te jotka opiskelette ja lapsi hoidossa

Jos sun miehelläsi on hyvät tulot niin kunnallisessa päiväkodissa max: 200e. Riippuu tuloista ja montako tuntia lapsi on päiväkodissa. Kokemuksesta voin sanoa että opiskelun pienen lapsen äitinä että on tosi rankkaa, suhde miheesi voi olla koetuksella. Jotkut taas onnsituu paremmin siinä. Kannattaa miettiä tarkkaa. =)
 
miconäiti harmailee
opintotuki ei katsota tuloksi päivähoitomaksuissa joten jos miehesi tienaa yli 1320?kk niin jotain joutuu maksamaan mutta hyvin vähän...ja just sen 200?max..me maksetaan 119?kk mä tosiaan teen myöls töitä niin se nostaa sitä lukuu..

mä opiskelen tällä hetkellä ja teen myös iltatöitä siinä sivussa ja omalla tavallaan on rankkaa mutta ei niin rankkaa kun olisin luullut..tarvii vaan oikeen asenteen siihen että opiskelee ja saa hommat myös kotona hoidettuu..jos vaan oot päivät koulussa lapsi hoidossa niin ei siinä pinna pala ja voit sitten illat tehä tehvii sillä ainakin meijän sälli menee jo 20 nukkuu kun aamulla on taas 6 herätys. joten kyllä siinä on omaakin aikaa..

mutta suosittelen että opiskelut eka ennen lasta..se meinaan ottaa päähän kun ei pääse töihin tai voi olla kotona jos opinnot on kesken!

-opiskelia äiti ja poika1v.5kk
 
Heips. Mä kiriotin itteni eka ylioppilaaks, laps silloin 1, 5v ku lakin sain ja sen jälkeen luin viä ammatin itelleni, vuosi asuttiin tyttären kaa toisella paikkakunnalla, viikonlopuiks kotiin. Sillon ku lukios olin ja asuttiin yhes hoitomaksu oli 25e/kk. Sit ku viime vuoden olin lapsen kaa eri paikkakunnalla, hoitomaksuja ei ollu. Nyt kun taas ollaan kaikki kotona ja minä töis, niin hoitomaksut on noin 100e/kk. Mulle opiskelu ja lapsenhoito sopi tosi hyvin, opiskeluun tuli aivan älytöntä motivaatiota ja lapsi nautti hoidossa olosta, kun oli seuraa ja toimintaa. Unta ja rahaa ei vaan koskaa oo liikoja.... Mutta mä en olisi halunnu lykätä lapsen tekoo opintojen tms. takia, mutta..... =) =) =) =)
 

Yhteistyössä