te jotka piditte raskausaikana itseänne kunnossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vähän mä tein sitä tai tätä ja ennen kaikkea vahdin etten syö mitä sattuu.

Esikoisesta tuli melkein kymmenen kiloa, muista vähemmän. Ja synnytykset sujuivat hyvin.

(vatsalihasliikkeistä paras isollakin mahalla on se, kun vaan vetää vatsaa sisään tai se kuin roikkuu tangosta ja nostelee polvia ylöspäin)
 
Zoe-F
Saa nähdä miten tässä käy. Nyt menossa 24. raskausviikko. (En ole esim. pahoinvoinnin takia jättänyt syömättä tms. Eikä paino ole pudonnut missään vaiheessa.)
Olen katsonut mitä syön, ja painoa on tullut noin kolme kiloa tänä aikana. En pahemmin jumppaile, reipas siivous kerta viikkoon ja kävelen portaita (asun kerrostalossa) Koiran ja miehen kanssa ruvennut käymään lenkillä. Ja vatsalihaksia puristelen jännittämällä ja pitämällä jännityksessä noin parikymmentä kertaa päivässä noin viitisen sekuntia kerrallaan. (jos sattuu niin ei tietenkään silloin)
Vielä en kyllä osaa sanoa mikä on tulos.
 
harmailen
kyllä sitä tuli liikuttua konnon lenkeillä loppuun asti . Hyvä kunto auttaa synnytyksessä sekä palautumisessa ! Että kunnon ylläpito on suositeltavaakin . Niin paljon ku tuntuu hyvältä kannattaa liikkua :)
 
Mä kävelin esikoisen odotusaikaan jokapäivä töihin 6 km.
Vauva oli pieni ja jäntevä (2680gr) ja kai synnytys helppo oli, 4h15 min. Kyllä mä uskon se positiivisesti vaikutti moneenkin asiaan, mutta painoa tuli 25 kiloa. Mä olen joka synnytyksessä sairaalan mennessä painanu tasan saman verran. Kahdsessa ekassa kiloja tuli tuo 25, kolmannessa vissiin 15-20. Kilot on aina lähteny jälkitarkastuklseen mennessä, mutta ikäkilot ei lähteny raskauskilojen kanssa 3. kerralla :whistle:
 
manma
no mä en oo vielä synnyttänyt (toivottavasti parin viikon sisällä kuitenkin :D) mut oon raskauden aikana käynyt salilla, jossa oon tehnyt yleensä 60 min crosstrainerilla ja sit n. 30 min salilla. Lisäks oon polkenu spinningpyörää ja tehnyt kävelylenkkejä. Alkuraskaudessa tietenkin liikuin kovemmin ja lopussa rauhallisesti, mutta nää liikuntamuodot ovat olleet ne mitä oon tehnyt. Painoa on silti tullut 17 kg, mut lähtöpainokin oli aika matala, joten en oo huolissani painon kertymisestä. Tunnen olevani hyväkuntoinen kaikin puolin ja energinen :) Kun raskaudesta on selvitty, niin pääsen taas jatkamaan kunnon treenejä jossain vaiheessa.
 
tyttöjen äiti
Mikä ihme toi TOSI MIES oikein on? Onks se joku nainen, joka koittaa esittää jotain miestä. Mä en usko, että kukaan mies vois olla tommonen. Jutut on ihan keksittyjä...
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Miten mulla on käsitys ettei vatsalihaksia saa tehdä? Ainakin kaveri käy jumpassa ja siltä kiellettiin kun maha/vauva alkoi kasvamaan.
Käyttäähän ihminen niitä vatsalihaksia muutenkin. Ei tietenkään oo tarkotus riuhtoa tms. Saahan raskausaikana isutua ja kävellä ja imuroida ymsyms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mikä ihme toi TOSI MIES oikein on? Onks se joku nainen, joka koittaa esittää jotain miestä. Mä en usko, että kukaan mies vois olla tommonen. Jutut on ihan keksittyjä...
Löysin palstan vaimon bookmarkeista. Vaimo sukuloimassa ja minä juuri tulleena pikkujoulujen jatkoilta...
 
vieras
mä uskon että mulla ainakin hyvä kunto vaikuttanut synnytyksen kulkuun ja yleensäkin siitä toipumiseen. ja raskaus sujui hyvässä kunnossa loppuun asti. kävin jopa puolukassa laskettuna päivänä
 
Aika paljon liikuin. Painoa tuli silti 22kg, suurinosa kiloista tuli ihan vasta viimeisillä viikoilla, kun mulla oli raskausmyrkytys tuloillaan. Kilot lähti kyllä sitten nopeesti pois.
Synnytys oli helppo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TOSI MIES:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mikä ihme toi TOSI MIES oikein on? Onks se joku nainen, joka koittaa esittää jotain miestä. Mä en usko, että kukaan mies vois olla tommonen. Jutut on ihan keksittyjä...
Löysin palstan vaimon bookmarkeista. Vaimo sukuloimassa ja minä juuri tulleena pikkujoulujen jatkoilta...
Bingo! Todistit juuri, millasia kaikki miehet on. Tiiätkö mitä tälläpäin tehtäis tollasille paskiaislle... Ja turha on kenekään tulla nyt kitisemään, että ei mun mies koskaan... Niin varmaan väitti tämänkin paskiaisen vaimo täällä ennen lähtöään...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Miten mulla on käsitys ettei vatsalihaksia saa tehdä? Ainakin kaveri käy jumpassa ja siltä kiellettiin kun maha/vauva alkoi kasvamaan.
Käyttäähän ihminen niitä vatsalihaksia muutenkin. Ei tietenkään oo tarkotus riuhtoa tms. Saahan raskausaikana isutua ja kävellä ja imuroida ymsyms.
Juu tietenkin normaalit noi askareet ja muut. Mutta olivat siis sanonut kaverille ettei saa osallistua sillon kun tehdään vatsalihaksia.. en tiedä miksi.
 

Yhteistyössä