Te jotka sairastitte possutaudin, haitteko silti piikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultakimpale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultakimpale

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
9 563
0
36
Itse täällä pähkäilen menenkö ensi viikolla hakemaan tytölle ja itselleni piikin. Me sairastettiin se 99% varmuudella vaikka testejä ei otettu. Lääkärin diagnoosi oli, että sitä olis ollut.

Jos haitte niin tuliko teille jotain siitä rokotteesta?

Me sairastettiin possutauti koko perhe. Pähkäilin tuon piikin ottamisen kanssa.

Sitten erään tuttavani mies kuoli possupiikin aiheuttamaan jälkitautiin (ei siis arvuuttelua vaan ihan todettuna)
ja tuo ratkaisi etten uskalla ottaa.

Mutta jotenkin ajattelen, että kun tauti kerran todennäköisesti sairastettiin niin piikin oireet ei sitten olis niin kovat. Itse sairastin tautia kaksi viikkoa jälkitaudin kanssa ja tyttö oli niin kipeä, että ei pystynyt itse sohvalla asentoa vaihtamaan.

En mä tiedä....

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Me otettiin, vaikka ollaan sairastettu. Ja ihan todettu labrakokeissa.

Tuliko mitä oireita piikistä?

Pojalle, mulle ja iskälle käsi kipeeksi, tytölle ei mitään :)
ja otettiin ihan varmuuden vuoksi jos se keväällä tuleekin uudestaan ja jos sitten vaikka pääsisi vähemmällä..

Me otettiin, vaikka ollaan sairastettu. Ja ihan todettu labrakokeissa.

Tuliko mitä oireita piikistä?

Pojalle, mulle ja iskälle käsi kipeeksi, tytölle ei mitään :)
ja otettiin ihan varmuuden vuoksi jos se keväällä tuleekin uudestaan ja jos sitten vaikka pääsisi vähemmällä..

Senpä takia itsekin asiaa pohdiskelen. Ei kyllä tekis mieli sitä uudestaan sairastaa

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Poika sairastanut possutaudin todettiin testeillä ja sanoivat että on turhaa ottaa rokote

Suojaako myös sitten jos viirus muuntuu? Meillä kun ei tuota 100%:n varmuutta ole

Se ei kuulemma kauhiasti muutu.Juteltiin lekurin kanssa pitkä tovi asiasta.Eipä tuo itse tauti niin kamala ollut

Poika sairastanut possutaudin todettiin testeillä ja sanoivat että on turhaa ottaa rokote

Suojaako myös sitten jos viirus muuntuu? Meillä kun ei tuota 100%:n varmuutta ole

Se ei kuulemma kauhiasti muutu.Juteltiin lekurin kanssa pitkä tovi asiasta.Eipä tuo itse tauti niin kamala ollut

Meillä kyllä oli aika kamala. Ei kyllä tahdo taas olla töistä kahta viikkoa pois taudin takia enka haluais kuunnella tytön tuskaista huutoa kun ei asentoa pysty itse sohvalla maatessaan vaihtamaan tai askeltakaan ottamaan. :(