Te, jotka ootte lopettaneet pillereiden syömisen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Lopetitteko kesken liuskan vai söittekö loppuun ennen lopettamista? Tuliko menkat normaalisti vai sekosiko kierto täysin? Itse lopetin kesken liuskan tiistaina (tuli totaalisesti mitta täyteen mielialanvaihteluista) ja eilen alkoi menkat tosi runsaina..pelkään nyt että keho on nyt ihan sekaisin ja vuoto jatkuu seuraavat kolme viikkoa..Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia:)

Lopetinkohan mä kesken liuskan vai jaksoinko vetää sen loppuun? Mä en nyt muista... Mutta siis hermo meni mullakin hermoiluun :whistle: Voi olla että kesken jäi. Pari kuukautta tais olla kierto sekasin, mut aika nopeesti se asettu sitten normaaliks. Mielialat ainakin tasottu viikossa, eikä elämä lopettamisen jälkeen ole ollenkaan kussu niin pahasti :D

miten nopeasti teillä ne menkat tuli lopettamisen jälkeen? Se tässä nyt itseä vähän arveluttaa kun tuntuu niinku hanat olis yhtäkkiä auennu:( Ensi viikonloppuna olisi vähän menoakin ja olisi kiva ettei olisi menkkoja..

Mie lopetrin niin että4 viimeisä jäi ottamatta ja siinä meni se 4 päivää kunnes vuoto alkoi. Ihan normaaleilta vaikuttavat. Hermo meni mullakin siihen että kaikki tuntui olevanvaan negatiivista. Ennemmin kumi ja aviolitto rauha kuin hormooni hirviö

No vaikka menkat tntuvatkin nyt tosi runsailta niin oma pää tuntuu nyt jo paljon "selvemmältä". On sellainen olo, ettei tässä perheessä käytetä hormonaalista ehkäisyä enää..kyllä se kumi on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin se että menettää kumppanin hormonien käytön seurauksena...:)

Itse lopetin vasta, kun pilleriliuska oli loppu. Lopetuksen jälkeen normaalit menkat ja seuraavia sai odottaa reilu 40 päivää (normaali kierto 33 päivää). Ja sitten oltiinkin jo raskaana.

mä aikanaan lopetin ne kun liuska loppui, sittemmin olen kokeillu myös laastaria ja jättänyt senkin aikanaan pois. Ei ole koskaan sekoittanut kiertoa, vaan aika tarkkaan se on se 28 vrk mulla ollut, myös näin synnytyksen jälkeen...

Muuttuiko teillä muuten iho rasvaisemmaksi pilsujen lopettamisen jälkeen? Itsellä ei varsinaista aknea ollut ennen pillereiden aloittamista, hieman epäpuhtauksia vain..Mitä nyt on odotettavissa?? Iskeekö teini-ikä ja akne?:D

mä kans vähä pelkään tuota että menkat muuttuu paljon runsaammiksi ja kivut tulee takaisin. kun nää pillerit on nyt pitäny mun menkat melko niukkoina ja ei yhtään oo ollut enää kipuja! nyt saattaa palata tuo rytmi ennen pilsuja ja se oli kyllä kamalaa aikaa :|

Lopetin pilsut 10/06, levyn söin loppuun... En yhtään muista kuinka seuraavat menkat tuli, mutta kyllä sitten kierrot meni ihan sekaisin. Monet kierrot venyi melkein 100 päivään ja vuotoakin oli tietty enemmän, kun pilsujen aikana ei oikeestaan mitään vuotoa ollutkaan. Kierto alkoi "rauhoittumaan" kesän aikana (kp:t n 40-50) ja syksyllä raskauduin, meni kuitenkin kesken heti alkumetreillä. Nyt näyttäis kierto tasoittuneen tonne 30 päivän paikkeille. Ja nyt muuten alkanut myös naama kukkimaan ihan kiitettävästi, kun sitä pelkäsin heti pilsuja pois jättäessäni.

Lopetin pillerit 14 vuoden käytön jälkeen, välissä pari lyhyttä jaksoa ilman pillereitä. Menkat ei tullut lainkaan lopetuksen jälkeen, vaan ehtivät olla peräti vuoden poissa. Kaikenlaisia hormoneja ja keinoja yritettiin jotta olisi saatu kierto takaisin. Huonolla menestyksellä. Selitys että pillerien säännöllinen käyttö tyrehdyttänyt oman hormonitoiminnan. Että silleen. Tän oman kokemuksen pohjalta en todellakaan suosittele yhtäjaksoista käyttöä kenellekään.

lopetin pillerit kesken liuskan ja sen kierron pituus oli sit 15 (söin sitä liuskaa viikon ) ja sit seuraava kierto oli 36 ja sit 31.. nyt sit ootellaan seuraavia mut vasta olin ovulaation tunnistavinani...

*muoks ja käytin pillereitä siis noin 5v mutta siin oli pari taukoa välissä niin kunnolla söin ehk 4v :) ja hiukset rasvottu ihan hirmusti ekan normikierron aikanakin, mut sit on tasaantunu eikä rasvotu enää :)

Yhteistyössä