te, jotka teette vauvanruuat itse! help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kokki"

Vieras
Eli oletteko käyttäneet pakastesuikalejuureksia? Sellainen 180g pussi? Kaadoin just perunoiden sekaan mut huomasin et niissä on lanttua.. Lanttua ei muistaakseni suositeltu alle 1v nitraatin takia? Uskaltaisko tuota nyt kuitenki antaa, jos vähän poimii lanttusuikaleet vaikka pois.. Vauva kohta 6kk ja syö jo kalaa, lihaa..

Hassua kun äippäpakkauksen mukana tulleessa ruokavihkosen ohjeissa lukee pakastevihannekset...

Kiitti jos joku valaisee tyhmää :)

Olen silti antanut. Se määrä mikä noissa on lanttua, on aika pieni... Ja ne määrät mitä vauva soossia syö, on vielä pienempiä. Mahaan asti menee ehkä pähkinän kokoinen mytty kerrallaan

Minä tein soseet aina tuoreista kasviksista... Siis keitin porkkanan erikseen, kukkakaalin ja parsakaalin samassa, höyrytin maissin ja kesäkurpitsan. Kaikki kypsiksi asti. Sit vaan samaan isoon kattinaan ja sauvasekoittimella hienoksi. Pakastin sen kokoisia annoksia, että päivän pari kesti se purkki.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Olen silti antanut. Se määrä mikä noissa on lanttua, on aika pieni... Ja ne määrät mitä vauva soossia syö, on vielä pienempiä. Mahaan asti menee ehkä pähkinän kokoinen mytty kerrallaan

Meidän 5 kk vauva syö päivässä 2 sosepurkkia ja mahaanhan se kaikki menee :D Vaikea kuvitella että pähkinän kokoisen möykyn siitä mahaansa vaan saa. En usko, ehkä puhut vasta soseiden maistelijoista, mutta kyllä soseita täyspäiväisesti syövä nyt enemmän syö mahaansa kuin pähkinän verran. Mihinkä ne kaksi purkillista muka katoaa jos ei mahaan, kun purkit tyhjenee pohjia myöten aina...Naamalta lusikoidaan sitä mukaa suuhun kun tulee suupielistä poi.

Siinähän on lanttua vain alle 50 g. Sen kun jakaa monelle eri aterialle, niin määrä on niin pieni, että voi sanoa, että suorastaan olematon. Ja varsinkin jos ensi kerralla teet ilman lanttua, niin ole ihan huoleti.

Kiitti kommenteista. Juu kyllä tämäkin ukkeli vetäisee purkin, joskkus 1,5:kin kerralla, 2prk/päivä ja illalla puurot. Ehkä mä sitten yritän kalastella ne lantut pois lautaselta :).

Alkuperäinen kirjoittaja mitäh?:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Meidän 5 kk vauva syö päivässä 2 sosepurkkia ja mahaanhan se kaikki menee :D Vaikea kuvitella että pähkinän kokoisen möykyn siitä mahaansa vaan saa. En usko, ehkä puhut vasta soseiden maistelijoista, mutta kyllä soseita täyspäiväisesti syövä nyt enemmän syö mahaansa kuin pähkinän verran. Mihinkä ne kaksi purkillista muka katoaa jos ei mahaan, kun purkit tyhjenee pohjia myöten aina...Naamalta lusikoidaan sitä mukaa suuhun kun tulee suupielistä poi.

Joo... No mun kohta 7-kuinen syö tosi vähän muuta, roikkuu rinnalla sitten... Kun täysimetin sen puoli vuotta, niin ei olla vielä päästy oikeen soseitten makuun. muutama lusikallinen menee päivässä yhteensä

Ai olikin tullu vielä lisää kirjoituksia, en huomannutkaan.. Okei, otan enimmät pois kuitenkin lautaselta. Aika jännä, kun siinä äitiyspakkauksen ohjevihkosessa puhutaan vain juuressuikaleista, että niitä voi käyttää ja monessa ohjeessakin mainitaan. Pitää olla ens kerralla tarkempi. Tekstissä toki sanottiin että näitä ja näitä ei saa antaa nitraatin takia. Kiitti kaikille :)

Yhteistyössä