Te jotka ootte pesseet vauvan pyykit erikseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä pesin ensimmäiset 4 kuukautta ja sen jälkeen olen pessyt samassa, mutta en alusvaatteiden ja sukkien kanssa. Puolen vuoden iässä taisin siirtyä tavalliseen pesuaineeseen, aluksi käytin Erisania ja LV:n pulveria.

Minä pesin ensimmäiset 4 kuukautta ja sen jälkeen olen pessyt samassa, mutta en alusvaatteiden ja sukkien kanssa.

Et kai päästä vauvaa lattialle? Sehän hieroo siellä koko ajan vaatteitaan kohtiin, joihin muut ovat astuneet likaisilla sukillaan. Ja saattaahan vauvan suukin osua suoraan jonkun sukkaan, kun lattialla möyrii, hyi olkoon. Näitä vaaroja ei monikaan muista ottaa huomioon.

Anteeks, oli pakko:D

En ikinä oo pessyt vauvan pyykkejä erikseen, paitsi ehkä silloin kun tein käyttöönottopesun äitiyspakkauksen vaatteille ja muille vauvan vaatteille, kun koneeseen ei mahtunut muuta. Ei oo käyny mielessäkään että pesis vauvan pyykit erikseen!

No mä pesin vauvan vaatteet erikseen miedommalla pesuaineella lähemmäs vuoden ikään asti. Nykyäänkin pesen pääasiassa lapsen vaatteet erikseen, ei mitään erityistä syytä, mutta kun niistäkin ne koneeliset kertyy.

Pesen myös 9kk ikäisen lapsen vaatteet erikseen muista.Mietin nyt että alkaisko pesee lasten vaatteet (lapsia siis 2) yhdessä ja aikuisten yhdessä. Ei houkuta esim. bodya laittaa miehen haisevien työpaitojen ja sukkien sekaan. Hyi

[QUOTE="vieras";25958838]Pesen myös 9kk ikäisen lapsen vaatteet erikseen muista.Mietin nyt että alkaisko pesee lasten vaatteet (lapsia siis 2) yhdessä ja aikuisten yhdessä. Ei houkuta esim. bodya laittaa miehen haisevien työpaitojen ja sukkien sekaan. Hyi[/QUOTE]

Tätä mäkin mietin. Siis että joko pesen vauvan vaatteet samassa meidän vaatteiden kanssa ja miten sitten miehen työvaatteet...

Oltiin äiti-lapsi-leirillä viikko ja siellä pestiin kaikki vaatteet samassa, niin aloin pohtia tätä...

Mä pesen aina sekä omat, miehen että lasten vaatteet erikseen. En mä muuten oo mitenkään hysteerinen, mut jotenkin vaan tuntuu paremmalta näin eikä siitä mitään ylimäärästä vaivaa ole.

Tätä mäkin mietin. Siis että joko pesen vauvan vaatteet samassa meidän vaatteiden kanssa ja miten sitten miehen työvaatteet...

Oltiin äiti-lapsi-leirillä viikko ja siellä pestiin kaikki vaatteet samassa, niin aloin pohtia tätä...

Itse kerran vakavissani harkitsin kun miehen työsukka oli joutunut vauvan pyykkien sekaan että pesenkö ne vaatteet uusiksi :D
(en kuitenkaan pessyt)

Esikoisenkin pyykit pesin jonkun aikaa erikseen muista, en vaan muista että miten kauan. Nyt pitäs lapsille ostaa yhteinen pyykkikori :)

Meillä pestään suurimmaksi osaksi lasten ja aikuisten vaatteet erikseen, lapset jo 5 ja 7 ja ihan siitä syystä, että lapsilla paljon vaaleita ja kirkkaan värisiä vaatteita, ja haluan, että värit säilyvät. Joskus toki jotain aikuisten saman sävyisiä pestään samassa, mutta enimmäkseen ei. Johtuen siitä, että vanhempien vaatekaappien sisältö aika mustaa/tummaa.

