Te jotka synnyttäneet viikon 30 tienoilla?

mulla synnytys käynnisty lapsiveden menolla rv33+. kysessä kaksosraskaus, jonka takia varmaan niin aikasin vedet meni. mulla synnytystä yritettiin pysäyttää melko voimakkaalla lääkityksellä. reilut 12 tuntia estolääkitystä jatkettiin, mutta kun ei auttanut niin sitten annettiin lasten syntyä. meillä pienet painoi 1990 ja 1830, kummatkin hengitti itse, ja olivat muutenki terveitä. sairaalassa olivat yht. 2 vkoa kasvamassa. alkuun seurattiin sykettä ja veren happiarvoja, eli olivat piuhassa kiinni koko ajan, tätä reilu viikko, sitten olivat loppuajan uniapneapatjalla. meillä keskosuudesta ei ole jäänyt mitään. kasvussakin ovat menneet jo normaaliaikaisesta kaveristaan ohi. ikää nyt 1v5kk ja kovia ovat menemään.

Moro. Mä jouduin synnyttää viikolla 30+5 kun istukka ei pelannu kunnolla ja lapsella oli hapensaannin vaikeutta...painoa oli 1080 ja pituutta oli 37,5 keskolassa oli laskettuun aikaan asti jonka jälkeen pääsi kotiin nyt on 2v 80cm painaa 9,700 joten ihan terve tyttö ei mitään keskos vaivoja...Mulle tehtiin hätäsektio sen takia et saatiin pian ulos ja happea antamaan raskaus myrkytys olis ollu lähellä jos ei olis leikattu ja lapsen kuolema kohtuun..Nyt tosiaan ihan terve sanoja tulee ja vauhti on kova.. :flower: :heart:

Yhteistyössä