Te, jotka saaneet kuopuksen yli nelikymppisenä, miten selvisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana 40v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Apua, alukasukkaiden ultra :laugh:, olen töissä enkä voisi täällä nauraa näin paljoa..:D

Mutta meille syntyi vauva vuosi sitten kun oltiin miehen kanssa 41v, ja nyt olen "taas" raskaana ja tämä uusin tulokas, kuopus tulee siis kun olemme 42v. Hyvin on raskaudet menneet, tähän asti tämäkin raskaus, samoin tuo vauvavuosi.

Tähän uusimpaan lapseen on mies jaksanut paneutua jotenkin enemmänkin kuin kahteen aiempaan. Ei siis sillä etteikö kaikki lapset olisi hänelle yhtä tärkeitä, mutta nyt aikuisemmalla iällä jaksaa ja ehtii peuhata lapsen kanssa aamusta iltaan (on nytkin hoitovapaalla).

Ei meillä uusi lapsi ole tuonut juurikaan rasitteita, toki ne normaalit kiukuttelut nyt tulee aina kuvioihin mukaan, eikä niistä aina riemuitse, mutta hyvin ollaan jaksettu.

Isot siskot on myös ottaneet uuden lapsen todella hyvin vastaan, ja tämä 1v on ihan hulluna siskoihinsa.

Hieman jännittää että mitä ensi kesä tuo tullessaan kun on kaksi lasta niin pienellä ikäerolla, mutta näin vanhemmiten osaa ajankin suhteuttaa paremmin. Että aikansa kutakin siis.

Sain vasta vauvan ja olen 40v. En ole kokenut raskaaksi yöheräämisiä tai mitään muutakaan. Mies on todella paljon mukana arjessa, ja annamme toisillemme tarpeeksi myös lepoaikaa.

En tosin kokenut vaikeina aikaisempiakaan raskauksia ja lasten hoitoja, että sinänsä...

Aborttia saattaa katua lopun ikää. Tuossa iässä alkaa olla viimeiset ajat saada lapsia. Ja entäs, jos ero tulee myöhemmin? Voi todella kaduttaa kun teki abortin.

Niin tai näin. Tai sitten voi kaduttaa jos pitää lapsen,ja liitto hajoaa, perheestä tulee eroperhe, ja kaiken lisäkis lapset vielä noin pieniä (3 ja 5).

Kyllä lasten tekemistä maailmaan pitää aina harkita vakavasti, eikä ottaa kaikkia vahinkoja vastaan, jos ei ole kykeneväinen tai tarpeeksi rakkautta hoitaa niitä. Ja esim jos toinen puolisoista vastustaa sitä.

Mun mielestä olisi ristiriitaista ja ehkä väärin? pitää lapsi, jos mies on noin selkeästi sitä vastaan.

Olisi väärin? Tätä en ymmärrä. Olisiko sen enempää oikein päätyä aborttiin kun mies sitä haluaa? Missä kohtaa sitten voi toimia niin ettei sen asian kanssa painiskele lopun ikäänsä? Olen miettinyt, että jos päädyn aborttiin se olisi loppuelämän taakka. Syyttäisin siitä itseni lisäksi ehkä myös miestäni... Sitä solmua ei olisi niin helppo avata. Toisaalta jos mies haluaa erota, niin sitten olen sitä mieltä, että olisi sietänyt mennäkin. Aikuinen hänkin on ollut ja tiennyt mitä seurauksia voi tulla...

Olisi väärin? Tätä en ymmärrä. Olisiko sen enempää oikein päätyä aborttiin kun mies sitä haluaa? Missä kohtaa sitten voi toimia niin ettei sen asian kanssa painiskele lopun ikäänsä? Olen miettinyt, että jos päädyn aborttiin se olisi loppuelämän taakka. Syyttäisin siitä itseni lisäksi ehkä myös miestäni... Sitä solmua ei olisi niin helppo avata. Toisaalta jos mies haluaa erota, niin sitten olen sitä mieltä, että olisi sietänyt mennäkin. Aikuinen hänkin on ollut ja tiennyt mitä seurauksia voi tulla...

Siis olette harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä? Kai sä tajuat että nelikymppinenkin voi tulla raskaaksi? Aika lapsellisia ajatuksia, jos syytät nyt miestäsi siitä että mitä seurauksia voi tulla.. Aloitusviestisi perusteella te molemmat olitte ajatelleet että lapsilukunne on täynnä, ja sanoit että mies on nyt järkyttynyt ja sinäkin peloissasi. Mielestäni on molempien vanhempien tehtävä saada päättää lapsen tulevaisuudesta, jos toinen vanhempi ei niinsanotusti halua sitä lasta maailmaan, onko se SINUN mielestäsi oikein sitä lasta kohtaan??? Näitä naisiahan riittää jotka yksin päättävät tehdä lapsen, ja sitten lapsi joutuu seuraamaan sitä vuosikausien vanhempien välistä vihoittelua, eikä lapsi saa koskaan kokea ehjää perhettä. Oletan siis että liittonne hajoaisi jos pidät lapsen. Tietenkin saat tehdä niin kuin itse haluat, eli lapsen saaminen merkitsee sinulle enemmän kuin miehesi, ja olemassaolevat lapset? Koska riistäisit myös heiltä isän, jos tulevan lapsen takia rikot perheesi. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan sillä että sanoin että olisi väärin pitää lapsi, jos mies on täysin sitä vastaan. Valitettavasti asia on vaikea päätös. Mutta et voi ajatella vaan itseäsi, vaan koko perhettä.