Mä pesen vieläkin 1 ja 3 vuotiaitten pyykit erillään muista. En hygieniasyistä, vaan ihan siksi kun heillä on tosi herkkä iho. Pesuaineena käytän LV:tä, MiniRiskiä tai Erisania. Muun pyykin tykkään pestä miedosti hajustetuilla pesuaineilla. Miehen työvaatteet lisäksi vaatii vähän tehokkaammat pesuaineet. Niin ja siksikin pesen erillään, että lasten pyykistä kertyy melkein päivässä koneellinen. Pistän pyörimään saman tein kun kone on täynnä, niin on sitten aina puhdasta kaapissa. Jos pesisin meidän pyykkien mukana, niin pesukierto olisi paljon pitempi ja vaatteita pitäisi olla enemmän.

Ekan lapsen saatuani pesin ehkä kerran vauvan vaatteet erillään, sitten tajusin sen olevan pöljää ja rupesin pesemään kaikki samassa. :D Ja mä en koskaan pese mitään pissa/kakkapyykkiä suoriltaan koneessa minkään kanssa, vaan ensin pesen ne käsin ja sitten koneessa. En tiedä siis, tekevätkö muutkin noin yleensäkkin, tuli vaan mieleen. :)

:O oukei... Ette oi olla tosissanne? Ja älkää väittäkö, että vielä s ilitätte vauvn vaatteet? Nimittäin jos silitätte, on aivan turhaa pestä erikoneessa, koska viimeistään pöpöt kuolee silitysraudan alle :) ja toiseksi, jos miehillänne on likaava työ. Niin miksi ette pese niitä sit ihan kokonaan erikseen? En mä ainakaan haluisi omia pyykkejäni sinne sekaan... Ja kuinka paskasesti te elätte? Kyllä mä voin väittää, että ne vauvan kakassa tahrimat bodyt on likasempia kuin oman vaatteet... Ja oikeesti miks ette käytä esim lv.tä aina, koska se arielin ym.. Peuaineiden hajut on aivan järkkyjä... Kiitos! Että sain avautua!

Mä haluaisin kysyä että miksi pesette ne erikseen?

Itse pesen kaikkien vaatteet samassa, niin miehen likaiset työvaatteet, sukat yms. Ja kaikki ollaan edelleen hengissä.

Pesin varmaan kaks viikkoa erikseen, kunnes totesin, ettei meiltä ole järkevää, meitä oli kaksi kotona muutenkin. Sitten pesin samassa. Ei ole kuollut eikä pahemmin sairastellut. Yleisestikin pesen hajusteettomalla..

Mä haluaisin kysyä että miksi pesette ne erikseen?

Itse pesen kaikkien vaatteet samassa, niin miehen likaiset työvaatteet, sukat yms. Ja kaikki ollaan edelleen hengissä.

Minä siis pesen omat, lasten ja miehen vaatteet kaikki erikseen.

En mä tiedä miks. Puhdistuuhan ne siellä koneessa eli ei tossa oikeestaan ookaan mitään järkeä. Mut jostain syystä mua vaan etoo pestä ne samassa. Ei tosta nyt mitään ylimääräistä vaivaakaan ole joten teen vaan näin. Muuten en tosiaan oo ylihygieeninen mutta pyykkien suhteen oon outo. Eikä todellakaan haittaa jos muut ei tee samoin, en hauku saastaiseksi tms. :D

Mä pesen aina sekä omat, miehen että lasten vaatteet erikseen. En mä muuten oo mitenkään hysteerinen, mut jotenkin vaan tuntuu paremmalta näin eikä siitä mitään ylimäärästä vaivaa ole.

Mä pesen kans pienemmän lapsen vaatteet erikseen, vanhemman lapsen ja mun vaatteet samassa. Mies erikseen omansa, en halua niitä sen karvoja omiin vaatteisiin... Ja täysiä koneita tulee.

pesin noin kuukauden hajusteettomilla yms. tuotteilla ja siksi että a. en tykkää kun puhdas pyykki ei tuoksu millekkään ja b. meillä oli koiria eikä kuivausrumpua niin ällötti ajatuskin omista karvasukista vauvan pyykkien seassa lillumassa.

