Te jotka syötte kevyesti. Mitä söitte/ syötte tänään? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Itse:

aamulla: 1 kanamuna + rasvatonta jugurttia marjojen kanssa ja pähkinöitä, coffee americano ja vihreä teetä.
päivällä: pelkästään salattia/ missä on retiisia ja paljon vihreitä yrttejä ja paistettua juustoa.
nyt: syön sen, IMG 0492 kalaa on paistettu kokosöljyssä ja vihannekset höyryssä tein, .....paitsi lapsille vielä kesäperunoita ja jugurtti/ majoneesikasteketta.
illalla: teen just kana kasviskeittoa/ .....lapsille kana nuudellikeittoa erikseen.
illalla: Marja/rasvaton piimä smooth.

Teen myös pian kakun ja varma tulee raskasta :D mutta pidän nyt kovan linjan. Kun synnytän niin vielä kovemman linjan aloitan tai ainakin 10pv putsaus ohjeelman teen.

Aamupalalla kahvia paljon sekä maustamatonta jogurttia itsetehdyn vähäsokerisen hillon sekä talkkunajuhojen kera.

Lounaaksi banaanin ja Pirkka-smoothien

Välipalaksi lihapiirakka ketsupilla (joojoo, se siitä keveydestä) ja iso lasi rasvatonta maitoa.

Ja päivällinen venynee iltapala-aikaan, joten ne sit yhdessä sisältävät kaurahiutaleita sisältävään "pitsa"pohjaan tehdyn sieni-sipuli-piirakka-pitsan. Juu, ja päälle kiskon kaksi olutta tai kuivaa siideriä.

Tiibi ei kovin kevyeltä kuulosta mutta ei paljon olekaan :D. Toisalta ei minunkaan ruokaa ole ihan kevyemmästä päästä kai... mutta ei vielä ihan kovia muutoksia voi tehdä ennen kun synnytän, yritän vaan suht kevyesti syödä, eikä isoja aterioita.

Tiibi ei kovin kevyeltä kuulosta mutta ei paljon olekaan :D. Toisalta ei minunkaan ruokaa ole ihan kevyemmästä päästä kai... mutta ei vielä ihan kovia muutoksia voi tehdä ennen kun synnytän, yritän vaan suht kevyesti syödä, eikä isoja aterioita.

Mä olen itseasiassa tullut tulokseen, että jos mun tekee työpäivän aikana kauheasti mieli jotain, niinkuin tänään tota lihistä maidolla, niin mun on parasta syödä se. Koska ellen syö, himoan sitä vielä nukkumaan mennessäkin ja sit olen mässännyt herra ties mitä muuta turhaa kun lihapiirakkaa ei ole kotona.

Aamulla söin 120g maustamatonta rahkaa ja lisukkeena 2rkl pellavasiemenrouhetta + appelsiinimango-keittoa. Litra vettä.

Välipalaksi 0,7l vihreää teetä hunajalla.

Äsken söin kaksi täusjyväleipää avokadolla ja lisäksi litra vettä.

Illalla syön vielä omenapiirakkaa ja tässä päivän mittaan tulee vettä juotua sellaset about 3 litraa.

Mä olen itseasiassa tullut tulokseen, että jos mun tekee työpäivän aikana kauheasti mieli jotain, niinkuin tänään tota lihistä maidolla, niin mun on parasta syödä se. Koska ellen syö, himoan sitä vielä nukkumaan mennessäkin ja sit olen mässännyt herra ties mitä muuta turhaa kun lihapiirakkaa ei ole kotona.

Niin sekin voi olla totta :). Itselläkin on rankkaa välillä, mutta kun pidän joku aika kovan linjan niin siihen tottu.

Aamulla söin 120g maustamatonta rahkaa ja lisukkeena 2rkl pellavasiemenrouhetta + appelsiinimango-keittoa. Litra vettä.

Illalla syön vielä omenapiirakkaa ja tässä päivän mittaan tulee vettä juotua sellaset about 3 litraa.

Alku kuulosta hyvältä :).

Aamupala jäi väliin siis vain kahvia 2 kuppia.
lounas, pieni annosa lapinukonkeittoa ja 2 palaa rusileipää, omena
Välipala, kahvi ja omena
Illallinen, possuwokki jossa runsaasti lehtikaalia
iltapala marjasmoothie

Kahvia maidolla
Pinaattikeittoa (itsetehty, tällä kertaa rasvattomaan maitoon, yh..), kananmuna, yksi tumma leipä voilla
Intialaista tein päivälliseksi; riisiä, naanleipää, linssikastiketta, mintturaitaa
Omena-kaurapaistos jälkkäriksi, ehkä syön, ehkä en
Tummaa suklaata otin jossain vaiheessa yhden palan

Illalla marjoja sitten ja jotain kasviksia, kun jäi niin vähälle päivällä

Kaksi kuppia kahvia maidolla
jugurttia+mango smoothina
salaattia, pähkinöitä ja kiivi
possun sisäfilettä, sieniä, vähän perunaa, salaattia, tomaattia, kurkkua, porkkanoita, ihan vähän smetanaa+avocadoa+chiliä+sitruunaa

Mikä tarve sulla on laihduttaa? Sähän olet laiha jo valmiiksi. Älytön ruokavalio.

