te jotka pesette värkkinne enemmän kun kerran päivässä

mitä tapahtuu jos jääkin vaikka yksi päivä välistä? jos et pääse pesemään alapäätä vuorokauteen iskeekö hiiva tms tauti? ihan mielenkiinnosta kyselen..

t. yksi semmoinen jolla saattaa joskus peseytymisen välillä mennä kaksi päivää.
 
"vieras"
Ei mitään sairautta siitä tietysti tule, mutta on ällöttävä olo ja ei tuoksu puhtaalta. Kuukautiskierron vaiheesta riippuen voi olla myös mielenkiintoinen määrä valkovuotoa housuissa. En ole sattuneesta syystä Lapin vaelluksien suurkuluttaja.
 
Niin ja asia kiinnostaa ihan sen takia, kun eräs ystävä on sanonut, että hänelle tulee hiiva heti jos ei joka ilta pese.. Oon vaan ajatellut että on totuttanut alapäänsä liian puhtaaseen. Tosin en tiedä että lotraako vielä jonkin pesuaineen kanssa. .
 
[QUOTE="vieras";27817862]Ei mitään sairautta siitä tietysti tule, mutta on ällöttävä olo ja ei tuoksu puhtaalta. Kuukautiskierron vaiheesta riippuen voi olla myös mielenkiintoinen määrä valkovuotoa housuissa. En ole sattuneesta syystä Lapin vaelluksien suurkuluttaja.[/QUOTE]

Pikkuhousunsuojat on keksitty... Ja siihen käy vaikka muutama vessapaperi.
 
"vieras"
Veikkaan, että ystävälläsi on runsaasti valkovuotoa. Se, jos hautuu liian pitkään, niin voi paikat ärsyyntyä ja kai se kosteus voi hiivaakin aiheuttaa. Joillakin on myös tosi hapanta valkovuoto ja se usein sekoitetaan hiivaan. Oireet ovat samanlaisia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27817872:
Pikkuhousunsuojat on keksitty... Ja siihen käy vaikka muutama vessapaperi.
Olen käyttänyt vessapaperia, mutta eihän se siihen auta, että on muuten likainen ja paperi myös ärsyttää. Pikkuhousunsuojat kielsi gynekologini jo aikoja sitten, kun kärsin hiivatulehduksista ja muista epämääräisistä oireista. Niitä ei ole ollut enää aikoihin.
 
"vieras"
Pesen alapään useamman kerran päivässä, vähintään aamuin illoin, mutta yleensä useammin. En osaa edes kuvitella tilannetta, että en pääsisi pesulle. Ehkä nuorempana saattoi jäädä yhteen pesukertaan jollain metsäreissuilla. Hiivatulehdus minulla on ollut ehkä kolme kertaa elämäni aikana. En osaa yhdistää niitä mihinkään tiettyyn asiaan tai tilanteeseen.
 
inhottavaa
Minulla on ollut ihan teini-iästä alkaen riesana todella reilu valkovuoto :/ Hyi ja yäks. Sille ei voi minkään mutta tuon takia pesen kahdesti päivässä alapään. Hajuhaittoja tulee todella herkästi. Pikkuhousunsuojista ei ole muuta hyötyä kuin se pikkuhousujen suojaaminen, muuten jopa lisäävät hajua. Vessapaperista tulee taas läpi. Ja olen kysynyt lääkäreiltä asiasta mutta vastaus on että toisilla vain tuota tuppaa olemaan. Hiivatulehdus ollut kahdesti tai kolmesti, nyt ikää 33 v. Oikeastaan tuntuu että pitäis tunnin välein pestä ni olis vasta puhdas olo.
 
"Vieras"
Kysymys,

sheivaatko posliiniksi?

Minulla on ollut ihan teini-iästä alkaen riesana todella reilu valkovuoto :/ Hyi ja yäks. Sille ei voi minkään mutta tuon takia pesen kahdesti päivässä alapään. Hajuhaittoja tulee todella herkästi. Pikkuhousunsuojista ei ole muuta hyötyä kuin se pikkuhousujen suojaaminen, muuten jopa lisäävät hajua. Vessapaperista tulee taas läpi. Ja olen kysynyt lääkäreiltä asiasta mutta vastaus on että toisilla vain tuota tuppaa olemaan. Hiivatulehdus ollut kahdesti tai kolmesti, nyt ikää 33 v. Oikeastaan tuntuu että pitäis tunnin välein pestä ni olis vasta puhdas olo.
 
"Kaisa"
Yleensä pesen ainakin päivittäin, joskus useammankin kerran. Hiivaa ei ole ollut kahteenkymmeneen vuoteen, ei vaikka välillä pesisin harvemmin. En usko että pelkällä vedellä pesu olisi alapäälle mitenkään haitallista, sitähän pitää tehdä joka vessareissulla synnytyksestä toipuessakin.
 
"heh"
Koskaan ei ole alakerrassa ollut mitään tulehduksia / mitään hiivoja, hajuja ym.

Ja en pese jokapäivä, eikä tarvekkaan ole, koska alapään ph:n rasittuu jatkuvasta pesusta ja hankauksesta!

Onneksi siis näin ja kaikki vaivat pysyneet poissa! :)
 

Yhteistyössä