Pesin esikoisen vaatteet erikseen ehkä puoli vuotta. Kuopuksen vaatteet on pesty kotiväen vaatteiden kanssa alusta alkaen.

Meillä on pari poikkeusta: olen töissä hammashoitolassa ja sieltä tulevat "työvaatteet" (eli omat aluspaidat työvaatteiden alla, samoin alushousut) pesen aina erikseen tai miehen vaatteiden kanssa vähintään 60 asteessa. En halua laittaa tällaisia vaatteita vauvan pyykin sekaan, koska ajattelen, että niissä voi olla näkymätöntä, astetta ikävämpää likaa. En myöskään pese mielelläni kaupungin nuhjuisilla kaduilla kengissä käytettyjä sukkia vauvan vaatteiden kanssa. Ulkohanskat (käytän paljon puuvillahanskoja) pesen myös erikseen 90 asteessa, eli kaikki "ruuhkabussinappeihin" koskeneet tekstiilit pesen erillään. Kotiväen pöpöt saavat rauhassa sekoittua keskenään, mutta ulkopuolisten kanssa tekemisiin joutuneet vaatteet haluan pitää lasten pyykistä erossa. Esikoisen päiväkotivaatteet esim. pesen aikuisten pyykissä tai sitten korkeassa lämpötilassa.

Erikseen pesemme myöskin aikuisten urheiluvaatteet, koska ne ovat ainoita, joita pesemme pesuohjeen vuoksi vain 30-40 asteessa. Vauvan vaatteet pesen aina 60 asteessa ja jopa 90 asteessa säännöllisesti, vaikka printit ja värit haalistuisikin.

Käytän kaikkeen pyykkiin Erisania tai LV:tä. Joskus tekee mieli hemmotella ja silloin ostan huuhteluainetta joka tuoksuu. Miten ihanalta se pitkän tauon jälkeen tuoksuukaan.

Pesen lapsen 1 vee pyykit edelleen erikseen. Välissä pesin jo kaikki samassa, mut mies valitti, et hänen vaatteet alkaa haista puklulta :D. Lapsen pyykki onkin varmaan likaisempaa kuin aikuisen (kakkatahrat jne.). Ja kaikki mitkä saa, pesen 60 asteessa. Omat vaatteet kestää yleensä max. 40 astetta, joten senkin takia pesen erikseen. Valkoiset pesen yleensä kaikki samassa, kun niitä tulee niin vähän.

Itse en muuten osaa pestä vajaata koneellista, vaan aina on saatava tuo 7 kg kone täyteen. Onko jotenkin outoo? Monet tuntuu pesevän vajaita koneellisia. Itse en raaski :/

Esikoisen vaatteiden käyttöönottopesun tein erikseen. Ja ne mä oikeesti silitin kaappiin odottamaan :D. Mutta viisastuin, en mä vauvan synnyttyä kyllä niitä ruvennut enää silittämään ;). Esikoisen aikoihin pesin vauvanvaatteita useimmiten erikseen aikuisten vaatteista mutta lähinnä siksi, että ne voi pestä 60 asteessa ja suurin osa meidän tummista vaatteista on 40 pesuun meneviä.

Nyt kun lapsia on kolme, pyykkäys menee pesulämpötilojen ja värin mukaan. Ei käyttäjän mukaan edelleenkään. Pesuaineena käytetään kaikille Allegroa. Pesuaineesta en luovu, olemme käyttäneet sitä 8 vuotta ongelmitta. Aiemminkin käytimme hajusteettomia ja herkälle iholle suunnattuja mutta niistäkin mies ja poika saivat herkästi ihottumaa jos käytti kaksi pakettia samaa pesuainetta peräkkäin...

En todellakaan pese. En ole koskaan pessytkään. Kaikki muut menee samaan koneseen paitsi miehen työkamppeet. Joitten jälkeen joudun peseen koneenki tyhjänä ja puhdistaan tai vien ne pesulaan.
Mä en näi mitään syytä ja järkeä eritellä lasten ja aikuisten vaatteita. Siinä ne on pyöriny niin sukat ku vauvan potkaritkin iloisesti samassa paljussa :D

Yhteistyössä