TE; jotka ootte MUUTTANU työn perässä TOISELLE PAIKKAKUNNALLE ja lapsi/lapset on jo koulussa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ohukainen

Jäsen
05.02.2012
141
0
16
Miten muutto on onnistunut? Etenkin lasten kannalta.. Mulla on pojalla harrastukset ja koulu (eka luokka) täällä, mutta nyt tarjottiin työtä toiselta paikkakunnalta ja sinne tulisi muutto työn perässä. Työ on sellainen, jossa varmasti viihtyisin kauan ja paikkakunta on iso, eli töitä siellä olis mulle jatkossakin niin paljon kuin jaksan vaan tehdä. Oikeestaan mitään isompia siteitä mulla ei tähän nykyiseen paikkakuntaan ole, mutta erityisesti tuo isompi poika ja sen mahdollinen sopeutuminen uusiin ympyröihin mietityttää. Kokemuksia siis kaipailisin. Päätöksiä en ole vielä mihkään suuntaan tehnyt ja se olisi ajankohtainen sitten mahdollisesti kesällä, että poika aloittais uudessa koulussa sitte kesäloman jälkeen. Poika on sosiaalinen ja tutustuu uusiin ihmisiin varauksetta ja koulua aloittaessa sai melko nopeasti uusia kavereita. Täällä nykyisellä paikkakunnalla vaan työmahdollisuudet on aika heikot ja mullakin joulukuussa loppuu tuo lastenhoidon tuki pienemmästä.

Me muutettiin juurikin pojan ollessa ekalla luokalla(keväällä 1,5kk ennen koulun loppua) miehen työn perässä (kuopiosta vantaalle).
Pojalla ei ollut harrastuksia siellä et sikäli helpompi varmaan mutta ihan hyvin tuo muutto sujui. Tykkäs kun täällä on enempi mahdollisuuksia pojankin harrastaa.
Sai kavereita luokalta vaikka siellä olikin sitten sitä kiusaamista mutta se rauhottui kun opettaja vaihtui ja pisti sen kuosiin.

Me hypättiin satoja kilometrejä ihan uuteen. Lapset ovat olleet hyvin tyytyväisiä! Mm. nelosen täällä aloittanut poika sanoo, että hänen uusi luokkansa on paljon vanhaa kivempi. Lapset ovat kyllä sopeutuvaisia noissa kaveriasioissa, joten sinuna katsoisin mieluummin tulevaisuutta parempien työmahdollisuuksien näkövinkkelistä. Ja mielellään uusi asunto alueelta, jossa asuu muitakin lapsiperheitä.

Me muutettiin kun olin pari vuotta jo ala-asteella ollut. Sopeuduin hyvin uuteen kouluun. Kannattaa kuitenkin pitää yhteyttä niihin vanhoihinkin kavereihin.

Mulla oli varmaan vähän väärä kuva asiasta, kun ajattelin että siinä ois isompikin "ongelma" lapsille. Kiva että sain kannustavaa palautetta ja teillä on lähtenyt hyvin sujumaan toisessa paikassa. Mielelläni kuulen lisää näkemyksiä ja kokemuksia :)

Juuri muutettiin tammikuun lopussa uudelle paikkakunnalle ja 5. ja 7. luokkalaisille tuli uudet koulut. Kun muuttoa kaavailimme jo syksylla, niin siina vaiheessa hankimme 7.luokkalaiselle jo harrastuksen uudella paikkakunnalla. Siina vaiheessa kun koulun vaihto tuli, hanella oli jo pari poikaa jotka tunsi harrastuksen parista siella koulussa.

Pidin lapsilla 2 viikkoa 'lomaa' koulun vaihdon yhteydessa. Ja kun se 2 viikkoa oli taynna, molemmat olivat kuin tulisilla hiililla jotta 'paasis jo sinne uuteen kouluun' kun kotona taisi olla niin maan tylsaa.... Ovat nyt kohta olleet 2 viikkoa uusissa kouluissaan ja molemmat tyytyvaisia ja onnellisia. Ja molemmilla uudet harrastuspiirit jo menossa uudella paikkakunnalla. Hyvin meni meilla tama projekti.

Yhteistyössä