Te jotka ootte pesseet vauvan pyykit erikseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lukenu koko ketjua mutta nyt kysyn olinko ylihysteerinen kun vierailulla mummulassa suutuin äidilleni joka oli pessy mun vauvan pyykkien seassa myös vaarin kalsarit (40 asteessa). Ja olin nimenomaan pyytäny ettei laittaisi sinne muuta ku vauvan pyykit.

Joo ja voisin pestä ne itekin mutta mummo haluaa "auttaa"!

Hassua että joku nosti tän vanhan ketjun. :D No nykyään pesen vauvan (nyt 9kk) vaatteet samassa, pesulämpötilan mukaan. Suurin osa vaan on 60° pyykkiä. Pyyhkeet pesen samassa niiden kanssa ja sitten vauvan 40° pyykit meidän vaatteiden kanssa samassa. Miehen työvaatteet erikseen.

Pesin erikseen , lähinnä siksi että lapsella ei nyt kovinkaan montaa mustaa vaatetta ollut ja hänen vaatteista sai ihan hyvin täyden koneellisen joka päivä kun sinne harsot ja parit puklatut pehmolelut tunki mukaan. Jostain pari vuotiaasta kun ei enää sotkenut joka syömisen yhteydessä vaatteitaan alkoi pyykkimäärä vähentyä ja tuli omia samanvärisiä vaatteita laitettua samaan koneelliseen. Muutama hassu musta vaate mitä lapsella on menee vanhempien pyykkien seassa, ei sitä sukkaparia ja yksiä housuja viitsi keskenään koneeseen laittaa.

Mä pesen lapsen (pääosin värilliset) vaatteet ja kestovaipat + pyyhkeet ja lakanat kaikki sekaisin 60asteessa. Meidän aikuisen (pääosin tummat) vaatteet keskenään 40asteessa. Koirien peitot menee ihan yksinään, en halua karvoja vaatteisiin. Jos ihan valkoisia tulee koneellinen, niin sinne menee sitten kaikki sekaisin ja siihen ohjelämpötilaan, jota koneessa on eniten. Esim jos on iso lakana, mun pari t- paitaa ja vauvan housut, niin menee 60asteeseen, vaikka mun paidat pitäisikin pestä 40asteessa ohjeen mukaan.

Ja pesuaineena kaikilla on Erisan, LV tai MiniRisk.

Viimeksi muokattu:
Onhan sitä monia tapoja tehdä elämästään hankalampaa.

Meillä pestään kaikki sekaisin, ei erotella värejäkään ja kaikki 50 asteessa, kuka niitä pesumerkintöjä jaksaa lukea. Paitsi jos tiedän, että koneessa on pääasiassa pyyhkeitä ja lakanoita, niin silloin pesen 90 esteessa. Meillä ei ole pyykkikoriakaan, vaan jokainen laittaa likaiset vaatteet päältään suoraan koneeseen ja kun kone on täynnä, laitetaan se päälle. Siellä ne pyörii sulassa sovussa, mustat ja valoiset, vauvan vaatteet ja muiden sukat ja kalsarit. :D

[QUOTE="Neiti";26478047]Pesen lapsen 1 vee pyykit edelleen erikseen. Välissä pesin jo kaikki samassa, mut mies valitti, et hänen vaatteet alkaa haista puklulta :D. /[/QUOTE]

Kuinka paskoja pesukoneita teillä oikein on? Kyllä meillä menee ihan sekaisin kaikkien vaatteet ja niin likaisemmat kuin puhtaammatkin. Ja aina tulee puhdasta. Se kun on pesukoneen tarkoitus. Hommatkaa paremmat koneet niin saatte puhdasta aikaiseksi.

[QUOTE="vieras";26478070]Eikös lapsen vaatteet pitäisi pestä 60 asteessa, jotta pöpöt kuolee?[/QUOTE]

Mitkä helkkarin pöpöt? Ja miksi niitä on vauvan vaatteissa, eikä sun omissa? Miten sä voit ottaa sen vauvan pöpöiseen syliisi, laitatko jonkun kelmun väliin?

Yhteistyössä