Te jotka syötte säännöllisesti maitohappobakteeria!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
Kuinka paljon olette sairastelleet / tai lapset sairastelleet jos lapset saavat maitohappobakteeria?

Meillä syöty säännöllisesti muutama kk,sitä ennen syötiin harvakseltaan. Pientä flunssaa on ollut,ei muuta.

Ei niitä jatkuvasti saa syödä, vaan kuuriluontoisesti. (Eri asia niillä, joilla joku sairaus vaatii syömään maitohappobakteereita nonstoppina).

Meillä kolme lasta eikä ikinä olla maitohappobakteereja syöty. En muista edes koska viimeksi ollut kuumetautia. Pieni flunssa oli keskimmäisellä syyskuussa. Sitä ennen on sairasteltu melkein kaksi vuotta sitten.

Nyt otettiin kun isäntä alkoi yrjöillä, ja muuten tarpeen tullen tai kuurina ulkomaanmatkan tai antibioottikuurin varalle. Gefilus-mehut tmv. on aika hyviä jos haluaa pitää yllä jonkinlaista "suojaa", niitä kai voi nauttia jatkuvasti.

Ei niitä jatkuvasti saa syödä, vaan kuuriluontoisesti. (Eri asia niillä, joilla joku sairaus vaatii syömään maitohappobakteereita nonstoppina).

Miksi niitä ei saisi syödä jatkuvasti?
Meillä on syöty ehkä pari vuotta ja erittäin terveitä lapsia nykyään :) Ennen sairastettiin joka hemmetin lenssu mitä päikyssä oli!
Tulee kyllä muutaman kerran vuoteen ehkä noin viikon taukoja jos sattuu tabletit loppumaan ja ei kerkeä/muista hakea uusia...

Itsekin mietin että saako syödä jatkuvasti?!

meillä aloitettiin syömään kun lapsi meni kouluun. Nytkin siellä kiertää vatsatauti eskarilaisia,ja paha tauti onkin.

Miksi ei saisi syödä? Mä olen herkän vatsani kanssa syönyt niitä 1,5 vuotta (pieniä taukoja välissä) eipä oo enää iskenyt kaikki maailman vatsapöpöt mistä ennen sai kärsiä jatkuvasti!!

[QUOTE="vieras";27486294]Miksi niitä ei saisi syödä jatkuvasti?
Meillä on syöty ehkä pari vuotta ja erittäin terveitä lapsia nykyään :) Ennen sairastettiin joka hemmetin lenssu mitä päikyssä oli!
Tulee kyllä muutaman kerran vuoteen ehkä noin viikon taukoja jos sattuu tabletit loppumaan ja ei kerkeä/muista hakea uusia...[/QUOTE]

Muuttaa suoliston normaaliflooran -> bakteerit muuttuvat vastustuskykyisemmiksi.

Muuttaa suoliston normaaliflooran -> bakteerit muuttuvat vastustuskykyisemmiksi.

Millä perusteella bakteerit muuttuvat vastustuskykyisemmiksi? Eikös se mene niin, että kun suolistossa on paljon niitä hyviä bakteereja, niin ne syrjäyttävät ne huonot bakteerit, ei ole pahoilla bakteereilla tilaa elää (näin niinkuin " kansankielellä " selvitettynä). Sitten taas jos söis paljon antibiootteja tms. bakteereja tappavaa, niin bakteerit muuttuu vastustuskykyisemmiksi.

Nyt on varmaan jollain muulla mennyt floorat ja vellit sekaisin? Vai oonko mää ihan väärässä?

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Eli jos / kun lopettaa syömisen,voi sairastua jatkossa hyvinkin herkästi?

Olisiko fiksumpaa syödä vaikka 2 kertaa viikossa säännöllisesti noita,tai sitten aina 2 vkoa kerrallaan ja pitää viikon tauko tms..?

olemme nyt kahden vuoden ajan syöneet säännöllisesti maitohappobakteereita ja d-vitamiinia; kunnon flunssaa ei ole tullut kellekään koko aikana. Sitä ennen flunssa / kk syyskuun ja toukokuun välillä...

Maitohappobakteereita napsitaan pillereinä arkiaamuisin (harvoin viikkonloppuna tai lomalla kotona) niinä aamuina kun lapset eivät juo tai syö Gefilustuotteita (tai vastaavia). D-vitamiinia lapsille olen antanut 20 mkrogrammasta / pv, itse syönyt enemmän.