Aamupala: 2 leipää juustolla ja kurkulla, teetä, tuoremehua
Lounas: 2 omenaa
Päivällinen: lohta, parsakaalia, kukkakaalia ja riisiä, rasvatonta maitoa
iltapala: pulla ja kaakao

Kaloreita n. 1400.

Aamulla munakasta ja ruisleipä pekonilla, lounaalla pari lautasellista possua ja jotain salaattia ja maitoa, välipalaksi proteiinirahkaa ja purkillisen tonnikalaa ja päivälliseksi makkaraa ja ranskalaiset. Iltpalaksi otan ehkä tonnikalapizzan ja pari siideriä. :)

Minkälainen wokki se on missä on kaalia? :P
Paitsi huom, en syö sellaista lihaa. Mutta kaali kiinostaa, esim kanan kanssa voin tehdä. Kanan syön hyvin harvoin, kaloja enemmän ja kasviksia.
Etkö koskaan syö kiinalaista ruokaa? Siinä käyttään usein kaalia (kiinankaalia useimmiten) ? Mä käytän lehtikaalia kun sitä kasvaa omalla kasvimaalla, wokkaan siis lihan, kasviksia (mukaanlukien lehtikaali), vähän täysjyvänuudeleita ja heitän vaihtelevasti jotain kastiketta mausteeksi, yleensä osterikastiketta.

Aamupala jäi kun piti rientää säilöntäpuuhiin, pelkkä kermakahvi siis (kevyt ja kevyt...)
Lounas oli kalakeittoa, jälkkärinä turkkijugua ja kauraomenapaistosta.
Äsken maistoin omena-chili-chutney'ani juuston päällä, saatan ottaa vielä kalakeittoa.

En tiedä, onko tää nyt niin kevyesti, mutta tässä tän päivän syömiset:
- Aamulla kuppi kahvia, ruispalaa, kinkkua ja juustoa päällä
- Lounas itsetehty kasvissosekeitto, ruisleipä Oivariinilla, banaani
- Nyt illalla taas kasvissosekeittoa, pieni sämpylä, maustamatonta jugurttia, jossa seassa hunajaa.

Näillä mennään melkein päivittäin. Iltapalaksi vielä leipää ehkä. En juuri ikinä syö mitään suklaata, makeita herkkuja ym. mitä muut syö päivittäin. Olen aina ollut hoikka.

Maitorahkaa ja bonaa aamupalaksi + kahvia

Jauhelihakeittoa lounaaksi (kukkakaali, parsakaali, + vihannekset ja jauheliha, ei pottua)

Välipalaksi banaani ja cashew pähkinöitä

Päivälliseksi samaa keittoa (en jaksanut kokata)

Iltapalaksi joko maitorahkaa tai 2 palaa jälkiuunileipää. (klo 19) jossain vaiheessa (21-22) banaani ja pähkinöitä.

Ja tietty vettä. ja kahvia.

Söin aika tyypilliseen kasvisvoittoiseen tapaani tänäänkin. En syö muuta lihaa kuin kalaa... Aamulla kaurapuuroa mustikkakeiton kera sekä kourallinen pähkinöitä ja kahvia. Lounasaikaan 2 ruisleipää juuston ja kasvisten kera. Välipalaksi juustoleipä ja jogurtti ja toisena välipalana suklaatorttua ja kahvia. Päivälliseksi lohikiusausta ja kasviksia ja jälkkäriksi sitruunakakkua ja teetä. Iltapalaksi syön kaksi ruisleipää juuston ja kasvisten kanssa, pähkinöitä, ja ehkä banaanin ja omenan. Ja vihreää teetä.

Ei ehkä sittenkään niin kevyt mutta tuossa on paljon kasviksia. :D Ja normaalipainoinen olen, hoikka ja sopivan muodokas. :)

Aamulla meni vain kahvia ja vettä. Lounas kanaa, salaattia, mozzarellaa, tomaattia ja oliiveja. Salaatti oli aika iso niin että söin vain puolet. Välipala maustamaton jogurttirahka. Iltaruoka oli se toinen puolikas salaatista.
Jos iltanälkä iskee niin taas jogurttirahka.

Yhteistyössä