Te jotka pidätte lapsillanne pk:ssa vedenpitäviä haalareita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
..ettekä halua että niiden päälle laitetaan enää kurahaalareita, niin miettikää että kun monissa ko. tyylisissä haalareissa on kuivauskaapissa kuivaus kielletty, niin ei ne ehdi kuivua ennen iltapäivän ulkoilua kunnolla, jos on oikein märkä keli ollut. Lisäksi vedenpitävä haalari on sisältäpäin kylmän ja nihkeän tuntuinen märkänä, verrattuna tavalliseen haalariin ja kuriksiin.

Juuri juttelin tänään yhden lh:n kanssa päiväkodissa asiasta, onneksi en lapsille noita Teccejä ole päiväkotia varten hankkinutkaan, vaan ihan tavalliset, vettähylkivää kangasta olevat haalarit, ja lisäksi kuravaatteen. Itsekin kun ajattelin juuri noin.

Nooo, meillä on tecit jotka saa kuivata kuivauskaapissa ja joitten päälle saa vielä laittaa sadevaatteet jos haluavat. ;) Hyviä vähän kostealla kun pitävät kuitenkin vettä niin ihan heti ei tarvitse laittaa kumipukuja. Sadekelillä sitten kurikset. Kyllä mä luotan hoitajien arvostelukykyyn siinä mitä laitetaan milläkin kelillä päälle.

Meidän haalarin saa kyllä laittaa kuivauskaappiin (jollaista meidän päiväkodissa ei kyllä ole) ja vaikka kuivausrumpuun, mutta pk:ssa haluavat kurikset. Kotona sitten pidetään pelkkää haalaria, ja jos ihan älytön räpäskäkeli on niin jäädään soffannurkkaan.

Nooo, meillä on tecit jotka saa kuivata kuivauskaapissa ja joitten päälle saa vielä laittaa sadevaatteet jos haluavat. ;) Hyviä vähän kostealla kun pitävät kuitenkin vettä niin ihan heti ei tarvitse laittaa kumipukuja. Sadekelillä sitten kurikset. Kyllä mä luotan hoitajien arvostelukykyyn siinä mitä laitetaan milläkin kelillä päälle.

Tarkoitinkin niitä jotka eivät luota, ja jotka nimenomaan sanovat ettei saa laittaa kuriksia kun on ne Tecit, ja vielä sellaiset joita ei saa kuivata kuivauskaapissa. :-)

Diipa- daapa taas. Meillä on päiväkodissa kahdet tecit, ulkoiluvaatekerta päivän molempia ulkoilukertoja varten. En pue enkä ikinä tule pukemaan lastani muovipussiin. Ootko itse kokeillut laittaa sadeasun päälle ja juosta? Jos olet, tuntuuko kivalta?

Nykyisissä on melkein kaikissa kuivaus sallittu, mutta en usko, että monessakaan paikkaa mahtuvat kaappiin kaikkien kuravehkeiden sekaan kuivumaan.
Minusta tec-vaate ei ole mitenkään nihkeä, vaikka se olisi pinnalta olisi märkä. Käytän siis itsekin. Ja vaate ehtii kyllä kuivua melkoisen paljon iltapäiväulkoiluksi ihan hengarilla roikottaen.

Minusta tavallinen puku ja kumikurahousut ovat kuuma ja hiostava yhditelmä. Toki oikein kylmällä hengittämätön kura-asu lämmittää.

Makunsa kullakin.

[QUOTE="vieras";24424017]Diipa- daapa taas. Meillä on päiväkodissa kahdet tecit, ulkoiluvaatekerta päivän molempia ulkoilukertoja varten. En pue enkä ikinä tule pukemaan lastani muovipussiin. Ootko itse kokeillut laittaa sadeasun päälle ja juosta? Jos olet, tuntuuko kivalta?[/QUOTE]

Hohhoijaa, onko ulolukutaidossasi korjaamisen varaa? Tarkoitinkin niitä joilla EI ole päiväkodissa kaksia teccejä.

Ja kuinka paljon niitä sitten OIKEASTI on joilla ei ole kuriksia, ei ole kaksia teccejä ja aina on vaatteet märät? Veikkaan ettei hirveän monia vaan ongelma on lähinnä marginaalinen.

[QUOTE="a p";24424041]Hohhoijaa, onko ulolukutaidossasi korjaamisen varaa? Tarkoitinkin niitä joilla EI ole päiväkodissa kaksia teccejä.[/QUOTE]

No eipä tullut ilmi tekstistäsi, joten ei taida minun lukutaidossani se vika olla. Vaan sinun ilmaisutaidossasi.

Kuinka muuten kuvittelet tietäväsi, miltä vedenpitävä puku tuntuu, jos et ole sellaisia lapsillesi raaskinut ostaa? En voi tajuta, kuinka vedenpitäviä vermeitä omaamattomat jaksavat meuhkata näistä tec -puvuista! Minustakin kuravaatteisiin lapsensa pukeva tekee hallaa lapselleen, koska lapsi joutuu hikoilemaan hengittämättömissä vaatteissa ja lapsen ihoa vasten olevat vaatteet tulevat nihkeiksi ja kostuvat hiestä. Ja kumipuvussa on lisäksi vaikeaa liikkua.

Mutta en jaksa vaahdota aiheesta, sillä on jokaisen oma asia miten lapsensa pukee. Tuskin suomalaislapsilla noin yleisesti ottaen kovin huonosti nuo vaateasiat on, puettiinpa heidät tecceihin tai kuriksiin. Jos verrataan vaikka afrikan köyhiin, joilla ei ole hyvä jos mitään vaatetta! Suhteellisuudentajua naiset!!!

Päiväkodissa kun olin töissä otettiin selvää kuivaamisesta,juuri tuon takia kun monessa haalarissa on kuivauskaappikuivaus kielletty! KAIKKI haalarit kestää kuivata matalassa lämmössä!! jos on liian kuuma,se pilaa siitä sen pinnan..mutta en nyt muista mikä lämpö se oli,missä kesti kuivata. Siispä kaikki haalarit pääsee kaappiin (kunhan tulee tilaa) :)

Minä ostin seppälästä ulkoilupuvut lapsille päiväkotia varten ja kuravaatteet siis päiväkotiin myös tietty. En halua ottaa riskiä, että pilaavat kosteussuojatut kalliit puvut kuivauskaapeissa. Kotioloihin on sitten paremmat puvut eli noita kuravaatteita ei käytetä kotosalla.

Yhteistyössä