Isäntä ei ole noita nauttinut; hänkin on pysynyt terveenä kun lapsetkin ovat olleet terveenä.

[QUOTE="Vieras";27486444]Millä perusteella bakteerit muuttuvat vastustuskykyisemmiksi? Eikös se mene niin, että kun suolistossa on paljon niitä hyviä bakteereja, niin ne syrjäyttävät ne huonot bakteerit, ei ole pahoilla bakteereilla tilaa elää (näin niinkuin " kansankielellä " selvitettynä). Sitten taas jos söis paljon antibiootteja tms. bakteereja tappavaa, niin bakteerit muuttuu vastustuskykyisemmiksi.

Nyt on varmaan jollain muulla mennyt floorat ja vellit sekaisin? Vai oonko mää ihan väärässä?[/QUOTE]

Liika "hyvien bakteerien" liiallinen kanta aiheuttaa suolistofloorassa epätasapainon.

Ai kauhee, kun allergiasairaalan lääkäri ei muistanut mainita, että näitä ei saa syödä koko ajan. Lääkäritkään ei enäää tiedä. Onneksi tältä palstalta löytyy aina faktat.

Liika "hyvien bakteerien" liiallinen kanta aiheuttaa suolistofloorassa epätasapainon.

No ei sulla nyt taida oikein olla faktaa? Mitä tämä epätasapaino käytännössä aiheuttaa? Olisko sulla mitään linkkiä tähän?

Varmaan voi ollakin jotain haittaa, en sitä sano, kun en oo asiaan perehtynyt. Onhan se monessa asiassa niin, että liika on liikaa ja kohtuus kaikessa. Mutta et säkään nyt kovin asiantuntevalta vaikuta.

Mistähän sitä faktaa saisi??
Minua ahdistaa tuo paha vatsapöpö mikä täälläpäin nyt jyllää! Olen lisäksi diabeetikko,ja raskaana. Mielellään välttäisi pahimmat taudit (tietenkin),mutta olisi hyvä tietää jos oikeasti haittaakin on! Varsinkin kun näitä lapsillekin syöttää!!

[QUOTE="...";27486392]Miksi ei saisi syödä? Mä olen herkän vatsani kanssa syönyt niitä 1,5 vuotta (pieniä taukoja välissä) eipä oo enää iskenyt kaikki maailman vatsapöpöt mistä ennen sai kärsiä jatkuvasti!![/QUOTE]

Vatsan normaalien bakteerien tuotanto vähenee kun sinne jatkuvasti tulee ulkopuolelta maitohappobakteereita eli vatsan ei tarvi enää pitää yllä omaa bakteerikantaa ja näin ollen elimistö tulee ns. riippuvaiseksi niistä maitohappobakteereista.
Jugurtit ja hapankaalit on ihan eriasia koska niissä ei ole lähellekään sitä määrää maitohappobakteereja kuin noissa valmisteissa ja tuskin nyt kukaan vetää hapankaalia/jugurttia jatkuvalla syötöllä..

Vatsan normaalien bakteerien tuotanto vähenee kun sinne jatkuvasti tulee ulkopuolelta maitohappobakteereita eli vatsan ei tarvi enää pitää yllä omaa bakteerikantaa ja näin ollen elimistö tulee ns. riippuvaiseksi niistä maitohappobakteereista.
Jugurtit ja hapankaalit on ihan eriasia koska niissä ei ole lähellekään sitä määrää maitohappobakteereja kuin noissa valmisteissa ja tuskin nyt kukaan vetää hapankaalia/jugurttia jatkuvalla syötöllä..

Saanko kysyä mihin lähteeseen perustuu kirjoituksesi? Minä en ainakaan googlettamalla löydä kuin lukuisia hyviä syitä syödä jatkuvasti maitohappobakteereita...

KÄytän itsekin maitohappoja suht säännöllisesti, enkä ole vielä mistään kuullut sen olevan riskialtista.Voiko niin moni farmaseutti ja luontaislääkekaupan myyjä olla väärässä? Purkeissa pitäisi myös lukea niiden riskeistä, jos sitä olisi.Ja netistä voi plarata lisää tietoa, eikä omat hälytyskelloni ole vielä kilisseet.

Mieluummin maitohappoa kuin kahvia tai teetä, jotka ovat mielestäni vielä vaarallisimpia kuin maitohappo. Jos siis lähdetään vaarallisuutta ja riskejä miettimään ;)

Yhteistyössä