Te jotka saatte työmarkkinatukea niin kauanko kesti saada ensimmäinen raha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Daisy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Daisy"

Vieras
Kaveri sanoi, että saa parissa päivässä rahan aina kun on vienyt hakemuksen. Sanoi, että ensimmäisen hakemuksen kanssa saattaa kestää kauemman.

Kauanko teillä meni? Mä vein hakemuksen viime viikon tiistaina eikä näy Kelan sivuilla omissa tiedoissa muuta kuin, että asiakirja vastaanotettu. Palkkatodistus osa-aikaisesta työstä on jätetty yhdessä hakemuksen kanssa.

Käsittely aika voi olla kuukauden tai enemmänkin, yleensä kuitenkin 2-3 viikkoa... Sitten kun palautat niitä "työtön-työtön" lappuja niin siitä menee se 2 pankkipäivää että rahat on tilillä

voi mennä 4viikkoa ensimmäisessa hakemuksessa. Sano tänään kelassa ku sinne vein hakemuksia että yleisin käsittely aika on 4viikkoa. Sitten ku tullut se päätös, niin sen jälkeen tosiaan menee aina vaan se 2päivää hakemuksen jättämisestä et rahat on tilillä.

Pari viikkoa meni ekassa päätöksessä. Sitten piti täyttää ensimmäinen työttömyysaikalomake viikolta ja siitä ei saanut rahaa ja vajaan viikon päästä toinen kahdelta viikolta jolta sitten tuli jo rahaa. Kolmisen viikkoa kaikkineen.

koska se eka hakemus kannattaa jättää? ku mä alan saamaan työmarkkinatukea vasta 20.6 niin jos kelan käsittelyaika on tuo 4viikkoa niin kannattaako laittaa se hakemus menee 4viikkoa ennen tuota 20.6??

koska se eka hakemus kannattaa jättää? ku mä alan saamaan työmarkkinatukea vasta 20.6 niin jos kelan käsittelyaika on tuo 4viikkoa niin kannattaako laittaa se hakemus menee 4viikkoa ennen tuota 20.6??

et voi laittaa sitä aiemmin, koska siihen pitää jo täyttää tätä "työtön-työtön" juttua, muistaakseni 2 viikkoa ja sitä ei voi täyttää etukäteen

Ota myös huomioon että siinä on 7 päivän oma vastuu eli et saa kuin muutamalta päivältä rahat. Sitten sun pitää täyttää 4 viikkoa ja sitten vasta saat sen koko rahan.

Omavastuuaika on 5 arkipäivää.

Ja rahaa se vähäinenkin summa on! Kyllä mä nyt tuon tiedän, että seuraava on 4 viikkoa. Kai mua saa silti ottaa päähän tämä kun vähäisiä rahoja laskee viimeisiä senttejä eikä lisää tule kuin aikojen päästä!

Yhteistyössä