Te keiden miehet matka töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halinappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halinappi

Aktiivinen jäsen
09.09.2006
2 491
0
36
Mies ehdotti että jos hän hakis yhteen yritykseen töihin missä ois pääasiassa matkatöitä, koska siinä ois palkka jo parempi ja ois hänen oman alansa töitä. Tällä hetkellä ei tee oman alan töitä, mutta on kuitenkin vaki duuni.
MIten tollanen matka työ käytännössä onnistuu? Mitesn itse koette sen kun mies on toisella paikkakunnalla esim. viikon tai kaksi kerrallaan?
Kun mietin että miten sitten ehtii suhdetta hoitamaan jne? ja miten lapset suhtautuis siihen että isi on poissa aina viikot ja esim. vkoloput kotona...??

Meillä toimii, mies matkustaa paljon ulkomailla ja on välillä pitkiäkin pätkiä poissa. Tulee sitten kotiin ja sotkee kaikki miun tekemät kuviot..... Rankkaa on välillä, mutta toimii kun sen päättää.

Mun mies on jonkinverran hommissa ulkomailla tai muualla suomessa, musta se on aika ikävää.
Viime kesänä olin 3,5kuukautta pojan kanssa kaksin, aika rankaa oli välillä, onneksi poika oli vielä niin pieni.

Meillä mies reissussa jopa 6vk kerrallaan. Voisi jopa sanoa, että suhde on paremmalla tolalla, kuin että mies tekisi töitä kotoaan. Kun mies tulee kotiin, niin eipä silloin niin kauheesti tapella! lapset tottuivat kerrasta, että isi tekee töitä muualla ja sitten tulee kotiin. Mies jaksaa paljon paremmin touhuta lasten kanssa, kuin ennen. Jos joku hätä tulee, niin pääsee 9tunnissa takaisin suomeen. Välillä itsellä on raskasta, kun ei saa lapsia hoitoon, mutta mutta.. Mielummin näin, kuin mies tekisi kotoaan töitä!

MEillä taas tapeltiin ja kovasti aina. Suuret odotukset aina siihen yhteiseen aikaan, ja sitten kun mies nukkuikin vaan univelkaa pois, niin ei kivaa ollut. Ja jos ei nukkunut, niin oli koko ajan kauhea tarve tehdä jotain ja nauttia ajasta, koska kohta toinen taas häipyisi.
Ja tosiaan tuntui että tuli sotkemaan vaan kotikuvioita.
Myös se että olet aina yksin lasten kanssa, oli aika rasittavaa. Yksinhuoltajan kaikki tietää olevan yksin, mutta entäs kun olet naimisissa, ja silti yksin...
Istuttiin sitten nokakkain, ja päätettiin että jos yhdessä jatketaan, niin miehen pitää työpaikkaa vaihtaa. Niin teki, ja nyt menee taasen loistavasti.
Mutta tämä siis vain meidän tarina. MItään yksiselitteistä vastausta ei ole, koska on niin erilaisia ihmisiä, erilaisia matkatöitä, ja erilaisia lapsia jne jne...

Mua vaan jotenkin hirvittää se että mies lähtis nyt matkatöihin. Poitsu on nyt 2v 8kk ja tyttö on 5kk. Että jos menis matka töihin että vierastaako sitten tyttö isäänsä kun käy kotona ja sittenm miten pärjään lasten kanssa viikot kun pojalla on todella kova uhma päällä tällä hetkellä eikä meinaa välillä mitään otetta saada. Ku mies kuitenkin siitä työstä haaveilee juuri mm paremman palkan takia että pärjättäis rahallisesti paremmin. En tiiä löydettäiskö me yhteistä säveltä tähän...

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Itse en suostuisi että mies olisi poissa kotoa ja matkatöissä.

No mä oon kans ollut tässä aika kielteisellä kannalla... Ja mies on nyrpistelly nenää kun en suostu ajatukseen... siks tässä aloin kysellä että mitä se sitten käytännössä ois...

Meidän tyttö oli 1kk, kun mies lähti neljäksi viikoksi ruottiin töihin.. Eipä sen ikäinen vielä vierasta. nuorimmaisen ollessa 1v, mies aloitti uudestaan reissuhommat. Ei ole minkäänlaisia vieraantumisia olemassa. Lapset tykkää, kun isi tulee jälleen kotia.. Ja kohta ne odottaa, että milloin isi taas lähtisi :D. Luottamus täytyy toimia näissä asioissa. Myös se, että itse päättää, että minä pärjään kotona lasten kanssa. Oletteko nuoripari vielä? VArmaan sekin vaikuttaa, ettei raskisi toisesta luopua

Meilla on miehen tyonkuvaa kuulunut aina matkustaminen. Ympari maailmaa on tyokentta. Viime vuosien aikana matkapaivia on ollut n 200 vuodessa, eli todella paljon. Nyt Sporessa oloaikana vahemman ja taalla homma on tanne enemman suuntautunuttta. Eilen lahti 4 pv Hong Kongiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Itse en suostuisi että mies olisi poissa kotoa ja matkatöissä.

