle nuorimmaiselle :)

Meillä taas jätkillä on niin paljo tota ikäeroo et senki takia on pakko ostaa kuopukselle omia juttuja.Vaatteita ja leluja,mutta esim.esikoisen luistimet ja sukset ollaan kyllä kuopukselle säästetty ja ne on nyt käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän tytöillä tasan 4v ikäeroa ja kaikki esikoisen kamat on tallessa. Paitsi talvihaalarit kokoa 86 ehdin myydä joten se hankittiin uutena kuopukselle. Muuten käytännössä kaikki on esikoisen jäljiltä.
Harmittaa joulut ja synttärit, kun ei oikein tarvitsisi ostaa mitään mut haluaa tietty. Siinä sitten esittää olemattomia lahjatoieita sukulaisillekin :kieh:

Sepä se. Tavaraa on hirveästi eikä viitsisi ostaa turhaan :/ No sukulaiset eivät ole kuopuksen toiveita edes kyselleet :whistle: Luonnollisesti esikoisen toiveet on ykkössijalla :headwall: Mutta nyt siis itsellekin tuottaa tuskaa miettiä että mitä sinne pakettiin laittaisi.

Mekon ostin kuopukselle tänään =) Ihanan punaisen mekon lindexiltä minkä tyttö saa laittaa jouluna päälleen ja sitten 1v kuvaukseen =) Esikoisen mekko on lähtenyt jo kiertoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onko väliä jos hyvän kuntoisia sitten kun tulee teini ikään ei siskon vanhat kelpaa saat olla varma..säästä nyt kun voit.

Meillä oli ihan sama kelpasko vai ei. Äiti alko aina leikkimään jotain marttyyriä jos mulle ei "kelvannut" siskon vanhat. Ikäeroa puoltoista vuotta ja sisko on mua päätä pidempi, ja paljon laihempi. Ja jalatkin ihan eri malliset ja silti oli pakko änkee sen vanhat kengät jalkaan ja nyt on jalat pilalla. Hyvä jos sain ees omia alusvaatteita.

Sepä se. Tavaraa on hirveästi eikä viitsisi ostaa turhaan :/ No sukulaiset eivät ole kuopuksen toiveita edes kyselleet :whistle: Luonnollisesti esikoisen toiveet on ykkössijalla :headwall: Mutta nyt siis itsellekin tuottaa tuskaa miettiä että mitä sinne pakettiin laittaisi.

Mekon ostin kuopukselle tänään =) Ihanan punaisen mekon lindexiltä minkä tyttö saa laittaa jouluna päälleen ja sitten 1v kuvaukseen =) Esikoisen mekko on lähtenyt jo kiertoon :D

Meillä taitaapi olla aika saman ikäiset lapset, meidän kuopus kun täytti lokakuussa vuoden.
Ehkä tää ongelma tosiaan lähtee sitä mukaa kun lapset kasvaa ja nuorempikin osaa itse toivoa yhtä sun toista :)

Meillä taitaapi olla aika saman ikäiset lapset, meidän kuopus kun täytti lokakuussa vuoden.
Ehkä tää ongelma tosiaan lähtee sitä mukaa kun lapset kasvaa ja nuorempikin osaa itse toivoa yhtä sun toista :)

Meillä esikoinen täytti 4v lokakuussa. Kuopus täyttää vuoden helmikuussa =)
Totta, nyt kuopuksen mielestä parasta onkin esikoisen lelut joihin esikoisen mielestä ei saa koskea :D
Tuntuu vaan itsestä kurjalta kääriä esikoiselle lahjoja pakettiin eikä kuopukselle meinaa keksiä mitään, vaikka pienin ei itse vielä ymmärräkään jäävänsä vähemmälle.

meillä vauva perii isoveljeltänsä ainakin vaatteet. tuskin kovasti tullaan sille ostaan ainakaan ennenkun käyttää veljenkanssa samaa kokoo. lelutkin varmaan perii. on vaan vuosi ikäeroo ni en tiiä sit mitä kaikkee saa uutena ostaa samaanaikaan molemmille. pyörät tms.

Arkivaatteet ovat menneet paljolti isomman vanhat, mutta juhlavaatteita ja joitakin oman näköisiä tyylikkäitä on hankittu ja se on ollut kaikkia ilahduttava ratkaisu :).

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Onko väliä jos hyvän kuntoisia sitten kun tulee teini ikään ei siskon vanhat kelpaa saat olla varma..säästä nyt kun voit.

Meillä oli ihan sama kelpasko vai ei. Äiti alko aina leikkimään jotain marttyyriä jos mulle ei "kelvannut" siskon vanhat. Ikäeroa puoltoista vuotta ja sisko on mua päätä pidempi, ja paljon laihempi. Ja jalatkin ihan eri malliset ja silti oli pakko änkee sen vanhat kengät jalkaan ja nyt on jalat pilalla. Hyvä jos sain ees omia alusvaatteita.

