te jotka on nukutettu leikkaukseen tms!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minut nukutettiin kohdun kaapimisajaksi tuulimunaraskauden päätteeksi. Esilääkityksenä oli pari nappia, en muista mitä, sitten tippa käsivarteen ja olin nukahtanut ennen kuin pääsin seitsemään kymmenestä takaperin laskemaan. Muistan että itkin nukahtaessani, surin keskenmennyttä raskauden alkua, se kun oli ensimmäiseni. En nähnyt unia. Kun heräsin, luulin etten ollut ehtinyt vielä edes nukahtaa. Herättyäni olin muutaman minuutin aika uninen, mutta silti heti ajasta, paikasta ja leikkauksen syystä selvillä. Happea annettiin maskin kautta. Jonkun aikaa sain ihme puistatuskohtauksia, mutta aineiden vaikutuksen lakatessa puistatukset loppuivat. Noin neljän tunnin kuluttua pääsin jalkeille ja saman tien kotiin klinikalta.

Mut on nukutettu pari kertaa; umpparin poisto ja istukan poisto.
Ei nuo oleet kummosia juttuja noi nukahtamiset, kun herää tulee hirveät vilunväreet ja tosiaan huulet aivan sairaan kuivat. Hoitsu laitto niihin sitten rasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Mut nukutettiin viime marraskuussa ekan kerran.Tai oikestaan viikon sisälle kaksi kertaa.Ekalla kerralla laittoivat tipan suoneen ja siitä sitä nukutusainetta.Myös maskia pitivät naaman päällä.PAri silmän räpäystä ja olin unessa.Seuraavaksi heräsin sitten heräämössä.Eim itään ongelmaa.Toisella kerralla nukutus tapahtui samalla kerralla mutta herättivät sitten jo leikkaussalissa ennen heräämöön menoa.Ja mä muistan että tärisin ihan kauheasti.se oli ihan holtitonta tärinää jota ei voinnut hallita ollenkaan.En vieläkään oikein tiedä mistä johtui.Kysyin kyllä ja kyllä ne jotain vastasi mutta ei muistikuvaa että mikä vastaus oli.Heräämössä sitten laittoivat lihakseen jonkun rentouttavan piikin ja se tärinä loppui kuin seinään.

Leikkauksen jälkeen herätellään yleensä aina ensin jo siellä leikkaussalissa, harvemmin siitä vaan muistaa mitään. Mut on nukutettu niin hirveen monta kertaa, etten edes muista, ja muutaman kerran muistan havahtuneeni jo leikkurissa. Kysyin sit kerran lääkäriltä asiasta, niin sanoi että joka kerran herätteleminen alotetaan jo siellä leikkurissa.

Kerran nukutettu vartin operaatiota varten. Pari kertaa ehdin imaista keuhkoihin ainetta ja kerkesin maistaa pahan maun suussa ja saman tien filmi katkesi. Muistan nähneeni jotain unta ja höpötin heti jotain hoitajalle herätessäni.

ihanaa että näin moni viitsii kertoo kokemuksistaan!
tiedän , että nukutus on suht turvallinen toimenpide, mutta jotenkin se silti pelottaa ja mietin kaikkea tyhmää, että jos en sitten enää herääkkään . hassua, että itse operaatio ei jännitä yhtään. vain se nukutus=)

mut on nukutettu kahdesti,ekalla kerralla oli yhdeksisen tuntia taju pois ja toisella kertaa tunnin verran. se tunne kun taju lähtee, on aikas jännä mut mitään unia tms en nähny. positiiviset mielikuvat jääny kyllä.

Mut on kerran nukutettu kaavinnan takia n. 15 minuutiksi, ja se oli ihan kauhee kokemus. Sain ensin jotain rauhottavaa koska pelkäsin niin paljon, mutta se ei auttanut. Kun tippa laitettiin käteen, tunsin kun se aine meni kättä pitkin, ja sitten tuli tunne että en saa henkeä. Aloin huutaa hysteerisesti että en voi hengittää, ja hoitaja vaan sano että kohta nukahdat... hetken päästä filmi katkesikin. Unia en muista nähneeni, mutta olin todella väsynyt kun heräsin, ja mulla oli koko loppu illan huono olo ja pyörrytti. Toivottavasti en enää ikinä joudu nukutukseen!

huoh... niitä nukutuksia on niin monta ja jokainen oli jollain lailla erilainen... mutta yleisesti ne meni sillai että tippa suoneen, maski naamalle, muutama hengitys ja sitte oliki taju kankaalla.

herääminen tapahtu niin että heräämössä hoitajat vähän virvotteli ja eka mitä näin oli jaffalasi nenän eessä :D

ja pentuna on tapahtunu nämä kaikki, aikuisiällä ei oo nukutettu.

Yhteistyössä