No mä oon kans ollut tässä aika kielteisellä kannalla... Ja mies on nyrpistelly nenää kun en suostu ajatukseen... siks tässä aloin kysellä että mitä se sitten käytännössä ois...

Jos kerran tunnet noin.Niin kerro miehellesi että haluat jatkaa samoin kun tähänkin asti.Ei sinun miehesi ole mikään pakko ottaa sitä työtä vastaa.Eikä sinun heti annettava periksi.Sä et voi antaa periksi sen takia mitä muut täällä kertoo.Jokaisella perhe ja luonne erilaiset sekä parisuhde sekä ajatukset.
Teet niinkuin tunnet etkä sen mukaan mitä muut tykkäävät tai sanovat,se on sun mies ja sä elät sen kanssa eivät toiset.

meillä oli mies muutaman kuukauden töissä silleen että nähtiin 2vkon välein se normi viikonloppu ja täytyy sanoo etten ikinä sellaseen enään suostuis! :o se oli lapsille(kin) tosi raskasta aikaa ja se viikonloppu jonka isi oli kotona,oli sit yhtä itkua kun kaikilla kamala ikävä ja hirveesti odotettu sitä tulemista ja sitten se aika oli niin rajallinen...mitään ei keretty tehdä ja paineet purkautu itkuna,kiukutteluna,pääkipuna jne.

että jo pienten lasten kannalta en enään suostuis koskaan tuommoseen,isi on niin tärkee lapsille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja BisBis:
Meidän tyttö oli 1kk, kun mies lähti neljäksi viikoksi ruottiin töihin.. Eipä sen ikäinen vielä vierasta. nuorimmaisen ollessa 1v, mies aloitti uudestaan reissuhommat. Ei ole minkäänlaisia vieraantumisia olemassa. Lapset tykkää, kun isi tulee jälleen kotia.. Ja kohta ne odottaa, että milloin isi taas lähtisi :D. Luottamus täytyy toimia näissä asioissa. Myös se, että itse päättää, että minä pärjään kotona lasten kanssa. Oletteko nuoripari vielä? VArmaan sekin vaikuttaa, ettei raskisi toisesta luopua

Ollaan 5,5 vuotta oltu yhdessä ja 2 vuotta siitä avioliitossa.....

Meillä mies ollut aina matkatyössä.Lapset tottuneet alusta alkaen että isi poissa tietyt viikot ja niitä seuraa kotona oloa. No eipä nuorempi kyllä osaa ikävöidäkään.
Itse en osaa kuvitella meille tilannetta, että mies tulisi joka ilta klo 17 kotiin. Ja parisuhde toimii paremmin, kun aina kerkiää tuleen ikävä kun ei toisia katsella aina.
Ainut miinus reissuhommissa on pojan 4v ikäväkohtaukset, se että asioiden hoitamista saa välillä todenteolla sutvia, että pääset esim kampaajalle tms mihin ei lapsia voi ottaa mukaan. Meillä onneksi laaja tukiverkosto että pääsen miehen poissaollessakin huokaiseen.

Lisään vielä ettäisin ollessa kotona, hän omistautuu 100% lapsilleen ja näin ei (meillä) tapahtuisi jos näkisivät joka päivä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiken takana on nainen:
Meillä mies ollut aina matkatyössä.Lapset tottuneet alusta alkaen että isi poissa tietyt viikot ja niitä seuraa kotona oloa. No eipä nuorempi kyllä osaa ikävöidäkään.
Itse en osaa kuvitella meille tilannetta, että mies tulisi joka ilta klo 17 kotiin. Ja parisuhde toimii paremmin, kun aina kerkiää tuleen ikävä kun ei toisia katsella aina.
Ainut miinus reissuhommissa on pojan 4v ikäväkohtaukset, se että asioiden hoitamista saa välillä todenteolla sutvia, että pääset esim kampaajalle tms mihin ei lapsia voi ottaa mukaan. Meillä onneksi laaja tukiverkosto että pääsen miehen poissaollessakin huokaiseen.

Lisään vielä ettäisin ollessa kotona, hän omistautuu 100% lapsilleen ja näin ei (meillä) tapahtuisi jos näkisivät joka päivä!

Itsellä aivan samanlaiset aatteet tuosta ikäväasiasta. itse hymyilen, kun kaveri 'parjaa' miestään :D itsellä vähemmän sanottavaa nykyisin, kun on oikeesti ikävä

Yhteistyössä