:laugh:
anteeksi :ashamed:

Mulle olisi kyllä kelvanneet siskon vanhat, mutta valitettavasti mä olen isompi. En siis iso minäkään ja 4 vuotta meillä on ikäeroa, mutta sisko on sellanen säälittävä kuivankesänkusiainen :heart: Menin siitä ohi vissiin joskus 13 tai 14 -vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

:laugh:
anteeksi :ashamed:

Mulle olisi kyllä kelvanneet siskon vanhat, mutta valitettavasti mä olen isompi. En siis iso minäkään ja 4 vuotta meillä on ikäeroa, mutta sisko on sellanen säälittävä kuivankesänkusiainen :heart: Menin siitä ohi vissiin joskus 13 tai 14 -vuotiaana.

Juu, miekin iso siskoa isompi mutta en siis pidempi. Housun lahkeet olis pitäny taittaa kaksin kerroin ja todennäkösesti jättää perseen alapuolelle, eikä niitä olis siltikään saanut kiinni. Jos näin totta puhutaan, niin mä olen tullut äitiini, 160cm ja 60kg ja kaiken lisäksi vaalea, sisko tullut isään 175cm ja just ja just 50kg ja tumma. :D
Ja se mitä mä sanoin että jalat pilalla, niin se on kyllä aikas totta. Kun mulla sellainen leveä ja "pyöreä"kärkinen jalka, niin siskolla ihan ohut, ja sen tosi kapeita kenkiä kun on joutunut koko pienen ikäni pitämään, niin mulla taipuu ulommainen varvas edellisen alle. Ja kaksi ulommaista kasvaa kylellään kun on pitänyt mahtua tiukempaan :/
Toppeja sentään sain ihan omia, ja melkeistään annoin niitä iso siskolle, kun jäivät mulle pieniksi. Toisilla kun on tissit, ja toisilla ei :laugh:

No osa vaatteista menee kyl suoraan isosiskolta pienemmälle..suurin osa kyl noistakin mitä esikoinen käytti aikoinaan,on tullut käytettynä. Siistikuntoista tavaraa,niin mitä sitä poiskaan heittämään. Ja silti,kuopuskelle,niinkuin esikollekin ostetaan välillä aina jotain uuttakin.Ja niitä vanhoja,mitä ei enää käytetä, laitan sit takas anopillepäin,mistä ne tulikin.

Meillä 2 tyttöä 5 ja 7 veet ja kyllä se niin menee että isommalta pienemmälle =) tosin ostetaan kyllä ihan uusiakin pienemmälle esim. sukkahousut on semmosia mitkä esikko kuluttaa ihan puhki joten joutuu/saa ostaa uusiakin :D ja ne menee nyt niin että nuorempi on saman kokonen kun esikko oli 6 vuotiaana joten suoraan siirtyy vaatteet käyttöön kun pieneksi jää esikolta ... päiväkodissa huutavat kuulema välillä isosiskon nimellä kuopusta kun samat talvivaatteet kun siskolla viimevuonna ja tosin ovat kuin samasta puusta veistetyt muutenkin :whistle: :laugh:

Juu, miekin iso siskoa isompi mutta en siis pidempi. Housun lahkeet olis pitäny taittaa kaksin kerroin ja todennäkösesti jättää perseen alapuolelle, eikä niitä olis siltikään saanut kiinni. Jos näin totta puhutaan, niin mä olen tullut äitiini, 160cm ja 60kg ja kaiken lisäksi vaalea, sisko tullut isään 175cm ja just ja just 50kg ja tumma. :D
Ja se mitä mä sanoin että jalat pilalla, niin se on kyllä aikas totta. Kun mulla sellainen leveä ja "pyöreä"kärkinen jalka, niin siskolla ihan ohut, ja sen tosi kapeita kenkiä kun on joutunut koko pienen ikäni pitämään, niin mulla taipuu ulommainen varvas edellisen alle. Ja kaksi ulommaista kasvaa kylellään kun on pitänyt mahtua tiukempaan :/
Toppeja sentään sain ihan omia, ja melkeistään annoin niitä iso siskolle, kun jäivät mulle pieniksi. Toisilla kun on tissit, ja toisilla ei :laugh:

Noi toi kenkäjuttu on kyllä oikeesti aika kauhee :o

Mä vihaan vaatteitten ostamista, kerroin sen jo jossain "nuoret äidit on kaikki paskoja mutseja" -ketjussa. Viime vuotinen talvitakki oli siskon vanha, mutta se on jo niiiiiiin kulahtanut, ettei sitä enää kehtaa päälleen vetää. Niinpä mulla ei ole talvitakkia ollenkaan, kuljen ohuessa fleecessä. Mulla nousee verenpaine samantien pilviin, kun ajattelenkin sitä vaatekauppaan puskemista ja eri takkien sovittamista :o

Yhteistyössä